Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrated method utilizing graph theory and fuzzy logic for safety and reliability assessment of airborne systems
Janhuba, Luboš ; Hlinka, Jiří ; Koštial, Rostislav
This paper presents integrated algorithm for airborne system safety and reliability assessment. In general aviation (mostly up to EASA CS-23) and non-military unmanned aerial vehicles industry, safety and reliability assessment process still relays almost exclusively on human judgment. Recommended practices define processes for system modelling and safety assessing are based on analyst understanding of a particular system. That is difficult and time-consuming process. Commercial computation aids are extremely expensive with restricted (or closed) access to the solution algorithms. Together with this problem, rapid development of modern airborne systems, their increasing complexity, elevates level of interconnection. Therefore, safety and reliability analyses have to continuously evolve and adapt to the extending complexity. Growing expansion brings in the field of unnamed aerial vehicles systems which consist of items without relevant reliability testing. Presented algorithm utilizes graph theory and fuzzy logic in order to develop integrated computerized mean for reliability analysis of sophisticated, highly interconnected airborne systems. Through the usage of graph theory, it is possible to create model of particular systems and its sub-systems in the form of universal data structure. Algorithm is conceived as fuzzy expert system, that emulates decision making of a human expert. That brings opportunity to partially quantify system attributes and criticality. Criticality evaluation increases level of assessment correlation with real state of system and its attributes.
Aircraft leading edges minor damages detection based on thermographic survey of electrical anti-icing system
Koštial, Rostislav ; Janhuba, Luboš ; Hlinka, Jiří
Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic Nondestructive Testing (NDT) methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.
Marketingová strategie letecké údržbové organizace
Závorka, Jakub ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sestavením marketingového plánu a strategie ve společnosti Job Air Technic a.s.. Teoretická část nastiňuje základní informace týkající se marketingu samotného, dále pak marketingové plánování a postupy. V další fázi této práce následuje charakteristika dané společnosti a vypracování marketingového plánu a strategie pro její reálné využití.
Vytvoření CAMO (Continuing Airworthiness Management Organization) v prostředí malé organizace
Medeová, Veronika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zachování letové způsobilosti letadel, která je z velké části limitována časem, počtem nalétaných hodin nebo počtem přistání. Na základě údajů o náletu letadla jsou vykonávány plánované servisy nebo výměny jednotlivých dílů. Veškeré organizace oprávněné provádět tyto servisní činnosti, musí být držiteli osvědčení vydaného dle předpisu Part M, resp. podle její Podčásti G. Organizace, které jsou oprávněny poskytovat sledování letové způsobilosti se označují jako CAMO (Continuing Airworthiness Management Organization). Cílem mé práce je vytvořit CAMO pro malou společnost provozující jeden až tři letouny kategorie CS-23 a popis předpisů a požadavků, které musí tato organizace splňovat pro úspěšné řízení zachování letové způsobilosti.
Plán prohlídek a údržby draku malého dopravního letounu s využitím moderních přístupů
Koštial, Rostislav ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Rychlý vývoj letectví v oblasti malých dopravních letadel (FAR 23/ EASA CS-23) výrazně zvyšuje požadavky na údržbu letadel. Tento rozvoj přináší implementaci způsobů údržby, které byly ještě donedávna výhradně aplikovány v kategorii velkých dopravních letadel (FAR 25/ EASA CS-25). Výrobci letadel postupně ustupují od současné praxe údržby typu HARD TIME a aplikují způsoby údržby závislé na stavu udržovaného objektu. Rozvoj konstrukcí koncepce DAMAGE TOLERANCE proces přejímání údržby založené na skutečném stavu objektu urychluje. Výrobci letadel dále hledají způsoby integrace požadavků na údržbu konstrukcí typu DAMAGE TOLERANCE do procedur plánovaní údržby. Jedním z přístupů, který řeší oba výše uvedené problémy je přístup k údržbě MSG-3, který je dnes standardem u letadel kategorie FAR 25/ EASA CS-25. Jediný problém, který MSG-3 detailně neřeší je otázka vhodných inspekčních metod použitých pro konkrétní část letounu. Tuto otázku lze vyřešit aplikací Vícekriteriálního Hodnocení Variant (VHV) pro inspekční metody konstrukcí letounu.
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Simulátor letounu kategorie General Aviation
Mamula, Marko ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled nejpoužívanějších komerčních leteckých simulátorů na trhu a shrnuje, jakými způsoby je možné v jednotlivých simulátorech definovat matematicko-fyzikální model letadla. Práce se dále soustředí na letecký simulátor X-Plane a podrobněji popisuje způsob, kterým simulátor X-Plane počítá dynamiku letu. Nejdůležitější součástí práce je vytvoření virtuálního modelu experimentálního letounu VUT-061 Turbo a následné porovnání vybraných letových výkonů simulátoru s hodnotami naměřenými na reálném letounu. Práce také zahrnuje doporučené hardwarové vybavení, potřebné pro fyzické dokončení simulátoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.