Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svět redakce magazínu pro ženy: Tisk versus online
Houdková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizační strukturou redakce časopisu a webu pro ženy - Blesk pro ženy a Blesk pro ženy.cz. Redakce je součástí mediální organizace Czech News Center. Čím dál častějším modelem fungování rozdílných platforem médií je jejich spojování v jednu redakci, která tvoří obsahy pro různé kanály, tzv. multimediální, konvergovaná redakce. Diplomová práce se zabývala tím, zda tento trend v mediální produkci zasáhl i redakci Blesku pro ženy. V případě tohoto média se tato optika zkoumání nabízela, protože jde o jednu redakci pod jednou vedoucí. Dalším z cílů bylo určit profesionální identitu redaktorek pracujících pro lifestylové médium, a dále co v prostředí Blesku pro ženy znamená multiskilling, jaká jsou specifika ve fungování redakce složené z žen a jejich přístup k výzvám, které konvergence přináší. Kvalitativní výzkum probíhal formou rozhovorů s redaktorkami a editorkami jak z tištěného, tak i online Blesku pro ženy, a prostřednictvím zúčastněného pozorování v redakci.
Analýza mediální organizace Seznam Zprávy
Hodboď, Vojtěch ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
diplo ové prá i se vě uji pro ě ě ediál ího prostředí v post oder í tekuté do ě a to u, jaký vliv ěl t to z ě a ide titu ovi ářů. Pro ě u ediál í kraji sleduji z růz ý h úhlů pohledu apříklad z pohledu ko verge e, kterou popisuji te h ologi ký pro es, ale předevší jako kultur í z ě u, která v tvořila tekuté hra i e ezi ejrůz ější i ka ál a for át , ezi produk í a spotře ou, z ě ila používá í édií, zv k a uspořádá í ediál í h orga iza í či íru zapoje í uživatele postavila ediál í profesio ál do situa e, se kterou se usí v pořádat. Po uspořádá í teoreti ký h vý hodisek se ásled ě ohu v prakti ké části vě ovat to u, jak z í ě ou pro ě u ediál í kraji v í ají sa ot í ovi áři a jaký a ě á vliv. Na základě hlou kový h rozhovorů s ovi áři redak e Sez a )práv ejprve ukazuji z ě , které ovi áři považují za důležité, a ásled ě popisuji, jak se tě to z ě á v prů ěhu času přizpůso ovali. V další části výzku u sleduji jeji h akt v í ají pokles její prestiže a důvěr hod osti, respektive jak pře ýšlí o její udou osti. Ko eč ě v posled í části se vě uji tradič í a e ě ý hod otá spoje ý v ko ává í profese ovi áře právě v ko te tu tekutého a pro ě ě ého ediál ího prostředí. Dále také důvodů , proč ovi áři stále v ko ávají tuto profesi, e o jaké ové doved osti jsou pro v ko ává í profese ovi áře d es ez t é. Ji ý i slov se s...
Proměny českého fantasy a sci-fi fandomu v posledním desetiletí
Hažlinská, Jana ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českým fantasy a sci-fi fandomem a jeho proměnami v posledním desetiletí, přičemž výzkum je soustředěn na to, jak fandom nahlížejí samotní fanoušci a jakým způsobem se s fandomem identifikují. S fanoušky byly prováděny hloubkové rozhovory, v nichž respondenti popisovali, co pro ně jejich fanouškovství znamená a jak silný dopad má na jejich životy. Pozornost je soustředěna také na vztahy fanoušků a to jak na vztahy k nefanouškům, tak na vztahy k ostatním členům jejich komunity, a také na vztahy ke konzumovaným obsahovým trendům. Důraz je kladen především na to, zda jsou členové fandomu věrni svým franšízám, či se s postupem času jejich vkus mění a zda tyto případné změny ovlivňují jejich působení ve fandomu. Respondenti hovořili zároveň i o svém přístupu k technologiím a rozvoji nových médií a jejich dopadu na fandom z hlediska zpřístupnění obsahu a usnadnění vzájemné komunikace. Zvláštní část rozhovorů byla věnována fanouškovské reflexi mediálního obrazu fandomu a tomu, zda se fanoušci cítí být v médiích zobrazováni v rámci stereotypu jako skupina podivínů a jak na svůj mediální obraz reagují.
Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby
Kohoutová, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby se zabývá procesem poslechu hudby a zvyklostmi s ním spojenými u posluchačů z generace Y. Digitální doba přináší posluchačům nové kanály, jejichž prostřednictvím je možné hudbu poslouchat, jako jsou streamovací služby (Spotify, Apple Music a další), weby umožňující poslech hudby, online rádiové vysílání nebo formát MP3. Jako výzkumná metoda byl zvolen kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny se vzorkem deseti respondentů. Cílem této diplomové práce je nastínit reflexi posluchačského chování respondentů. Práce se snaží zachytit jejich pohled na používání různých kanálů pro poslech hudby a na jejich pozitivní a negativní stránky. Věnuje se také tomu, jak si posluchači vybírají interprety a skladby k poslechu, jak přicházejí k nové hudbě a jak přistupují ke sdílení hudby na sociálních sítích. Otázkou, kterou se snaží tato práce zodpovědět, je také, jakou roli pro posluchače z generace Y v dnešní době hrají fyzické hudební nosiče. V závěru práce jsou uvedeny poznatky, které byly získány výzkumem, jejich interpretace a srovnání s předešlými výzkumy a publikacemi, které se zabývají poslechem hudby v době digitální distribuce hudby.
Proměny užívání sociální sítě Facebook v průběhu let 2009 -2017
Divišová, Alice ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce "Proměny užívání sociální sítě Facebook v průběhu let 2009-2017" je odhalit změny v uživatelském chování na sociální síti Facebook v průběhu devíti let a následně vysvětlit jejich příčiny. Samotná výzkumná část práce je podepřena několika teoretickými východisky, která popisují rozvoj online médií a sociálních médií a zaměřují se na otázky jejich technologického, historického a sociálního vývoje. Výzkum je prováděn dvěma metodami - kvantitativní obsahovou analýzou a kvalitativní analýzou publika. Základní výzkumná otázka kvantitativní obsahové analýzy, která zní: "Změnilo se uživatelské chování na sociální síti Facebook v čase?", je podepřena celkem čtyřmi hypotézami, které navazují na základní myšlenky výchozího teoretického rámce. Základní výzkumná otázka kvalitativní analýzy publika: "Proč se podle uživatelů a uživatelek změnilo uživatelské chování na sociální síti Facebook?" poté navazuje na kvantitativní obsahovou analýzu a vysvětluje příčiny a motivace změny uživatelského chování na sociální síti Facebook.
Čeští mobilní operátoři ve vybraných oborových médiích v letech 2013 až 2017
Ullmann, Ondřej ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje nejčtenějším on-line médiím, které v ČR píší o mobilních operátorech (mobil.iDnes.cz, MobilMania.cz a Mobilenet.cz). Cílem práce je poskytnout širší přehled o tom, jak tato média informují o mobilních operátorech v ČR (T-Mobile, O2 a Vodafone). Práce čtenáři odhaluje rozdíly a podobnosti v mediálních výstupech sledovaných médií a tím mu může pomoci v kritickém přístupu k přijímaným informacím. V teoretické části se věnuje přístupu novináře jako zprostředkovatele informací s vysvětlením hlavních teorií. Dále reflektuje roli novináře jako příjemce informací a věnuje se podrobněji i roli PR. Výzkumná část obsahuje výsledky provedené obsahové analýzy, ze které čtenář získá přehled o četnosti mediálních výstupů, sentimentu nebo míře využívání tiskových zpráv a způsobu jejich přebírání. Všechny sledované veličiny jsou porovnávány napříč médii i operátory. Z výsledků vyplývá, že mezi sledovanými médii jsou významné rozdíly v míře přebírání tiskových zpráv i celkovém sentimentu vydávaných článků. Web MobilMania.cz je vůči všem mobilním operátorům výrazně kritičtější než ostatní sledovaná média, naopak u Mobilenet.cz výzkum potvrdil, že jako médium, které přebírá větší části tiskových zpráv, má vyšší podíl pozitivně laděných článků. Web mobil.iDnes.cz se na základě provedeného výzkumu...
