Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lázně Jeseník jako možnost pohybových aktivit pro všechny generace
Habr, Richard ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Lázně Jeseník jako možnost pohybových aktivit pro všechny generace Cíle: Cílem práce je zmapování pohybových aktivit pro všechny generace v Lázních Jeseník, zjistit cíle návštěvníků a poukázat na potenciál Lázní Jeseník a okolní krajiny. Metody: V práci byly použity výzkumné metody: hodnocení rekreačního potenciálu cestovního ruchu, dotazování návštěvníků Lázní Jeseníka a SWOT analýza. Výsledky: Vyhodnocení rekreačního potenciálu cestovního ruchu, řadí obec Jeseník do lokačních podmínek s velmi vysokým rekreačním potenciálem cestovního ruchu, a obec je tak vhodným místem k rekreaci. Průzkum ukázal, že do lázní jezdí především starší generace návštěvníků, lze tedy říci, že Lázně Jeseník slouží nyní převážně k odstranění a léčení zdravotních obtíží. Mladší generace návštěvníků zde nemá velké zastoupení, proto byly navrženy týdenní programy, které mohou vézt k větší návštěvnosti lázní. Klíčová slova: lázeňství, lázně, pohyb, prevence, rekreace, Jeseník, Priessnitzovy léčebné lázně
Prožitek a vnímání rizika při skialpinismu
Hlava, Daniel ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Prožitek a vnímání rizika při skialpinismu Cíle: Cílem této diplomové práce je analýza prožitku a vnímání rizika u lidí provozující skialpinismus. Zjistit jak sportovci vnímají tyto stavy a obavy přímo během dané aktivity, jak to ovlivňuje jejich chování a co dělají pro to, aby míru rizika snížili. Metody: Veškeré údaje uvedené v empirické části této práce byly získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru a dotazníku s uzavřenými otázkami. Studie se zúčastnilo celkem 44 respondentů ve věku od 20 do 51 let. Získané údaje pomocí online dotazníku byly statisticky vyhodnoceny v programu Microsoft Office Excel 2010. Výsledné hodnoty byly zaneseny do přehledné tabulky, z které se dále využívaly pro podrobnější rozbor. Rozhovory byly zaznamenány pomocí hlasového záznamníku. Pořízené audiozáznamy byly přepsány do textové podoby. Poté byl dokument vyhodnocen a přeformulován do srozumitelnější podoby a pomocí kódování rozřazen do námi vytvořených kategorií, které usnadnily manipulaci s textem. Výsledky: Výsledky naší práce ukazují na to, že skialpinismus je velice emocionální aktivita. Skialpinisté prožívají mnoho emočních, estetických a sociálně kulturních prožitků. Stejně jako tyto prožitky, zažívají respondenti stav optimálního plynutí "flow", který se pro ně stává jedním z hlavních motivů...
Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia
Růžička, Michal ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia Cíle: Cílem práce je zjistit přínos adaptačních kurzů a pohled jejich absolventů s odstupem devíti let. Metody: Jedná se o případovou studii vybrané třídy pražského Gymnázia Jana Nerudy. Výzkumný soubor tvořilo dvanáct absolventů ve věku 20 - 21 let, kteří se zúčastnili adaptačního kurzu v Mozolově v říjnu 2010. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů, data byla vyhodnocena základními statistickými metodami a výsledky vyjádřeny v tabulkách pomocí četností odpovědí. Výsledky: Analýzou rozhovorů jsme zjistili, že adaptační kurz měl zásadní význam pro vytváření sociálních vazeb v třídním kolektivu. Nastavené vazby se dále prohlubovaly po celou dobu studia, jak uvedlo deset respondentů. Deset respondentů také uvedlo, že si na kurzu vyzkoušeli některé nové aktivity, nicméně po skončení kurzu se některým z nich nadále věnují pouze tři. Ústřední vzpomínkou na adaptační kurz byl pro oslovené první sociální moment. Závěr: Adaptační kurz má význam pro prohloubení přátelských vazeb a usnadnění prvního kontaktu se žáky a učitelským sborem. Adaptační kurz nepřispěl k probuzení zájmu o vykonávání vyzkoušených aktivit v přírodě po jeho skončení. Klíčová slova: seznamovací kurz, dramaturgie, Gymnázium Jana Nerudy, období adolescence,...
