Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů.
Linhartová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky.
Sexuální výchova
Býmová, Pavlína ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Sexuální výchova" se zabývá tématikou sexuální výchovy v České republice. Tato studie se věnuje především začlenění sexuální výchovy do výchovného procesu ve školách i v rodinách.
Výchovný potenciál tréninku bojových sportů pro chování dospívajících
Schneider, Jonatan ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možný pozitivní či negativní přínos tréninku bojových sportů pro výchovu mládeže. Za pomocí individuálních hloubkových rozhovorů byli dotazováni profesionální trenéři z dané oblasti, aby poskytli svůj vlastní názor. Zjištěná data byla analyzována a konfrontována s obdobnými studiemi z dřívějších let. Cílem práce bylo podpořit či vyvrátit předchozí studie a ma výzkumná očekávání, které prezentují bojové sporty jako plnohodnotná sportovní odvětví, schopná pozitivně ovlivnit psychickou stránku a chování jeho účastníků. Výsledky výzkumu potvrdily, že trénink těchto sportů může pomoci v dětech pěstovat slušné chování a zdraví prospěšné návyky.
Vztah rodiny a školy na počátku školní docházky
Farská, Michaela ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy na po átku školní docházky. V teoretické ásti p ibližuje problematiku spolupráce rodiny a školy. Jsou zde vysv tleny definice pojm rodina, škola a jejich vztah. Dále se zabývá historickými ko eny vztahu rodiny a školy, p edpoklady pro efektivní spolupráci a vymezení v kurikulárních dokumentech spole n s n kterými vzd lávacími programy a iniciativami. Výzkumná ást prezentuje smíšený výzkum, který je zam en na konkrétní úrove spolupráce mezi rodinou a školou na po átku školní docházky na b žné základní škole, která je ozna ena zna kou Rodi e vítáni. Evalua ním nástrojem je upravená Anketa pro rodi e, jejíž výsledky byly podkladem pro rozhovor s editelem školy. Dopl ujícím výzkumem zjiš uje názory u itelek na spolupráci rodi a školy o ima rodi . Výsledky výzkumu potvrdily, že spolupráce na za átku školní docházky mezi rodinou a školou na této konkrétní škole je na velmi dobré úrovni. Rodi e pozitivn hodnotí p ístup školy k rodi m, který je partnerský a tak pln napl uje kritéria zna ky Rodi e vítáni. Z výsledk výzkumu lze získat inspiraci pro zlepšení vztahu rodiny a školy, nap . úpravu interiéru školy i úpravy webových stránek. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné i grafické podob a jsou interpretovány s ohledem na odborné poznatky v...
Problematika vzdělávání Romů
Ropek, Pavel ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Ústředním cílem této práce je dokázat nebo vyvrátit, že vztah romského etnika ke vzdělávání a vzdělávacím institucím je negativní a současně vymezit faktory, které mají na tuto skutečnost vliv. Za dopad této skutečnosti pak lze považovat současnou špatnou situaci v problematice vzdělávání Romů. Tento cíl jsem se rozhodl doložit dvojí cestou. První je srovnávací výzkum mezi učiteli dvou základních škol. Pomocí dotazníků jsem zjišťoval jejich názor, který by mi stanovený cíl podložil nebo vyvrátil. Vedlejším zájmem při tomto výzkumu bylo doložit zda na počet romských žáků ve škole má vliv umístění a současně zda-li se tento vliv promítá i do názorového spektra oslovených pedagogů. Druhou cestou byl výzkum provedený v jedné lokalitě. Mezi učiteli speciální základní školy a uvnitř romské komunity. Zde jsem se opět formou dotazníků rozhodl získat nezbytně nutné informace. Tato kapitola zpracovává problematiku vzdělávání Romů z pohledu učitelů i samotných Romů. Touto formou jsem do své práce zahrnul i názory zástupců romského etnika.
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Mazáčová, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.