Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití aktivizujících metod v současné škole
Dušková, Pavla ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
NÁZEV: Možnosti a meze využití aktivizujících metod v současné škole ABSTRAKT: Tato diplomová práce je členěna do dvou částí - teoretické a praktické. První, teoretickou částí, je literární přehled dané problematiky. Nejprve jsou stručně popsány změny, které nastaly v pedagogických směrech. Dále je zde uvedeno, jakým trendům současná škola podléhá. Následuje shrnutí výukových metod jako takových, se zvláštním zaměřením na aktivizující metody. V druhé, praktické části, jsou popsány jednotlivé metody, které je možné při výuce využívat s ohledem na to, pro jaké předměty se dané aktivity hodí. A v neposlední řadě je důraz kladen na popis možností a mezí ve využívání těchto metod v současné škole. KLÍCOVÁ SLOVA: učení, výuka, aktivizující metody, možnosti, meze
Historie realizace osobnostní a sociální výchovy na konkrétní základní škole
Kalianková, Radka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce se zabývá průřezovým tématem osobnostní a sociální výchova, jejím zakotvením ve vzdělávacím systému České republiky a v praktické části její dlouhodobou realizací na zvolené základní škole. Výzkumná část popisuje historii výuky samostatného vyučovacího předmětu osobnostní a sociální výchova na této škole a dále dovednosti získané skrze aktivity a činnosti v hodinách osobnostní a sociální výchovy a jejich přesahem do osobního, praktického života žáků a absolventů školy. Dotazníkové šetření získává pohled žáků a absolventů zvolené školy na využitelnost nabytých dovedností v praktickém, osobním životě. Cílem je ověřit, že způsob realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole je z pohledu většiny žáků a absolventů školy přínosem pro jejich praktický život. KLÍČOVÁ SLOVA: Osobnostní a sociální výchova, klíčové kompetence, dovednosti, průřezová témata
Dramaticko- výchovné činnosti ve školní družině
Ušatá, Lenka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je na základě teoretických poznatků navrhnout projekt lekcí tvořivé dramatiky ve školní družině. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Součástí je ověřit jednotlivé části projektu v praxi.
Model Boarding School jako komplexní vzdělávání na střední škole
Koťátko, Ondřej ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole
Richtrová, Anna ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce jsou "Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole". Tato práce se skládá ze dvou částí. První je teoretické povahy a druhá část je zaměřena prakticky. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů, historickým vývojem a přehledem těch pedagogických inovací, které jsou v současné době nejvíce diskutovány a zaváděny do výuky, se zvláštním přihlédnutím k jejich přínosu pro žáka z hlediska klíčových kompetencí, možnosti uplatnění v běžných školách a omezením, která od nich mohou učitele odrazovat. V praktické části se věnuji výzkumu na základních školách. Tento výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a na základě pozorování výuky na vybraných školách ze středočeského kraje. Cílem bylo zmapovat reálné využívání pedagogických inovací ve školní praxi, názory učitelů na jejich zavádění do běžné výuky a hledat případné determinanty jejich postojů.
Autoevaluace učitelů odborné výchovy
Tesárková, Vladislava ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...
Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
Jánska, Denisa ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v první části popisuje vývoj výchovného poradenství, jeho systém a platnou legislativu v současném školství, v úplnosti vymezuje roli a úkoly členů školního poradenského týmu s důrazem na práci výchovného poradce v oblasti péče o žáky se specifickými potřebami. Teoretická část vychází z rozsáhlého studia nejnovější odborné literatury. Druhá část práce uvádí a hodnotí výsledky výzkumné sondy u dospívajících žáků základních škol a gymnázií a jejich výchovných poradců.
Problémy hodnocení školního výkonu
Novotná, Marcela ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce "Problémy hodnocení školního výkonu" vymezuje školní hodnocení s ohledem na aktuálně platné právní dokumenty v rámci České republiky. Práce přináší informace o možných formách a metodách hodnocení výkonu žáka. Je zde kladen důraz na problematiku známkování a širšího slovního hodnocení a zásady hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednává o častých potížích s hodnocením, zvláště o potížích s objektivitou. Je zde popsána i celá řada psychologicky podmíněných zkreslení, která vstupují do procesu hodnocení a ovlivňují rozhodování učitele. V závěru práce jsou uvedeny inspirativní přístupy ke školnímu hodnocení v některých evropských zemích. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření na základních školách. Pomocí dotazníků je mapována současná situace, nejčastěji využívané metody a styly hodnocení a obecné potíže s hodnocením.
Šikana na základních školách
Horyna, Jan ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.
Muzeum a škola - limity a možnosti jejich vzájemné spolupráce
Křístková, Markéta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce MUZEUM A ŠKOLA - LIMITY A MOŽNOSTI JEJICH VZÁJEMNÉ SPOLUPRÁCE se věnuje problematice nastavení kooperace mezi školou a muzeem. Text je členěn do dvou základních částí. První, teoretická část, je věnována definici muzea jako vzdělávací instituce a vztahu ke školnímu vzdělávacímu systému. Je analyzován prostor ve školních vzdělávacích předpisech věnovaný muzeu jako zprostředkovateli vzdělávacích aktivit, jako předmětu vzdělávání i jako centru informálního vzdělávání. Ve druhé, empirické, části je zkoumán rozsah nabídky muzeí působících v hlavním městě Praze školám, zejména s ohledem na pokrytí cílů rámcových vzdělávacích programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Mazáčová, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.