Adaptační kurzy na pražských gymnáziích
Dudek, Petr ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Adaptační kurzy na pražských gymnáziích Cíl: Cílem práce je zmapovat situaci na pražských gymnáziích ohledně pořádání adaptačních kurzů, jejich délky, míst konání, personálního obsazení a programové náplně. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 19 státních pražských gymnázií. Sběr dat byl proveden pomocí elektronické korespondence. Výzkumnou metodou byl elektronický dotazník, který obsahoval 13 otázek. Data byla následně vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny školy účastnící se výzkumu pořádají lyžařské a adaptační kurzy. V programu adaptačních kurzů všech škol byly uvedené hry v přírodě, a to konkrétněji hry seznamovací, 18 škol zařazuje také hry rozvíjející komunikaci 17 škol hry rozvíjející důvěru. V programu se dále u 15 škol objevuje turistika, 13 škol zařazuje lanové překážky. Kurzů se ve všech případech účastní třídní učitelé, z hlediska zázemí dvě třetiny škol využívají rekreační střediska s ubytováním v chatkách, jedna třetina penziony. Nejvyužívanější forma stravování probíhá plnou penzí, kterou využívá 16 škol. Klíčová slova: adaptace, sportovní kurz, pražská gymnázia, hry v přírodě, aktivity v přírodě
Lázně Jeseník jako možnost pohybových aktivit pro všechny generace
Habr, Richard ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Lázně Jeseník jako možnost pohybových aktivit pro všechny generace Cíle: Cílem práce je zmapování pohybových aktivit pro všechny generace v Lázních Jeseník, zjistit cíle návštěvníků a poukázat na potenciál Lázní Jeseník a okolní krajiny. Metody: V práci jsme použili výzkumné metody; hodnocení rekreačního potencionálu cestovního ruchu, dotazník určený pro návštěvníky Lázní Jeseník a SWOT analýzu. Výsledky: Vyhodnocení rekreačního potenciálu cestovního ruchu, řadí obec Jeseník do lokačních podmínek s velmi vysokým rekreačním potencionálem cestovního ruchu, a obec je tak vhodným místem k rekreaci. Dotazníkového průzkumu se účastnilo 110 respondentů. Průzkum ukázal, že do lázní jezdí především starší generace návštěvníků, lze tedy říci, že Lázně Jeseník slouží nyní převážně k odstranění a léčení zdravotních obtíží. Mladší generace návštěvníků zde nemá velké zastoupení, proto byly navrženy týdenní programy, které mohou vézt k větší návštěvnosti lázní. Klíčová slova: lázeňství, lázně, pohyb, prevence, rekreace, Jeseník, Priessnitzovy léčebné lázně
Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Slepičková, Denisa ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Lezení na umělých stěnách na ZŠ a SŠ v jižních Čechách
Brázda, David ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Lezení na umělých stěnách na základních a středních školách v jižních Čechách. CÍLE: Cílem práce bylo zjistit počet základních a středních škol v jižních Čechách, které využívají lezení na umělých stěnách v hodinách tělesné výchovy. Kolik škol vlastní svou lezeckou stěnu a jaké prostředky má daná škola k dispozici. METODY: Práce je koncipována jako výzkumné šetření za pomoci anketní a dotazníkové metody. Nejdříve bylo provedeno anketní šetření, které mělo zjistit, zda střední a základní školy využívají lezení v hodinách tělesné výchovy. Na školy s kladnými odpověďmi byl následně odeslán vypracovaný dotazník, který obsahoval čtrnáct otázek ohledně lezecké stěny, způsobu vyučování a materiálního vybavení. Data byla poté vyhodnocena ve statistickém programu Excel a prezentována za pomoci vytvořených grafů. VÝSLEDKY: Práce ukazuje aktuální stav využití lezení na umělých stěnách na základních a středních školách. V jižních Čechách se jedná o 16 škol z celkového počtu 378, což představuje o málo více než 4% . Dále byl zjištěn způsob zařazení této činnosti přímo do hodin tělesné výchovy a dostupné materiální vybavení ve školách. KLÍČOVÁ SLOVA: horolezectví, tělesná výchova, prožitek, lezení dětí, bezpečnost
Posouzení zájmu o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně ZŠ
Kabrnová, Markéta ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Posouzení zájmu o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně ZŠ Cíle: Cílem práce je posoudit zájem o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně Základní školy Bronzová na základě sestaveného dobrodružného programu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 145 žáků 2. stupně Základní školy Bronzová, z toho 78 dívek a 67 chlapců, kteří se zúčastnili námi sestaveného programu dobrodružných aktivit. K získání potřebných informací byly sestaveny ankety, které obsahovaly otázky uzavřené, polouzavřené a jednu otevřenou, které byly určeny žákům. Další údaje byly zjišťovány pomocí pozorování učiteli. Získaná data byla písemně zaznamenána, graficky zpracována a následně vyhodnocena. Výsledky: Výsledky ukázaly, že žáci se aktivně zapojují do dobrodružného programu a že mají o dobrodružné aktivity v rámci hodin tělesné výchovy zájem. Největší dobrodružství zažívají při překážkách a aktivitách na rozvoj důvěry. V rámci svého volného času žáci ale dobrodružné aktivity nevyhledávají. Klíčová slova: dobrodružství, prožitek, dobrodružná výchova, kooperativní hry, dobrodružný program
Význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku
Bukáček, Pavel ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Tato práce je zaměřena na význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku. Cílem práce je ověřit, jak a zda vůbec jsou pohybové hry pro tyto děti důležité, jakým způsobem tráví svůj volný čas a jak se jejich rodinná situace odráží na trávení volného času. Výzkum proběhl formou krátkých rozhovorů s dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kalkusová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.