Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchovné styly rodičů a osobní pohoda adolescentů
Janků, Karolína ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobní pohodou adolescentů v kontextu výchovných stylů rodičů. Výchovné styly rodičů jsou důležitým determinantem ve vývoji a rozvoji dítěte, výrazně se projevují v interakci rodičů a dětí a přispívají k tomu, zda dítě prožívá osobní pohodu. Cílem práce je věnovat se fenoménu osobní pohody u adolescentů zejména s ohledem právě na rodičovské styly výchovy. Užité informace pochází z českých zdrojů a jsou doplněny i o informace ze zahraničních výzkumů, které byly cílené na různé oblasti této tématiky. Práce obsahuje návrh výzkumu vztahu rodinných stylů výchovy a životní spokojenosti adolescentů ve věkové kategorii 16 - 18 let. Navrhovaný výzkum je kvantitativního charakteru a jeho cílem je doplnit informace o zmiňované problematice. Jeho výsledky budou přínosné i tím, že budou otevírat možnost porovnání s výzkumem podobného charakteru, který byl uskutečněn na Slovensku. Klíčová slova výchovné styly rodičů, výchovný styl otce, výchovný styl matky, osobní pohoda, well-being, životní spokojenost, adolescence
Russian speaking students (from Russia and Kazakhstan) in the Czech Republic. Educational migration and the role of the family in it
Kopecká, Liudmila ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent) ; Sidiropulu Janků, Kateřina (oponent)
Disertační práce "Rusky mluvící studenti (z Ruska a Kazachstánu) v České republice: migrace za vzděláním a role rodiny" zkoumá život rusky mluvících studentů přicházejících do České republiky za vysokoškolským vzděláním. V disertační práci je snaha zodpovědět následující otázky: Jak bylo přijato rozhodnutí o stěhování se do České republiky? Jakou roli hrála rodina v procesu rozhodování a v následujících plánech a záměrech v České republice? Jaké migrační strategií mají rusky mluvící studenti v České republice? Jak se tyto strategii mění v čase? Existuje spojitost mezi životní dráhou studentů a migračním procesem? Tato práce je antropologickým, multi-terenním výzkumem, kde hlavní metodou je zúčastněné pozorování. Studie se zúčastnilo 55 účastníků výzkumu (41 z Ruska a 14 z Kazachstánu) a s každým byly provedeny jak formální, tak i neformální rozhovory. Transnacionalismus a teorie migračních systémů byly použity jako teoretické koncepty pro lepší porozumění procesu studentské migrace.
Typologie weak, fragile, failing, failed states, collapsed states
Janků, Kateřina ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Diplomová práce s názvem "Typologie weak, fragile, failing, failed, collapsed states" si klade za cíl prozkoumat všechny druhy zhroucených států, a dále chce porovnat, do jaké míry odpovídá specifikovaná typologická koncepce skutečnosti. V úvodní části se studie věnuje definicím termínů stát, suverenita a národ, které jsou s problematikou úzce provázány. Současně s tím bude zdůvodněno také geografické zařazení. První kapitola se zaměřuje na charakteristické rysy jednotlivých typů sledovaných států. Proto bude zahrnuta i komparace termínů, jejímž cílem je zpřesnění a ucelení odborného názvosloví. Následující část se bude zabývat aplikací vybraných znaků na konkrétní africké země. Zároveň je nabízena odpověď na otázku, v čem a do jaké míry se liší teoretické pojetí od reálného fungování. A dále je nahlíženo, zda zařazení zemí odpovídá jejich celkové situaci, a případně jsou sledovány různé důvody, proč tomu tak není. Předposlední kapitola se zaměřuje na kritické zhodnocení celé typologie zhroucených států a zprostředkovává širokou škálu aspektů a zjištění, které předkládaná typologie přináší. Závěr poskytuje některá možná řešení pro pokračování v dalším studiu zkoumaného tématu.
Zasloužená rovnost: Romové a systém sociálních dávek ve městě Skála
Dvořáková, Tereza ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Sidiropulu Janků, Kateřina (oponent)
Přestože již existuje mnoho prací o Romech a jejich ekonomických aktivitách, autoři neanalyzují praxi pobírání sociálních dávek jako ekonomickou praxi. Toto téma zůstává v rukou ekonomické a politické vědy, která legitimizuje dominantní představy o uživatelích sociálních dávek. Podle nich je systém sociálních dávek technickým systémem rozdělování peněz, jehož štědrost někteří uživatelé zneužívají. Po vzoru Howa (1990) rozumím distribuci peněz ze systému sociálních dávek jako kulturně zprostředkovávané. Směna sociálních dávek totiž formuje porozumění jedincům, kteří do směny vstupují. Analyzuji způsoby, kterými romské ženy vyjednávají o sociálních dávkách; zároveň popisuji logiku, se kterou romské ženy v různých arénách usilují o uznání, aniž by byly rozpoznány jako "cikánky". Analyzuji tedy, jak se střetávají představy lidství se zasloužeností dávek a "cikánstvím".
Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.
Principy EIA golfových hřišť
Janků, Kristýna ; Martiš, Miroslav (vedoucí práce) ; Vlastimil, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou principů posuzování vlivů golfových hřišť na životní prostředí. Proces posuzování vlivů záměrů na životní prostředí (EIA) je nedílnou součástí povolovacích řízení pro stavební povolení. Každý záměr je však odlišný a je nutné jej posuzovat jinak. Jelikož ze všech sportů majících své působiště na volném zemském povrchu má pravděpodobně golf nejsilnější interakci s prostředím, je výstavba golfových hřišť velmi diskutovaným tématem mezi odborníky i širokou veřejností. Tato práce si klade za cíl vyhodnotit proces EIA u dvou vybraných golfových areálů a na základě získaných zkušeností z průběhu procesu EIA formulovat principy pro posuzování vlivů golfových hřišť na životní prostředí. Nedílnou součástí práce je analýza EIA oznámení, resp. dokumentace a kontrola souladu predikce v oznámení se skutečným stavem. Na základě dosažených zkušeností a získaných údajů je pak možné zobecnit principy EIA pro zpracování obdobných záměrů.
Účetnictví a specifické finanční vztahy městských částí hl. m. Prahy
Janků, Kristýna ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Melkesová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a vysvětlení finančních a účetních vztahů mezi hlavním městem Prahou a jeho městskými částmi. Práce pojednává o možném navýšení příjmové stránky rozpočtu městské části Prahy 9. Analyzuje se struktura finančních vztahů k městským částem hlavního města Prahy z rozpočtu hlavního města Prahy. Výsledkem této analýzy a dalších rozborů je vyvozen závěr o možném budoucím posílení příjmové stránky rozpočtu městské části Prahy 9.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 JANKŮ, Kamila
3 JANKŮ, Kateřina
3 Janků, Karolina
3 Janků, Karolína
3 Janků, Kateřina
3 Janků, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.