Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strojové vidění: podpora pro laboratorní aplikace
Starý, Vojtěch ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá strojovým viděním a jeho využitím pro laboratorní aplikace. Strojové vidění je v podstatě nahrazení lidského zraku pro stroje pomocí videokamery a počítače. Podstatou této práce je stručná rešerše strojového vidění a problematiky spojené se systémy strojového vidění. Stručný popis hardwaru, softwaru a algoritmů použitých pro tuto práci. Implementace strojového vidění na platformu Raspberry Pi a Cognex. Propojení platformy Raspberry Pi s nadřazenou platformou (automat, robot) a následné vyhodnocení řešení.
Celulární automaty (Game of Life)
Tomaštík, Marek ; Minář, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Daná BP se v rešeršní části rozborem a možnostmi tzv. Celulárních automatů (CA). Vysvětluje jejich princip a využití v oblasti simulace. Praktická část realizuje celulární automat typu „Game of life“ v platformě Java.
Hybridní model metaheuristických algoritmů
Šandera, Čeněk ; Zelinka, Ivan (oponent) ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
Hlavním tématem této disertační práce jsou metaheuristické algoritmy v obecnějším pojetí. Úvodní kapitoly se venují popisu širšího kontextu metaheuristik, tedy ruzným optimalizacním problémum, urcování jejich složitosti a samozrejme prístupum k jejich rešení. Navazující obsáhlá diskuze o metaheuristikách a jejich typických vlastnostech je následována ukázkami nekolika vybraných metaheuristických konceptu. Na odpozorovaných vlastnostech je vybudován obecný metaheuristický model vhodný pro vývoj nových i hybridních algoritmu. Celá práce je zakoncena ukázkami autorových publikací s diskuzí o jejich užití ve vybudovaném modelu. Na přiloženém CD je k dispozici i programová implementace obecného modelu, která tvoří nedílnou součást této disertace.
4D Cinema - animace všesměrového mobilního robotu
Ferjanc, Jan ; Minář, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou 3D modelu tříkolového mobilního robota a návrhem scény k prezentaci jeho pohybu. Konstrukce robota bude částečně vycházet z již realizovaného funkčního vzorku, částečně bude návrh designu založen na vlastní kreativitě. Modelovací a animační prostředí bude Maxon Cinema 4D. Vyřešení animace a kinematiky kola bude provedeno pomocí vytvořeného pluginu v prostředí Xpress.
Plánování cesty robotu (RRT)
Knispel, Lukáš ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá plánováním cesty všesměrového mobilního robotu pomocí algoritmu RRT (Rapidly-exploring Random Tree – Rychle rostoucí náhodný strom). V teoretické části dále popisuje základní algoritmy plánování cesty a prezentuje bližsí pohled na RRT a jeho potenciál. Praktická část práce řeší návrh a tvorbu C++ linux aplikace v prostředí Ubuntu 9.10 za použití aplikačního frameworku Qt 4.6, která implementuje pokročilý RRT algoritmus s parametrizovatelným řešičem a dávkovým režimem za účelem testování efektivnosti nastavení řešiče pro dané úlohy.Plánování cesty, mobilní robot, Rychle rostoucí náhodný strom, Qt, C++.
Snake-like Robots Review and Simulation (Robotičtí hadi: recenze a simulace)
Stolnikova, Anna ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
This project has reviewed the snake locomotion and is to design a simulation of a snake-like robot motion as the real biological snake. One of the targets has been to create a simulation of a 6-chained robot, so the device will move flexible. The construction has multiple joints which enable it to have multiple degrees of freedom, giving it the ability to flex. So, the application is very useful in closed space and environment. Based on reviewed kinematic model of a snake motion, the code has been created to present the motion in simulation environment.
Vizuální kontrola rozměrů součástí
Kadaňka, Jan ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o porovnání průmyslového systému pro rozpoznávání objektů a měření s cenově dostupnou kamerou na platformě Raspberry Pie. V teoretické části je stručně popsáno několik metod pro měření rozměrů, které se v průmyslu běžně využívají spolu s obecným popisem technického vybavení pro záznam obrazu. V další části jsou popsány 3 průmyslové systémy pro obrazovou analýzu. Praktická část práce se zabývá návrhem měřícího standu, popisem technického vybavení, realizací měření pomocí obou platforem a následným zhodnocením.
Prvouživatelské testování UX
Kalabusová, Kateřina ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Šoustek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována prvouživatelskému testováním webové aplikace firmy ALVAO, s.r.o. V teorii jsou shrnuty poznatky testování uživatelského zážitku neboli UX. Je zde uvedena teorie prvouživatelského testování, tak i tvorba globálních a „task“ scénářů. V praktické části je provedeno samotné testování pro fiktivní firmu. Největší pozornost je věnována testování s testovacími subjekty. Z výsledného testování bylo provedeno vyhodnocení a návrhy na zlepšení aplikace.
Bezkontaktní měření rozměrů determinačních šupin
Šemora, Petr ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Škrabánek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá bezkontaktním měřením rozměrů análního štítku ještěrky obecné. V práci jsou nejprve stručně shrnuty techniky využívané k měření rozměrů objektů a techniky využívané k segmentaci obrazu. Následně práce poskytuje základní shrnutí o neuronových sítích a konvolučních neuronových sítích. V praktické části je popsán systém pro měření rozměrů análního štítku ještěrky obecné. Navržené algoritmy jsou implementovány v grafickém uživatelském rozhraní umožňující automatické i ruční měření.
Algoritmus s pravděpodobnostním směrovým vektorem
Pohl, Jan ; Pokorný, Miroslav (oponent) ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce prezentuje navržený algoritmus s pravděpodobnostním směrovým vektorem. Tento algoritmus ve své základní formě spadá do kategorie algoritmů stochastických. Pro svoji práci využívá statisticky ovlivněné perturbace jedince stavovým prostorem. Dále práce pojednává o rozšíření základní myšlenky do podoby rojové formy algoritmu. Přínosem této modifikace je zavedení stochastické kooperace. Jedinci kooperují s nejlepším jedincem pouze na úrovni pravděpodobnosti a nejsou jí řízeni přímo. V práci jsou dále použity statistické testy pro srovnání výsledků navrženého algoritmu s podobně pracujícími algoritmy Simulované žíhání a SOMA. Kromě vybraných testovacích funkcí jsou zde uvedeny další experimentální použití navržených algoritmů. Práce je uzavřena kapitolou, která hledá obecně použitelné nastavení řídicích parametrů jednotlivých algoritmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Matoušek, Radek
1 Matoušek, Radovan
15 Matoušek, Roman
8 Matoušek, Rudolf
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.