Investigativní žurnalistika v podání neziskových mediálních organizací
Indra, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá produkcí investigativní žurnalistiky ze strany neziskových organizací. Fenomén přesunu části investigativní produkce do neziskového sektoru nabývá v posledních letech rychle na významu. Důvodem jsou jak zhoršující se ekonomické podmínky tradičních médií, která v jejich důsledku snižují počty svých redaktorů a množství zdrojů věnovaných tomuto novinářskému odvětví, tak proměna společenského a politického klimatu, které zásadním způsobem určuje, do jaké míry může být nezávislá investigativní žurnalistika vůbec realizovatelná. Tato práce si poté klade za cíl současný stav neziskové investigativní žurnalistiky zmapovat a nabídnout ucelený pohled na to, jak tento alternativní mediální model může fungovat. Po vymezení teoretických předpokladů pro existenci investigativních organizací v neziskovém sektoru práce identifikuje hlavní výzvy, kterým tyto organizace musí čelit, a zároveň představuje postupy, pomocí kterých mohou neziskové investigativní organizace tyto výzvy překonávat, Závěrečná část je poté věnována dosavadní, téměř pětileté existenci neziskové organizace České centrum pro investigativní žurnalistiku. Autor práce, který pro tuto organizaci již téměř čtyři roky pracuje, na základě vlastních zkušeností s tímto odvětvím hodnotí, do jaké míry se teoretické a profesní...
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
Řecký mediální systém
Kasperová, Nikola ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá řeckým mediálním systémem a jeho specifiky, popisuje mediální krajinu Řecka a její proměnu ovlivněnou ekonomickou krizí. Teoretická část práce je věnována definici mediálního systému a popisu vývoje jeho zkoumání se zvláštním zaměřením na publikace Čtyři teorie tisku autorů Freda Sieberta, Theodora Petersona a Wilbura Schramma a Systémy médií v postmoderním světě autorů Daniela C. Hallina a Paola Manciniho. V praktické části je nejdříve popsán historický vývoj řeckého mediálního trhu. Na něj plynule navazuje popis současné mediální krajiny Řecka. Práce se zaměřuje na tištěná média, rozhlasové vysílání, televizní vysílání a digitální média včetně sociálních sítí. Charakterizovány jsou také vlastnické struktury řeckých médií. Práce dále pojednává o legislativním rámci fungování řeckých médií a o autoregulačních principech. V dalších částech je pak analyzován vliv ekonomické krize na řecký mediální trh a prognózován budoucí vývoj řeckých médií. Práce částečně vychází z kritérií definovaných D. C. Hallinem a P. Mancinim ve zmíněné publikaci Systémy médií v postmoderním světě a porovnává teze obou autorů s aktuálně získanými daty.
The use of social media during Canadian federal election 2015
Hlôšková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá analýzou využitia sociálnych sietí dvomi kanadskými politickými stranami a ich lídrami počas kanadských federálnych volieb 2015. Práca odkazuje na teóriu politickej komunikácie, politických kampaní a politického marketingu ako na teoretické východiská. Približuje koncept Webu 2.0 a identifikuje dve hlavné funkcie sociálnych médií v politickej komunikácii, a to šírenia informácií a angažovanosti. Spôsob využitia sociálnych sietí a zastúpenie týchto funkcií je ďalej analyzované pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy príspevkov na sociálnych sieťach Facebook, Twitter a Youtube. Práca nadväzuje na doterajšie výskumy sociálnych sietí a môže slúžiť ako podklad pre ďalšie výskumy využitia sociálnych sietí v politickej komunikácii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.