Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Multikulturní výchova na základní škole na 1. stupni je v dnešní době stále více součástí formálního vzdělávání, ovlivňuje prostředí vzdělávání, také vztahy mezi samotnými žáky. Tato diplomová práce se věnuje tomu, v čem je potenciál a svízel multikulturní výchovy, čím se multikultura zabývá, kam směřuje, také nahlíží na projektovou výuku, u které je velký potenciál v rámci výuky průřezových témat, která jsou součástí RVP, protože umožňuje nahlédnout na řešený problém z pohledu různých vzdělávacích oblastí. Je zde také nahlédnutí na její realizaci při výuce ve školách, jakým způsobem je začleňována do různých předmětů v rámci výuky na základních školách. Praktická část je věnována jednomu z velmi aktuálních témat multikulturní výchovy a tím je v současné době začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu. Jsou zde vyjádřeny názory a postoje učitelů, kteří se s touto problematikou, kterou multikulturní vzdělávání v sobě skrývá setkávají velmi často, také jsou zde zobrazeny výsledky tohoto zkoumání, kdy učitelé anonymně vyplňovali dotazník, který byl následně mnou vyhodnocen. V menší míře jsou zde také zaznamenány názory a postoje žáků, které považuji též za důležité, jedná se o žáky jednoho 5. ročníku základní školy, jak na tuto stále řešenou problematiku nahlíží oni sami, jelikož je provází od...
Povinná školní docházka napříč vzdělávacími systémy v Belgickém království
Vávrová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat studiem vzdělávacích systémů ve třech společenstvích Belgického království - ve Vlámském, Valonském a Německy mluvícím společenství. Podrobněji se zaměří na povinnou školní docházku těchto vzdělávacích systémů. Teoretická část práce se bude věnovat definici srovnávací pedagogiky, jejímu významu a metodologii. Přiblíží pojmy vzdělávací systém a jeho srovnávání a povinná školní docházka. V další části bude stručně představeno Belgické království jako stát se specifickým uspořádáním. Praktická část diplomové práce se bude formou kvalitativního výzkumu, konkrétně studie, zabývat třemi školskými systémy v Belgii. Cílem práce je provést analýzu a komparaci méně známých vzdělávacích systémů a vyhodnotit jejich funkčnost pomocí srovnání vzdělávacích výsledků dosahovaných ve školách různých společenství v Belgii. Dále také poukázat na výhody a nevýhody autonomie jednotlivých školských systémů a jejich komparace. KLÍČOVÁ SLOVA povinná školní docházka, vzdělávací systémy, srovnávací pedagogika, primární vzdělávání, sekundární vzdělávání, komparace, edukace
Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Vopěnková, Tereza ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Bakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
Výchova dětí v ghettu Terezín
Hantonová, Barbora ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá životy židovských dětí a mládeže v terezínském ghettu v období mezi lety 1941-1945. Nastiňuje historii pronásledování Židů, úmysly nacistů v době předválečné, důvody vzniku terezínského ghetta a jeho poslání. Zaměřuje se na životy dětí v dívčích a chlapeckých domovech L410 a L416 které se, díky své výchovné činnosti, staly velice proslulé. Zmiňuje se také literární tvorba těchto vězněných dětí a kulturní činnosti, do kterých byly zapojeny. Práce popisuje výukový program, cíle výchovy a vzdělávání dětí a mladistvých v Terezíně. Dále poukazuje na duchovní vzdor, který byl strůjcem všeobecných aktivit a na problémy spojené s výchovou dětí v terezínském ghettu. KLÍČOVÁ SLOVA Nacismus, druhá světová válka, Židé, terezínské ghetto, děti, výchova, tajné vyučování, opera Brundibár, výtvarná výchova a literární tvorba dětí v terezínském ghettu, terezínská iniciativa.
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Podmínky pro integraci tělesně postižených žáků do prvního stupně základní školy
Fujerová, Iveta ; Svatoš, Jan (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Smyslem bakalářské práce je přiblížit čtenářům podmínky potřebné k úspěšné integraci tělesně postiženého žáka do prvního stupně základní školy. V práci byly použity dvě metody výzkumu. První metoda byla řízený rozhovor a druhá pozorování. Na konci této práce bychom měli dostat odpověď na základní cíl naší práce. Tímto cílem je zjištění vlivu integrace přímo na integrované tělesně postižené žáky. Jestli je pro ně přínosem či nikoli. Jako zkoumaný subjekt jsme vybrali základní školu Březenecká v Chomutově, která integraci provádí. Práce může dobře posloužit jako inspirace pro základní školy, které integraci zvažují. Může také pomoci laické veřejnosti trochu proniknout do problematiky tělesně postižených jedinců a uvědomit si, že to jsou lidé jako všichni ostatní.
Školní zralost a počátek školní docházky z pohledu rodičů žáků základních škol na kladensku
Hermanová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat školní zralostí, stadiem psychologického vývoje v předškolním a raně školním věku. Bude řešen pohled rodičů budoucích žáků ze tří kladenských základních škol na školní zralost a počátek školní docházky a v tomto smyslu budou výsledky dotazníkového šetření porovnány s výzkumem z roku 2011. Teoretická část bude řešit dítě v předškolním věku z různých úhlů pohledu, jeho vývoj kognitivní, socializační a další. Dále se budu zabývat školní zralostí a školní připraveností, kognitivním, somatickým i emocionálním stupněm vývoje dítěte při nástupu školní docházky. Zevrubně budou představeny tři základní školy, kde byl výzkum realizován. Část praktická analyzuje dotazníkové šetření, realizované v den zápisu do prvních ročníků v ZŠ Kladno, C. Boudy 1188 z roku 2011, které jsem po třech letech zopakovala a rozšířila o výzkum na ZŠ Kladno, Vašatova a ZŠ Kladno, Vodárenská. Získáním výsledků dotazníkového šetření ze tří škol vznikne širší vhled do problematiky z hlediska zájemců o vzdělávání z řad rodičů budoucích prvňáčků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.