Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí260 - 269dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost žáků vybraných středních škol o problematice orthorexie
Janečková, Karolína ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Informovanost žáků vybraných středních škol o problematice orthorexie AUTOR: Bc. Karolína Janečková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je jedna z novodobých poruch příjmu potravy Orthorexia Nervosa a působení české školy na její rozvoj. Cílem je odhalit, jaké znalosti o problematice orthorexie mají žáci středních zdravotnických škol a gymnázií, jaký je jejich názor na poruchy příjmu potravy, a navrhnout ukázkovou vyučovací hodinu zaměřující se na tuto problematiku. Ke zjištění této skutečnosti bylo použito kvantitativní výzkumné šetření prostřednictvím dotazníku, které bylo realizováno na vybraných středních zdravotnických školách a gymnáziích. Výsledek jasně naznačuje, že žáci nemají dostatečné znalosti o problematice orthorexie a že rozdíl ve znalostech žáků středních zdravotnických škol a gymnáziích je nepatrný, přestože skladbou svého jídelníčku se více zabývají žáci středních zdravotnických škol. S ohledem na tato a další zjištění byl vypracován návrh vyučovací jednotky zaměřující se na problematiku poruch příjmu potravy a orthorexie. KLÍČOVÁ SLOVA: Orthorexia nervosa, poruchy příjmu potravy, Výchova ke zdraví, posedlost zdravým stravováním, diety, stravování.
Postoje žáků staršího školního věku k pohybové aktivitě jako východisko pro tvorbu programu výchovy ke zdraví na základní škole
Poklopová, Zuzana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Postoje žáků staršího školního věku k pohybové aktivitě jako východisko pro tvorbu programu výchovy ke zdraví na základní škole Autor: Bc. Zuzana Pexová Katedra: katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postoji žáků staršího školního věku se zaměřením na pohybovou aktivitu. Cílem práce je na základě výsledků teoretické analýzy a vlastního výzkumného šetření vytvořit specifický výukový program uplatnitelný ve výchově ke zdraví. Teoretická část se zabývá životním stylem, pohybovou aktivitou, starším školním věkem. Vlastní praktická část je rozdělena na dvě části. V první je zkoumán školní vzdělávací program vybrané školy z hlediska integrace vzdělávací oblasti Člověk a zdraví do školního kurikula výchovy ke zdraví, v druhé jsou předloženy výsledky výzkumného šetření a vytvořen návrh specifického programu podpory zdraví, ve kterém je výchova ke zdraví integrována do tělesné výchovy. Klíčová slova: životní styl, zdravý životní styl, pohybová aktivita, sport, výchova ke zdraví
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
Výchova ke zdraví v učebnicích a edukační realitě na 1. stupni ZŠ
Jelínková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Výchova ke zdraví v učebnicích a edukační realitě na 1. stupni ZŠ" se zabývá realizací výchovy ke zdraví na 1. stupni základních škol. Teoretická část diplomové práce se opírá o obsah výchovy ke zdraví v dosud využívaných kurikulárních dokumentech, dále jsou zde zmíněny aktuální platné právní normy upravující problematiku výchovy ke zdraví. Prostor je zde věnován učebnicím, které se při výuce těchto disciplín používají. Empirická část diplomové práce zkoumá postoj učitelů 1. stupně k realizaci výchovy ke zdraví. Zabývá se využíváním učebnic učiteli z 1. stupně základní školy pro realizaci cílů výchovy ke zdraví. Analyzuje aktuální vybrané učebnice prvouky a přírodovědy s ohledem na problematiku podpory a ochrany zdraví. Předkládá výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo odhalit současnou situaci ve využívání učebnic v rámci realizace cílů výchovy ke zdraví na vybraných školách.
Třídnická hodina jako specifická náplň práce třídního učitele na 2. stupni základní školy v České republice
Bureš, Petr ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
The paper solves the issue of a lesson with a form teacher as a specific job of a form teacher at the lower secondary education in the Czech Republic. The objective of the paper is to clarify the manner how form teachers perceive and approach that lesson as their specific job. The theoretical part deals with a form teacher, his activities and competences. He analyses the class as a social group and determines the specifics of the lesson. The practical part describes the research preparation and the results. The investigation was performed using the method of a questionnaire at the selected elementary schools in the Czech Republic and the form teachers were the respondents. The findings are compared with the data from the professional literature and the practical conclusions are derived from the data collected. Key words Form teacher, school class, group dynamics, lesson with a form teacher, social skills.
Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické
Sojková, Zdeňka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické AUTOR: Zdeňka Sojková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti využití praktických činností ve školní družině základní školy praktické jako stmelovacího nástroje naprosto nesourodé skupiny dětí. V teoretické části uvádím stručnou historii vzdělávání lidí se speciálními vzdělávacími potřebami, zvláště pak s mentálním postižením a také vzdělávání dětí cizinců. Stručně představuji Rámcové vzdělávací programy, ze kterých vychází školní vzdělávací program pro základní školu praktickou a vymezuje klíčové kompetence, které má žák během školní docházky získat. Cílem praktické části bylo vypracování projektu, pomocí kterého je možné rozvíjet u dětí některé z klíčových kompetencí, které by si měly během svého vzdělávání na základní škole praktické osvojit. Zaměřili jsme se především na sociální a personální kompetence a kompetence občanské, proto aby děti od začátku viděly důležitost dobrých mezilidských vztahů, učily se spolupráci ve skupině tak, aby svou ohleduplností respektovaly druhé lidi a měly úctu k jejich původu i kulturním zvyklostem. Klíčová slova: lehké mentální postižení,...
Implementace podpory zdraví do ŠVP v návaznosti na současnou edukační realitu základních škol
Zlatníková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu třiceti školních vzdělávacích programů náhodně vybraných základních škol Středočeského kraje v souvislosti s implementací podpory zdraví do školních vzdělávacích programů. Mapuje realizaci vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví do učebních plánů škol a řazení tematických okruhů učiva v jednotlivých ročnících. Zabývá se také konkrétními poznatky učitelů a analýzou zpracování tematického okruhu sociálně patologických jevů.
Pracovní činnosti jako prostředek multikulturní výchovy
Kuglerová, Radka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce mapuje situaci průřezového tématu multikulturní výchovy na 2. stupni základních škol. Zabývá se obsahem, metodami a didaktickými prostředky využívanými k dosahování cílů multikulturní výchovy ve výuce. Na základě zjištěných údajů z dotazníkového šetření pedagogů 2. stupně ZŠ nabízí návrh projektu 5 vyučovacích hodin přípravy pokrmů s multikulturní tématikou pro 7. ročník ZŠ.
Faktory ovlivňující volbu vyučovacích metod ve výuce Výchovy ke zdraví
Kuželková, Hana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v předmětu Výchova ke zdraví. Pro lepší orientaci v problematice je zde uvedena charakteristika nejvíce používaných výukových metod, jejich členění a výběr. Rovněž je zde podrobně popsána charakteristika vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a jeho vzdělávací specifika. Výsledky výzkumné sondy, která se zaměřila na používání a volbu výukových metod učiteli Výchovy ke zdraví v praxi jsou porovnány s vytvořenými náměty pro výuku předmětu Výchova ke zdraví na základě zaměření oboru a definovaných očekávaných výstupů. Vytvořené náměty nabízí učitelům Výchovy ke zdraví konkrétní výukové metody a aktivity, které vedou k dosažení očekávaných výstupů tohoto nového předmětu. Klíčová slova: výukové metody - charakteristika výukových metod - výběr výukové metody - Zdravá škola - Výchova ke zdraví - výukové cíle - RVP ZV

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí260 - 269dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.