Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filmová výchova u nás a ve světě v souvislosti s výtvarnou výchovou
Horváthová, Amálie ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Bakalářská práce se zabývá filmovou výchovou a ukazuje její různá pojetí, zkoumá filmovou výchovu v souvislosti s výchovou výtvarnou. Představuje a srovnává různé zahraniční přístupy, poukazuje na zajímavé zahraniční i české projekty, které se liší v metodách a které se přímo dotýkají a prolínají s výtvarnou výchovou. I přes to, že filmová výchova již může být samostatným předmětem, bakalářská práce se zaměřuje na její vztah a využití v rámci výtvarné výchovy. Teoretická část práce se zabývá postavením filmové výchovy v RVP, zkoumá styčné body filmové výchovy s výtvarnou výchovou a srovnává filmový a výtvarný obraz. Práce poukazuje na velké množství zahraničních iniciativ, které cílí na praktickou výuku filmové tvorby a animace. Srovnává je se situací v České republice, představuje domácí instituce, které nabízí řadu kurzů a workshopů. Didaktická část představuje propojení filmové výchovy s výchovou výtvarnou v rámci výstavy secesního umění v Obecním domě v Praze. K didaktické části je navržen program pro žáky, který se zabývá tvorbou animovaného filmu. Praktickou část tvoří metodické materiály, které seznamují žáky se základy animované tvorby, animačními technikami a tvůrci animovaných filmů; pracovní sešity jsou určeny žákům i učitelům s cílem usnadnit jim cestu k uchopení filmu...
Loutkový animovaný film jako prostředek výtvarného vyjádření ve výtvarné výchově
Šafka, Václav ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se zabývá fenoménem loutkového animovaného filmu. V teoretické části sleduje tuto problematiku od divadelní loutky až k samotnému loutkovému animovanému filmu a na několika příkladech z tvorby reprezentativních autorů se snaží reflektovat různé filmařské přístupy k tvorbě loutkových animovaných filmů. V praktické části sleduje genezi vlastní výtvarné práce autora, která sestává z výroby autorské filmové loutky a portfolia, které může sloužit jako návod ke stavbě filmové loutky. V didaktické části je pak práce zaměřena na možné perspektivy užití loutkového animovaného filmu v edukaci.
Katastrofa? Události ve změněných souvislostech - inspirace pro vlastní tvorbu i výtvarnou výchovu
Růžičková, Nicole ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o médiích a vizuální komunikaci v kontextu umění. Teoretická část se zabývá funkcí a vlivem médií z historického a současného pohledu, o mezilidské komunikaci a vizuálních sdělení, jejich psychologické působení v návaznosti na manipulaci obrazu. Praktická část pojednává o konkrétních katastrofických událostech v novinách a jejich obsahové a vizuální působení v návaznosti na vlastní výtvarné uchopení tématu. Didaktická část řeší transformaci tématu katastrof a konkrétní možnosti aplikace mediální výchovy do výtvarné výchovy. Klíčová slova média, komunikace, vizuální sdělení, manipulace obrazem, katastrofa, mediální výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotodeník. Deník jako způsob reflexe zážitku ve výtvarné výchově
Kunderová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje fenoménu deníku, především pak jeho uměleckým a dalším vizuálním formám zpracování, zejména prostřednictvím fotografie. V teoretické části práce nastiňuje obecnou historii vývoje tradičních deníkových záznamů a poté se věnuje deníkům v díle vybraných českých uměleckých osobností, které tento fenomén zpracovávaly/zpracovávají netradičním vizuálním způsobem. Jedná se o Vladimíra Fuku, Jiřího Koláře, Josefa Jindřicha Šechtla a Františka Skálu. V následující kapitole práce uvádí fenomén deníků do kontextu dnešní doby. Stručně popisuje technologický vývoj směřující k možnosti vést deníky ve virtuálním prostředí internetu. Uvádí nejběžnější formy osobních online záznamů, soustředí se zejména na fotografické deníky a demonstruje šíři spektra jejich možných podob na několika konkrétních subjektivně zvolených příkladech. Ty jsou vybrány jak z profilů na sociálních sítích, tak z osobních stránek či uměleckých projektů. V praktické části představuje práce autorčino vlastní pojetí deníkového fenoménu ve fotografické podobě. Jedná se o cyklus každodenních fotografických záznamů vyjadřujících osobní prožitky a pocity z dní strávených na zahraničním studijním pobytu. Didaktická část se věnuje přenosu deníkových prvků do hodin výtvarné výchovy žáků druhého stupně základní školy....
Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné výtvarné edukaci
Nováčková, Marie ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Marie Nováčková Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné edukaci. Práce sleduje cameru obscuru jako jedinečné médium pro uměleckou práci, popisuje její podoby v kulturně-historickém kontextu se zaměřením na současnou vizuální kulturu a pinhole fotografii. Dírková kamera je považována za nástroj pro uměleckou práci, který může podléhat tvůrci, spolupracovat s ním či být autorsky autonomní. Tyto teoretické poznatky jsou reflektovány v koncepci edukačního programu, který se zaměřuje na spojení poznávání vývoje fotografických zobrazení a vlastního vnímání jejich příběhů. Příběh a fotografování dírkovou kamerou je těžištěm i praktické části, kterou je komiks vytvořený pomocí fotografií z pinhole kamery, jehož děj je podpořen kresbou. Komiks se jmenuje Hráč na havrany a je členěn jako Bachova skladba Toccata a fuga d-moll. Klíčová slova: analogová fotografie, camera obscura, dírková kamera, výtvarná výchova, vizuální kultura, experiment, komiks
Fotografický obraz jako východisko pro jiná média
Češková, Ivana ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Češková Ivana Photographic Image as a Basis of Other Media [Bachelor's thesis] The subject of this bachelor's thesis is photographic image as a basis of otrher media. It is focused on using and changing both analog and digital photography including photomontage, collage and animation. Theoretical principles discussed in the thesis are then converted to the project for elementary school students. The practical part is also based on the above mentioned theoretical principles. Key words: photography, animation, contemporary art, photomontage, art education
Informace v pojetí Viléma Flussera jako estetický zážitek
Soukupová, Lenka ; Stejskal, Jakub (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se na základě interpretace vybraných textů Viléma Flussera snaží postihnout význam, který v jeho myšlení nabývají estetické kategorie. Klíčem pro pochopení podstaty estetických kategorií je zde koncept jejich závislosti na míře zvyku, vyjádřený v eseji Zvyk jako hlavní estetické kritérium. Související problém přenosu informací je ústředním tématem kapitoly Vampyroteuthis Infernalis: His Art, ze které vyplývá zásadní význam prostředků komunikace v kreativním procesu vyjádření i zpracování informace. Tento význam je podstatný pro tezi nadcházející kulturní revoluce, ve které se estetická kritéria stávají univerzálními, předložené nejuceleněji v eseji Do univerza technických obrazů. S další literaturou pracuji příležitostně během sledování výše nastíněné linie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.