Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejčastější úrazy v judu, jejich prevence a následná rehabilitace
Krejčová, Lenka ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Satrapová, Lenka (oponent)
Název: Nejčastější úrazy v judu, jejich prevence a následná rehabilitace. Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnotit nejčastější úrazy judistů České republiky, zjistit mechanismy jejich vzniku a navrhnout systém opatření, který zminimalizuje výskyt zranění. Metody: V této práci byly použita metoda písemného dotazování a metoda korelačně- deduktivní. Metoda písemného dotazování byla použita ke zjištění nejčastějších úrazů, preventivních opatření a následné rehabilitace judistů. Metoda korelačně- deduktivní byla aplikována ke studiu případných korelací mezi charakteristikou úrazů, věkem, pohlavím a technickým stupněm judistů. Výsledky: Nejčastější výskyt úrazů judistů České republiky je v oblasti kolenního, ramenního a hlezenního kloubu. Ve většině přápadů se jedná o poranění měkkých tkání, které vznikají při hodu a boji o úchop převážně během tréninku. S přibývajícím věkem judistů se zvyšuje četnost jejich zranění, přičemž frekvence úrazů u mužů je větší než u žen. S vyšším technickým stupněm judisty roste i celkový výskyt úrazů. Vliv preventivních opatření nebyl na výskytu zranění prokázán. Respondenti, absolvující poúrazovou rehabilitaci, nebo alespoň používající ortopedické pomůcky, včetně tapingu, zaznamenali nižší výskyt úrazů než jedinci, kteří neabsolvovali žádnou z rehabilitačních...
Intristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.
Psychologické aspekty obezity v dospívání
Pešková, Barbora ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obezitě u dospívající populace a jejím psychologickým aspektům. Nejprve se zabývá obezitou z medicínského pohledu. Uvádí diagnostiku, epidemiologii a etiologii obezity. Navazující kapitoly popisují komplikace a možnosti léčby obezity vztažmo k období dospívání. Větší část práce rozebírá psychosociální aspekty obezity. Zaměřuje se na osobnost obézních adolescentů, životní styl rodiny a vztahy s vrstevníky. Dále rozebírá otázku výskytu patologie se zaměřením na poruchy příjmu potravy. Empirická část předkládá návrh výzkumu, který se zaměřuje na vztahy mezi obézními dospívajícími a jejich vrstevníky. Klíčová slova: Obezita v dospívání, osobnost, body image, poruchy příjmu potravy, vrstevnické vztahy
Záměrné sebepoškozování dospívajících v kontextu rodinného systému
Řehulová, Alena ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Cílem této diplomové práce je shrnutí převážně zahraničních poznatků o záměrném sebepoškozování dospívajících s důrazem na význam rodinného kontextu. Teoretická část se věnuje definování této copingové strategie, jejímu výskytu, funkcím, průběhu, rizikovým faktorům i nastínění možné prevence a terapie. Podrobněji se zabývá rodinným systémem i jeho možným vlivem na záměrné sebepoškozování. V empirické části je hledána odpověď na výzkumnou otázku, "jaké jsou charakteristiky rodin dětí, které se v dospívání začnou záměrně sebepoškozovat". Na vybraných kasuistikách je zdůrazněn rodinný kontext rozvoje záměrného sebepoškozování a prostřednictvím shrnutých charakteristik rodin 20 respondentů je poukázáno na to, které potenciální rizikové faktory se ve vybraném vzorku opakovaně objevují. Výsledky byly v souladu s předchozími výzkumy, přičemž navíc nastínily celou řadu dalších faktorů k ověření. Jako nejzásadnější se jevily charakteristiky týkající se disharmonických rodinných vztahů jak mezi rodiči, tak především mezi rodiči a dospívajícími - naprostá většina z nich má pocit, že rodiče nezajímá, a cítí se být vychovávána příliš kriticky. Téměř polovina pak sama popsala využívání nějaké formy rizikového chování (včetně záměrného sebepoškozování) jako snahu k upoutání pozornosti rodiče. Překvapivě vysoký byl také...
Způsoby zpracování každodenních stresových situací u dospívajících chlapců s poruchami chování.
Bidmonová, Tereza ; Čáp, David (oponent) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
4 Abstract The topic of this thesis is adolescent boys with behavioral disorders and their ways of processing everyday stress situations. The starting point of the thesis lies in the assumption that adolescent boys with behavioral disorders show greater difficulties in coping with stressful situations and react differently from their peers that have no behavioral disorders. The target group of respondents is represented by clients of juvenile correctional institutions, specifically boys between 15 and 19 years of age. Their answers are compared with a comparison group of students from secondary schools that have no behavioral disorders. The strategies of coping with stress are examined through the use of two methods, a questionnaire "Strategie zvládání stresu SVF 78" and the semiprojective Rosenzweig Picture-Frustration Test. The results indicate that the group of adolescent boys placed in juvenile correctional institutions, shows the tendency to resign, as well as the tendency to try to escape from stressful situations with fighter frequently. Furthemore, the effort to gain control over stressful situations and individuals own reactions appears less often. Contrary to expectations, the predicted search for alternative activities to escape from stressful situations was not confirmed. Furthemore, neither the...
