Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na přírodovědné exkurze)
Štěpánková, Jitka ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Název: Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na exkurze) Abstrakt Celková koncepce i strategie přírodovědného vzdělávání prochází významnými změnami, jejichž základním východiskem jsou kurikulární dokumenty směřující k rozvoji klíčových kompetencí důležitých pro osobnostní rozvoj a uplatnění každého člena ve společnosti. Proto vedle tradičních, možná i osvědčených metod a forem vstupují do popředí spíše participativní a badatelsky orientované přístupy, které podporují kreativní přístup k výuce a zdůrazňují vlastní iniciativu žáků. Nezastupitelné postavení mají komplexní přírodovědné exkurze směřované do nejrůznějších lokalit za účelem plnění předem promyšlených a zadaných úkolů přírodovědného i společenského charakteru. Nový pohled v tomto směru poskytují přírodní lokality či naučné stezky, kde žáci mohou objevovat, chápat a posuzovat jevy v širších souvislostech s ohledem na jejich přírodní, hospodářský či společenský význam. Toto přímé i nepřímé studium přírody výzkumnými metodami, praktickými činnostmi, zvláště experimentálními umožňuje žákům vytvářet komplexní přírodovědné dovednosti a kompetence. Napomáhá rozumovému rozvoji žáků postupným přechodem od převážně názorného poznávání okolního světa k poznávání racionálnímu, abstraktnímu. Uvedená problematika je také...
Organická chemie v experimentech
Krištůfková, Radka ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním v dnešní době bouřlivě se rozvíjejícího kulinářského směru - molekulární gastronomií a využitím těchto poznatků při výuce chemie na základních i středních školách formou pokusů. Všechny pokusy byly ověřeny a provedeny v domácím prostředí, zdokumentovány a vysvětleny.
Farmacie ve středoškolském učivu chemie
Petřeková, Veronika ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením tématu Léčiva a Farmacie do středoškolského učiva. Práce je rozdělena do čtyř částí. První se zabývá obsahem učiva léčiva v kurikulárních dokumentech. Ve druhé části se věnuji srovnání vzdělávacích systémů v České republice a Slovinsku a analýze českých a slovinských učebnic pro střední školy a gymnázia. Třetí část práce s názvem Farmacie práce obsahuje odborný text pro učitele středních škol a gymnázií. Jsou v ní obsaženy základní informace o tomto odvětví a materiály, které mohou být využity při výuce. Součástí výukových materiálů je deset laboratorních prací.
Metabolismus sacharidů - tvorba výukových materiálů pro SŠ
Čermáková, Anna ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Rigorózní práce je zaměřená na tvorbu studijních materiálů pro střední školy, konkrétně na téma metabolismus sacharidů. Vychází z průzkumu zahraničních multimediálních učebnic a internetových odkazů. Výstupem práce jsou dva studijní materiály - výukový program a pracovní list. Oba materiály byly vytvořeny za účelem zefektivnění výuky biochemie resp. výuky kapitoly metabolismus sacharidů na střední škole. Pracovní list se skládá z 21 úloh, které slouží nejčastěji k procvičení již probraného učiva. Výukový program je multimediálního charakteru a je vytvořený v animačním programu Adobe Flash 8. Skládá se celkem z 12 animací (úvodní animace, Trávení, Glykolýza, Glukoneogeneze, Laktátový a alaninový cyklus, Odbourávání pyruvátu, Citrátový cyklus, Zajímavosti, Test 1, Test 2, Pexeso a O programu). Pro snadné ovládání výukového programu byl vytvořen manuál pro učitele. Výukový program je součástí rigorózní práce na samostatném médiu CD-R.
Srovnávací analýza chemického vzdělávání v ČR a ve Skotsku
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Klíčová slova: Skotsko, Česká republika, vzdělávací systém, chemické vzdělávání, výuka chemie, národní kvalifikace, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstrakt: Vzdělávací systém v České republice (ČR) prochází v současné době mnoha změnami. Situace v zahraničních zemích je často tím, co nás k těmto změnám podněcuje. Cílem této práce je popsat vzdělávací systém a výuku chemie na středních školách ve Skotsku, porovnat je se situací v ČR a zhodnotit, v jakých aspektech bychom se mohli Skotskem inspirovat. Metodami výzkumu byly hospitace na hodinách chemie na třech středních školách ve Skotsku, polostrukturované rozhovory s učiteli a analýza studijních plánů a pedagogických dokumentů. Práce nejprve shrnuje historické a kulturní souvislosti, které ovlivňují vzdělávání ve Skotsku. Poté popisuje strukturu skotského vzdělávacího systému a přibližuje výuku chemie na středních školách z hlediska studijních plánů a požadavků k získání kvalifikací. Následuje popis navštívených středních škol včetně záznamů z hospitací z vybraných hodin chemie. Poslední část pak srovnává různé aspekty vzdělávacích systémů a přístupů k výuce chemie v ČR a ve Skotsku. Celková struktura vzdělávacích systémů v ČR a ve Skotsku se velmi liší a z těchto odlišností plynou i rozdíly v obsahu a uspořádání učiva v jednotlivých...
Léčiva ve středoškolské výuce
Friedelová, Zuzana ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Název: Léčiva ve středoškolské výuce Autor: Zuzana Friedelová Katedra: Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Vedoucí: doc. RNDr. Helena Klímová, CSc. Diplomová práce se zabývá problematikou tématu Léčiva ve středoškolské výuce. První částí je studijní text k tématu Léčiva určený učitelům středních škol. Druhou část tvoří pracovní listy, které mají sloužit při realizaci exkurze do Farmaceutického muzea v Kuksu. Pracovní listy mají dvě provedení, která se od sebe liší počtem otázek a grafickým zpracováním. V poslední části jsou laboratorní práce, které lze zařadit při výuce tématu Léčiva. Laboratorní práce jsem ověřila v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a fotograficky zdokumentovala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 KLÍMOVÁ, Hana
10 Klímová, Hana
1 Klímová, Hedvika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.