Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Titulní fotografie v českých a zahraničních denících v kontextu zpravodajských hodnot
Nosková, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
v českém jazyce Razantní nárůst objemu obrazových informací objevujících se v médiích je jevem majícím své kořeny v období přechodu od moderny k době postmoderní, tedy v zásadě nic úplně nového. Nicméně s nástupem digitální kultury a technologií došlo k dalšímu velmi výraznému prohloubení tohoto důrazu kladeného na obrazové informace. Nová média, prostředí počítačových a v poslední době zejména sociálních odstranila problém dob předchozích, tj. obtížný přístup k informacím nebo jejich nedostatek, a nahradila ho problémem z opačného konce spektra, a to jak se v záplavě informací orientovat. Důraz na vizuální informace a sdělení je pak logickou reakcí na tuto situaci, protože obrazová sdělení je dle všeobecně rozšířeného názoru možné konzumovat, třídit, prohlížet a dekódovat rychleji, než např. informace textové. Nicméně obrazové informace trpí ve službách mediálního světa podobnými nešvary jako informace jakéhokoliv jiného typu - jsou vždy vyjádřením nějakého stanoviska, postoje, nastavení. Jakkoliv se fotografie díky mnoha svým parametrům (mechanický proces vzniku pomocí technického aparátu, závislost na přítomnosti referentu zobrazení před kamerou, indexikálně- ikonický charakter fotografických obrazů, mýtus pravdivosti fotografického obrazu, atd.) může jevit jako objektivnější, než jiná média, ve...
Česká teorie fotografie : 40.-60. léta 20. století
Bedrnová, Jitka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Chuchma, Josef (oponent)
Česká teorie fotografie má bohatou tradici, během níž dokázala držet krok se světovými vývojovými trendy. Vždy také existovaly osobnosti, které kromě vlastní tvorby zajímaly i teoretické otázky média. V této práci se pokusím prokázat, zda ve sledovaném období 40.- 60. let 20. stol. v Československu existovala česká teorie fotografie. Jako studijní materiál mi bude sloužit odborná literatura a teoretické články o fotografii z periodického tisku. V práci budu rovněž sledovat, jak se na vývoji teorie fotografie projevily společenské a politické změny v tehdejším Československu. Metodou práce bude deskriptivní analýza. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
David LaChapelle jako jeden z nejvýraznějších představitelů současné reklamní a módní fotografie
Vysloužil, Jakub ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Thi s bachelor thesis is about photography and its role in marketing communications. To demonstrate how it works I decided to analyze the advertising and fashion work of one of the most interesting and appreciated contemporary photographers. David LaChapelle's images also convey lot of messages, which could be easily marked as myths of today's western civilisation. My intent also was to describe the stunning history of photography's development and how advertising industry adopted photography as a very powerful instrument to form consumer's opinions and behavior. Some individualities and regimes used the power of images to motivate the people against the enemy or to maintain their own position. In the second half of the twentieth century photography became a standard in adve rtising, which meant that every ad was supposed to be somehow interesting to be effec tive. This was the time when advertising agencies started to concentrate their creative effort on how to communicate with relevant target groups by photography, which is able to convey a lot of information about a product and some emotional message in a very short time. David LaChapelle knows how to do this and keep his artist integrity at the same time. We can find almost every tool, that is advertising photography u ing nowadays in his photos, yet...
Fotografická agentura VII
Horký, Petr ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Chuchma, Josef (oponent)
This Bachelor's thesis explores the origin and structure of an independent photo agency VII. It derives its name from the number of photojournalists, who founded the agency in September 2001. The VII photo agency is collectively owned by its members, world renowned photojournalists. Alexandra Boulat, Ron Haviv, Gary Knight, Antonin Krutochvil , Christopher Morris, James Nachtwey and John Stanmeyer were joined in 2002 by Lauren Greenfield and in 2004 by Joachim Ladefoged. Eugene Richards joined in April 2006. Together they document conflict in the broadest sense of the word: political, social and cultural, both violent and non-violent. The idea of the VII photo agency is based on a tradition of other independent picture agencies such as Magnum Photos, whose members work on long-term "picture stories" instead of covering "spot news", as wire services do. This tradition of so-called "picture story", "photo essay" or "photographic reportage" was founded in Germany between the world wars and was then brought to the USA, where it was further developed within the Life magazine. As the market has been dramatically changing with the expansion of the Internet in the last decade, big stock agencies such as Corbis and Getty Images have been buying out all available archives. This quantity allowed them to lower the...
Czech Press Photo 1995-2005 : obsahová obrazová analýza vítězných fotografií v kategorii Reportáž a Aktualita
Vitoušová, Valérie ; Turek, Pavel (oponent) ; Lábová, Alena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá obsahy fotografií, které vyhrály prvních jedenáct ročníků fotografické soutěže Czech Press Photo v kategorii Reportáž a Aktualita. Jejím cílem analyzovat jaké události byly natolik významné, že daly vzniknout vítězným fotografiím, a jaká témata se na fotografiích často vyskytují. Druhým sledovaným aspektem je místo vzniku fotografií a dokazování či vyvracení hypotézy, zda domácí dění poskytuje či neposkytuje dostatek vizuálně zajímavého dění a fotografové jsou nuceni vyhledávat témata pro fotografování v zahraničí. Tato analytická část práce bude uvozena teoretickými kapitolami, představujícími historii fotožurnalistiky, fotožurnalistiku samotnou, fotografické žánry a soutěž Czech Press Photo.
Karel Hájek - fotograf, teoretik, organizátor
Pecháčková, Alena ; Turek, Pavel (oponent) ; Lábová, Alena (vedoucí práce)
Karel Hájek patřil k významným osobnostem novinářské fotografie. Pracoval nejen jako fotograf, ale i jako organizátor a teoretik. Jeho přínos v oblasti teoretické byl stejně důležitý jako jeho tvorba sama. V práci je kladen důraz na fotoreportáže, které Karel Hájek dělal pro nakladatelství Melantrich a časopis Svět v obrazech, ale především se zaměřuje na jeho pedagogickou a vzdělávací činnost, na Hájkovy přednášky a jeho teoretické smýšlení o fotografii.
Česká sportovní fotožurnalistika v šedesátých letech 20. století
Trefancová, Miluše ; Turek, Pavel (oponent) ; Lábová, Alena (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Česká sportovní fotožurnalistika v šedesátých letech 20. století" pojednává o etapě a vývoji sportovní reportážní fotografie v Československu v 60. letech. Přináší profily tří fotografů - Antonína Bahenského, Jaroslava Skály a Dalibora Richtera - a obsahovou vizuální analýzu vybraných fotografií, jejichž autory jsou uvedení fotoreportéři. Závěr práce je věnován tomu, jak se pracovalo v redakci populárního českého sportovního periodika Stadión s fotografiemi v roce 1959 a v roce 1969.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.