Dvojí výjimečnost v pedagogicko-psychologické praxi
Smítková, Ivana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické cásti zmapovat problematiku mimorádne nadaných detí se zamerením na vysoce specifickou oblast tzv. dvakrát výjimecných detí, tj. nadaných detí s handicapem. Vzhledem k relativní novosti tématu a malé orientaci verejnosti v této problematice je nezbytné uvést téma "dvojí výjimecnosti" do širších souvislostí. Teoretická cást proto zacíná vymezením základních pojmu, souvisejících s tématikou - inteligence, nadání, talentu a tvorivosti. Kapitoly týkající se fenoménu dvakrát výjimecných detí jsou zarazeny až na konci teoretické cásti, po celkovém shrnutí poznatku o nadaných detech - jejich charakteristikách, vývoji, identifikaci, vzdelávání apod. Tyto kapitoly, vztahující se již prímo ke zkoumané skupine nadaných detí, završují teoretickou cást a soucasne tvorí urcitý prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází z pedagogicko-psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik predložit konkrétní projevy, souvislosti vývoje a vlivy výchovného a vzdelávacího prístupu u nejvýznamnejších podskupin dvakrát výjimecných detí. Tato data mají být praktickým doplnením a ilustrováním zmapované psychologické problematiky dvakrát výjimecných detí, kterou se zabývala teoretická cást diplomové práce.
Diagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠ
Hnyková, Radka ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk
Způsob vedení porodu a jeho vliv na vztah matka-dítě
Šorfová, Michaela ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
V tomto typu studie jsem se pokusila provést orientační výzkum na téma vliv porodní situace na vztah matka-dítě. Zmapovala jsem klíčové teorie a koncepty tohoto tématu, provedla pilotní studii a zkoumala odpovědi na výzkumné otázky u dvou skupin matek vyčleněných na základě způsobu vedení porodu na matky, které rodily pod lékařským vedením a matky, které rodily tzv. "přirozeně". Na základě zvolených metod není možné výsledky zkoumání zobecnit ani na zkoumanou populaci. Nicméně došlo k otevření zkoumaného tématu na území ČR, což se dá považovat za přínos akademickému poznání.
Kdo jsem? Specifické znaky identity českých adolescentů
Nováková, Milena ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identity v období adolescence a zaměřuje se na specifika identity dospívajících v České republice. Vzhledem k tomu, že tématu identity se u nás nevěnuje dostatek pozornosti a že s tímto pojmem je spojena řada problémů a nejasností, věnujeme podstatnou část práce jeho teoretickému zázemí. V teoretické části otevíráme problematiku vymezení identity, zabýváme se nejčastěji citovanými teoriemi identity. Dále se věnujeme vývojovým aspektům identity, zejména pak identitě v období adolescence a charakteristikám současných českých dospívajících. Ve výzkumné části navazujeme na část teoretickou výzkumem identity českých adolescentů, konkrétně studentů druhého a čtvrtého ročníku jednoho pražského gymnázia. Cílem výzkumu je popsat obsahy sebedefinování respondentů a zjistit, zda existují rozdíly v sebedefinování, tedy v identitě chlapců a dívek a mezi jednotlivými ročníky. Teoretickým východiskem je pojetí identity V. Bačové, která chápe identitu jako celek aktivních procesů sebedefinování se jedince na úrovni intrapersonální, interpersonální i sociální. Od této autorky jsme převzali a upravili také metodiku dotazníkového typu, která zjišťuje identitu jedince přes sociální příslušnosti, sociální role a hodnotící soudy o vlastní osobě, které si jedinec sám připisuje....
Psychologické charakteristiky edukačního prostředí dospívajících
Lidická, Jana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje psychologické charakteristice edukačního prostředí dospívajících. Za edukační prostředí považujeme v rámci této práce především prostředí rodiny a školy, které jsou považovány za nejvýznamnější socializační činitele a ve kterých dospívající tráví většinu svého času. Teoretická část práce charakterizuje období dospívání, jeho bio-psycho-sociální přeměny a specifika ve vztahu k rodině a škole. Dále se věnuje problematice edukačních a socializačních procesů a edukačního prostředí, s důrazem na specifika prostředí rodiny a prostředí školy, utvářeného především v interakci učitele s žáky. V závěrečné kapitole teoretické části jsou mapována rozličná pojetí posuzování stylů edukačního působení a výsledky předchozích výzkumů, zabývajících se danou tématikou. Empirická část práce si klade za cíl zmapovat subjektivní vnímání edukačního prostředí rodiny a školy ve vzorku současné generace dospívajících. K tomuto účelu bylo použito subjektivní hodnocení edukačního prostředí rodiny a prostředí utvářeného třídním učitelem na vzorku žáků 6. třídy základní školy až 1. ročníku střední školy. V první kapitole empirické části analyzujeme kvantitativní data, která jsou porovnávána s výsledky předchozích výzkumů. Pokračování empirické části se pak věnuje hlubší analýze edukačního působení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 KREJČOVÁ, Lenka
21 KREJČOVÁ, Lucie
3 Krejčová, Lada
2 Krejčová, Linda
21 Krejčová, Lucie
1 Krejčová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.