Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie akulturace a vyjednávání identity u jedinců s migrační zkušeností
Holčáková, Martina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem mé práce je zachytit jaké akulturační strategie v rámci dlouhodobého kontaktu s majoritní společností využívají mladí dospělí, kteří jsou druhou generací vietnamských migrantů v České republice. Dalším výzkumným cílem je zachytit, jakým způsobem dochází k vyjednávání vlastní identity u mladých dospělých, kteří pochází z rodiny s migrační zkušeností. Jakým způsobem reflektují své minulé a aktuální zkušenosti a jaký význam připisují určitým momentům a událostem ve svém životě. V teoretické části se budeme zabývat vymezením základní terminologie, jednotlivými strategiemi akulturace, vývojem identity jedince, etnickou identitou, kontextem etnické komunity. Dále se budeme zabývat řadou významných souvislostí, které mají na formování identity mladých dospělých vliv jako je rodinné prostředí, postoje k vlastní kultuře, životní zkušenosti, jazykové dovednosti, osobnost jedince, kontext majoritní společnosti. V empirické části práce nahlédneme prostřednictvím autobiografických vyprávění na způsob každodenního vyjednávání vlastní identity mladých dospělých etnických Vietnamců, kteří se zde narodili. S využitím metody biografického designu budeme zjišťovat strategie akulturace, pohled aktérů a subjektivní významy momentů v jejich životě. Hlavní výzkumnou metodou jsou biografické narativní rozhovory s...
Zkrácené přípravné řízení
Machovcová, Kateřina ; Herczeg, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá institutem zkráceného přípravného řízení. V práci je na úvod stručně nastíněn vývoj právní úpravy, která byla impulsem pro vedení zkráceného způsobu řízení, a důvody zavedení tohoto institutu. Autorka ve své práci vymezuje pojem zkráceného řízení ve vztahu k jiným formám přípravného řízení a části řízení konající se před soudem. Dále se snaží postihnout podstatu a smysl zkráceného způsobu řízení. V práci je uvedena současná právní úprava institutu a její užití v rámci ostatních trestních zákonů. Práce vymezuje základní zásady zkráceného přípravného řízení. Autorka práce pojednává o zákonných podmínkách a překážkách konání zkráceného způsobu řízení. Zároveň vymezuje subjekty zkráceného přípravného řízení, jejich postavení a konkrétní práva a povinnosti. V rámci práce je kladen důraz na problematiku lhůt, především stanovení okamžiku zahájení a skončení zkráceného řízení a jeho délka. Stěžejní částí práce je výklad o průběhu zkráceného přípravného řízení. Autorka popisuje činnost orgánů činných v trestním řízení od záznamu o zahájení úkonů v trestním řízení, prověřování, sdělení podezření, výslech podezřelého až po skončení řízení. V práci jsou dále vymezeny způsoby skončení zkráceného řízení z pohledu policejního orgánu a státního zástupce. V rámci skončení řízení je v práci kladen...
Problematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujících
Golebiowská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MACHOVCOVÁ, Kamila
2 Machovcová, K.
5 Machovcová, Kateřina
5 Machovcová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.