Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Development of population quality and reproduction of human capital in Kazakhstan
Narkulov, Murat ; Kalous, Jaroslav (oponent) ; Pavlík, Zdeněk (vedoucí práce)
Development of population quality and reproduction of human capital in Kazakhstan Murat Narkulov Abstract This paper is intended to provide reader with basic information about phenomena of population quality and human capital as scientific terms and necessary factors in the life of society and state, as well as, with basic information about development of human capital and population quality of Kazakhstan from the end of the XIXth and the beginning of the XXI century. In this paper author will try to research the reproductional model of human capital and population quality in conjunction with institutional factors in transition, such as socio-demographic changes, development and the current level of human capital and population quality of Kazakhstan (the shaping factors, parameters and criteria). Paper will concentrate on description of the specificity of human capital and population quality in Kazakhstan (stages of development, becoming history, current state, prospects for future development), identification of key factors shaping, forming and developing of human capital and population quality in the society, especially in Kazakhstan, definition the role of society and other social institutions in the building of human capital and population quality, analyzing the policy and strategy for human...
Transformace české zahraniční rozvojové spolupráce
Fidlerová, Tereza ; Nováček, Pavel (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Transformace české zahraniční rozvojové spolupráce" pojednává o probíhající přeměně systému realizace zahraniční rozvojové spolupráce ČR. Původní systém byl roztříštěný a neefektivní. Odpovědnost za rozvojové projekty byla rozdělena mezi jednotlivá resortní ministerstva a stejně tak byl přerozdělován i rozpočet na zahraniční spolupráci. Systém byl příliš složitý a potřeboval zkvalitnit. Práce tudíž poznamenává, co činilo systém nekvalitním a jak a kým byl proces transformace započat. Krom toho ale mapuje i celý dosavadní proces přeměny. Co se již změnilo a co se ještě měnit bude. V průběhu mapování jsou zjištěny i opomíjené připomínky Výboru pro rozvojovou pomoc DAC/OECD, který v letech 2006 - 2007 českou zahraniční rozvojovou spolupráci hodnotil. Následně jsou doplněny postřehy českých odborníků na rozvojovou spolupráci týkající se toho, čemu je nutné ještě věnovat pozornost pro zajištění kvalitní spolupráce. Na závěr jsou všechny připomínky shrnuty a jsou vytvořeny scénáře dalšího možného vývoje české zahraniční rozvojové spolupráce.
Vzdělanostní aspirace žáků základních a středních škol v ČR v mezinárodním srovnání - kdo má zájem o studium přírodovědních a technických oborů a kdo z nich skutečně studuje
Basl, Josef ; Matějů, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent) ; Valenčík, Radim (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zájmu o studium a budoucí pracovní uplatnění v přírodovědných a technických oborech. V souladu s konceptem znalostní ekonomiky pracuji s předpokladem, že bez odborníků v oblasti přírodních a technických věd se v současnosti ani v budoucnu neobejde žádná země, která se snaží obstát v mezinárodní konkurenci na poli výzkumu, vývoje a inovací. Věnuji proto pozornost zejména skupině jedinců s nejvyšším potenciálem stát se špičkovými odborníky - studentům vysokých škol a 15letým žákům, kteří o studiu na vysoké škole uvažují. Na základě provedených analýz je možné konstatovat, že sledované obory jsou z hlediska studentů vysokých škol charakteristické spíše nižším socioekonomickým zázemím (vzdělání rodičů, ekonomické možnosti rodiny), což se týká především skupiny technických oborů. Vliv rodinného zázemí na míru zájmu o budoucí studijní a/nebo pracovní uplatnění v oblasti přírodních věd nebyl mými analýzami prokázán. Výsledky analýz naopak poukázaly na poměrně silný vliv školy v tomto ohledu, zejména míry informovanosti žáků a studentů o možnostech uplatnění v oblastech přírodovědných a technických oborů. Zjištění, ke kterým jsem došel v disertační práci, nejsou v rozporu s tím, co je pro Českou republiku navrhováno v dokumentech řídící praxe a naplňováno realizací...
Higher Education in France and the United States: Historical Development and Structure
Ruggiero, Christopher Alan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
In September of 2005, The Economist magazine released a survey of higher education1 declaring that "America's system of higher education is the best in the world. That is because there is no system." Three reasons for America's success were cited: limited involvement of the federal government; a spirit of competition between institutions of higher learning; and the idea that American universities were not afraid to abandon a strictly classical education and be 'useful'. By contrast, the survey portrayed European higher education as an archaic 'mess', citing fundamental problems such as too much state control and the lack of freedom at the disposal of institutions of higher learning to manage their own affairs. This paper will explore the argument put forth by The Economist by presenting higher education in the United States and France. The reason for choosing France is because it represents, in many ways, the archetypical model of centralized, state control. The position which each nation embodies in higher education and in many other aspects of society - centralization versus de­ centralization, the so-called French model versus the Anglo-Saxon model - warrants explanation. The idea that the French state is reluctant to embrace liberal reforms, or that the United States worships the free-market has become...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kalous, Jan
4 Kalous, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.