Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 248 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě s vývojovou dysfázií v inkluzivní škole
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářské práce je inkluzivní vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První kapitola pojednává o vývoji intaktního dítěte předškolního a mladšího školního věku, s akcentem na vývoj řeči dítěte. Druhá kapitola je věnována problematice vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí kapitola vymezuje pojem inkluze a uvádí základní faktory a podmínky úspěšného inkluzivního vzdělávání v České republice, včetně jeho legislativního zabezpečení. Čtvrtá, výzkumná část, je zpracována jako kazuistika dítěte s vývojovou dysfázií. Popisuje proces vzdělávání dítěte v inkluzivní škole, upozorňuje na obtíže, které vývojová dysfázie způsobuje v jednotlivých vzdělávacích oblastech. Dále se práce zaměřuje na identifikaci výhod a nevýhod inkluzivního vzdělávání pro jednotlivé aktéry vzdělávacího procesu. V závěru uvádí hlavní předpoklady úspěšné inkluze dítěte s vývojovou dysfázií. Realizovaný výzkum je kvalitativní. KLÍČOVÁ SLOVA: Vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města AUTOR: Bc. Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce měla za cíl analyzovat problematiku logopedické intervence realizované v předškolních zařízeních v podmínkách okresního města. Diplomová práce byla zaměřena na to, jaké je vzdělání pedagogických pracovníků v oblasti logopedické péče u dětí předškolního věku, jaká je spolupráce s odbornými institucemi v této oblasti, jaké formy předškolní pedagogové využívají při práci s dětmi a jakou péči mateřské školy poskytují v oblasti rozvoje řečových schopností. Byla analyzována odborná literatura týkající se psychomotorického vývoje dětí v předškolním věku, komunikace, komunikační schopnosti, vývoje řeči u dětí v předškolním věku a narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Dále byla analyzována legislativa týkající se vzdělávání v mateřských školách a logopedické intervence na území České republiky. V praktické části byla provedena konfrontace teorie a poznatků získaných ve výzkumném šetření. Východiskem byl předvýzkum uskutečněný v jedné mateřské škole. Dále byl proveden vlastní výzkum, ve kterém byly použity metody a techniky dotazníku,...
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Možnosti využití arteterapie v logopedické péči
Kotinská, Veronika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato práce s názvem Možnosti využití arteterapie v logopedické péči si klade za cíl v teoretické části popsat průniky arteterapie a logopedické péče a představit tak ucelený přehled této problematiky v rámci celé symptomatické klasifikace narušené komunikační schopnosti (NKS). Dále pak v rámci arteterapie vymezuje hlavní vztahy a pojmy z oblasti terminologie, definic a členění. V této oblasti také definuje formy terapie a předkládá trojúhelníkový model vztahu mezi klientem, arteterapeutem a výtvarnou prací. Zaměřuje se také na cíle arteterapie a významy barev. Věnuje se vztahu arteterapie se speciální pedagogikou. Praktická část je tvořena dvěma celky. V jejím rámci bylo cílem vytvoření logopedicko- arteterapeutického programu. První část se zabývá logopedicko-arteterapeutickým programem LOGOART, který je zde ve stručnosti představen. Druhá pak vychází z dotazníkových šetření a zaměřuje se na přínosnost tohoto programu, mínění dotazovaných, zda by mohl být program zaveden do školní praxe, nebo být doplněním logopedické péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Terapeutické materiály pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie
Severová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti dyslalie u dospělých osob. Nejdříve připomíná složky logopedické intervence, především logopedickou terapii. Poté přibližuje samotnou dyslalii, její etiologii, klasifikaci, diagnostiku a prevenci. Největší měrou se tato práce zabývá terapií dyslalie a jejími specifiky u dospělých. Udává příklady využitelných terapeutických materiálů u nás i v zahraničí a hodnotí situaci materiálů pro dospělé na trhu. Hlavním záměrem práce bylo vytvoření terapeutického materiálu pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie. Bylo vytvořeno 100 pracovních listů pro terapii nejčastěji narušených českých hlásek (L, R, Ř, Č, Š, Ž, C, S, Z, ČŠŽ/CSZ). Tyto pracovní listy byly ověřeny v praxi a zhodnoceny několika odborníky. KLÍČOVÁ SLOVA: terapeutické materiály, dospělý věk, dyslalie, logopedická terapie
Analýza percepčních a motorických schopností u dětí s dyslalií před nástupem do 1. ročníku ZŠ
Pešlová, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou percepčních a motorických dětí s dyslalií před nástupem do 1. ročníku ZŠ. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň percepčních a motorických schopností předškolních dětí s dyslalií a dětí intaktních. V teoretické části práce je charakterizován předškolní věk dítěte. Vymezena je problematika dyslalie. Další kapitoly se věnují auditivní a vizuální percepci. V poslední řadě charakterizuji oblast motoriky. Praktická část se věnuje analýze percepčních a motorických schopností předškolních dětí s dyslalií a dětí intaktních, jejichž výsledky jsou na závěr porovnány. Výzkumné šetření probíhá v mateřské škole. Úroveň těchto schopností je zjištěna pomocí čtyř standardizovaných testů - Test sluchového rozlišování (Wepman, Matějček), Hodnocení fonematického sluchu (Škodová a kol.), Test zrakového vnímání (Felcmanová) a Orientační test dynamické praxe (Míka). Ke zjištění cíle jsou zvoleny čtyři dílčí cíle: 1. zjistit úroveň sluchové diferenciace předškolních dětí, 2. zjistit úroveň zrakového vnímání předškolních dětí, 3. zjistit úroveň motorických schopností předškolních dětí, 4. porovnat úroveň percepčních a motorických schopností dětí s dyslalií s výsledky dětí intaktních. KLÍČOVÁ SLOVA děti s dyslalií, děti intaktní, sluchové rozlišování, fonematický sluch, sluchové vnímání,...
Logopedická intervence u dětí z vícejazyčného prostředí
Jehličková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Předložená práce se zabývá vývojem řeči dítěte vychovávaného ve vícejazyčném prostředí, resp. dětským bilingvismem, a případnými obtížemi, které mohou tento vývoj doprovázet. Cílem této práce je prozkoumat vliv působení více jazyků při osvojování řeči dítětem a možnosti logopedické intervence u více-lingválních dětí. Teoretický základ vychází z analýzy odborné literatury na dané téma. Zahrnuje vymezení základních pojmů, sleduje vývoj řeči dítěte v souvislosti s vícejazyčným prostředím, typem a způsobem osvojování dalšího jazyka. Zabývá se dále potížemi těchto dětí v oblasti řeči, specifiky a možnými postupy nápravy v rámci logopedické intervence. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum ve formě kazuistik, za použití metody rozhovoru, pozorování a rozboru výsledků činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné prostředí, logopedická intervence, bilingvní, multilingvní, vývoj řeči
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 248 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.