Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj Země a organismů na Zemi v učebnicích pro základní a střední školy
Lacina, Martin Jakub ; Jedličková, Tereza (vedoucí práce) ; Matějka, Dobroslav (oponent)
Výuka geologie na českých základních a středních školách se skládá z několika dílčích povinných tematických celků stanovených Rámcovými vzdělávacími programy. Přesto jsou některá témata ve výuce často vynechávána i přes to, že jsou v učebnicích obsažena. Jedním z takových témat je Vývoj zemské kůry a organismů na Zemi. V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše dostupných učebnic pro ZŠ a SŠ se zaměřením právě na toto téma. Téma je diskutováno z hlediska vzdělávacího obsahu, konkrétně výskytu a vysvětlení klíčových pojmů, konkrétního vybraného učiva a jednotlivých geologických období. Dále byla okrajově posuzována názornost interpretace tohoto tématu, mezipředmětové vztahy a doplňkové informace, otázky a úkoly pro žáky. Na základě získaných informací byl navržen jeden výukový blok, který po didaktické stránce vychází z konstruktivistického přístupu a respektuje současné požadavky na moderní pojetí vyučování tak, aby podpořil zájem o dané téma a pomohl jej zprostředkovat žákům i učitelům atraktivnějším způsobem.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Jedličková, Tereza ; Hanušová, Helena (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení za období 2013-2017 společnosti INTEGRA, a.s. pomocí metod finanční analýzy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část slouží k objasnění základních pojmů, které pak použiji v praktické části, kde budou použity reálné výpočty mé vybrané společnosti.
Srovnání integrované a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd na vzdělávací úrovni ISCED 2 v České republice a v Norském království
Vožehová, Lucie ; Jedličková, Tereza (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním integrované výuky přírodních věd v Norském království a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd v České republice na vzdělávací úrovni ISCED 2. Práce shrnuje problematiku těchto rozdílných pojetí výuky přírodních věd, srovnává kurikulární dokumenty a přístup ke vzdělávání učitelů České republiky a Norského království ve vztahu k přírodovědnému vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit dopad rozdílného pojetí výuky přírodních věd na schopnost učitele odpovídat žákům na otázky integrující poznatky z více přírodovědných oborů. Pro řešení definovaného cíle byla zvolena metoda kvalitativního dotazování prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumem bylo zjištěno, že odpovědi učitelů na otázky vyžadující propojení znalostí z několika přírodovědných oborů se v závislosti na uplatňovaném pojetí výuky přírodních věd v některých ohledech liší. V mnoha případech se však odpovědi lišily v závislosti na konkrétním učiteli. V rámci výzkumu byly zjištěny také osobní preference učitelů v oblasti výuky přírodních věd na vzdělávací úrovni ISCED 2. Vnímání kladů a záporů preferovaného pojetí se v souvislosti se současným pojetím výuky přírodních věd v některých ohledech liší. Ucelený, výzkumem podložený text, může sloužit jako podklad k...
Technicko-technologický audit úpravny vody
Jedličková, Tereza ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem předložené diplomové práce je realizace a vyhodnocení technicko-technologického auditu vodohospodářských systémů úpraven vod - konkrétně Úpravny vody Plzeň. Součástí auditu je popis výroby pitné vody včetně vyhodnocení úpravny v aplikaci TEA Water, zhodnocení zajištění jakosti surové a vyráběné pitné vody, rozbor nákladů a cenových kalkulací, personální vyhodnocení, péče o úpravnu a návrh opatření pro lepší fungování celého systému. Práce se rovněž zaměřuje na charakteristiku, historii, nedávno provedenou rekonstrukci a podrobnější popis jednotlivých stupňů čištění vybrané Úpravny vody Plzeň. Samotnému auditu předcházelo studium aktuální legislativy, konkrétně se jedná o Zákon č. 274/2001 Sb. a Vyhlášku č. 428/2001 Sb. V rámci diplomové práce je rovněž popsáno provádění laboratorních rozborů v akreditované laboratoři Úpravny vody Plzeň.
Místní referendum v ČR - zákonná úprava, aplikační praxe a úvahy de lege ferenda
Jedličková, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá místním referendem, nejlépe fungujícím institutem přímé demokracie v České republice, který je dnes již standardní součástí politického života obcí. Cílem práce je poskytnout ucelenou analýzu fungování platné právní úpravy se zaměřením především na judikaturu, a vyvodit z provedené analýzy některé návrhy de lege ferenda. Práce se sestává z úvodu, deseti kapitol a závěru. Pořadí kapitol z větší části sleduje systematiku zákona o místním referendu. První kapitola pojednává o přímé demokracii a jejích jednotlivých institutech. Druhá kapitola se zabývá úpravou tohoto institutu na ústavní a mezinárodní úrovni. Třetí kapitola je zaměřena na otázky přípustnosti, tedy vymezení okruhu otázek, o nichž lze místní referendum konat, a to obecně i ve vybraných oblastech, které v praxi opakovaně předmětem referend jsou - územní plány, smluvní závazky obcí, obecně závazné vyhlášky. Čtvrtá kapitola se věnuje oprávněným osobám a přípravnému výboru, který vyhlášení referenda navrhuje, jeho složení a vnitřnímu fungování. Pátá a šestá kapitola popisuje náležitosti návrhu na konání místního referenda a proces jeho přezkumu, a to ze strany obecního úřadu i zastupitelstva obce, které tento proces završuje samotným vyhlášením. Sedmá kapitola se zabývá platností a závazností místního referenda,...
Postoje žáků 2. stupně vybrané základní školy k předmětu přírodopis
Mastíková, Lucie ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Úkolem diplomové práce je zjistit spokojenost žáků 2. stupně vybrané základní školy s výukou předmětu přírodopis, s vybavením učebny přírodopisu, prostředím a biologickými tématy, která daným žákům chybí. Dále jsou zjišťovány možné přání a požadavky žáků ohledně oživení a zpestření výuky přírodopisu, což by mohlo přispět ke zvýšení jejich motivace a zájmu o přírodní vědy. Je mapováno, která biologická témata či pomůcky ve výuce žákům nejvíce chybí. Názory žáků jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením, jehož se celkem zúčastnilo 221 respondentů ze Základní školy v Uhlířských Janovicích ve Středočeském kraji. Z výsledků bylo zjištěno, že žáci by do výuky přírodopisu zařadili více terénních prací, přírodovědných vycházek, více exkurzí, skupinových prací, laboratorních prací, přírodovědných dokumentů, více práce s mikroskopem, a také by si přáli zařadit do výuky živé modely živočichů. Část respondentů zvolila možnost, že by ve výuce nic neměnila. Vzhledem ke zjištěným výsledkům výzkumu byl navržen pro vybranou ZŠ celodenní projekt s environmentálním zaměřením, prací v terénu, sběrem přírodnin a jejich zpracováním.
Spotřeba vody u vybraných subjektů
Jedličková, Tereza ; Sucháček, Tomáš (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů, souvisejících s potřebou a spotřebou vody. Jsou zde vysvětleny následující pojmy: průměrná denní potřeba vody, maximální denní a maximální hodinová potřeba vody. Dále práce pojednává o měření průtoku vody. Je zde mimo jiné popsáno několik druhů průtokoměrů. V praktické části bakalářské práce je provedena analýza spotřeby a cen vody ve třech vybraných zemědělských družstvech. Jsou zde porovnána jednotlivá zemědělská družstva. Součástí práce je zároveň stanovení průměrné hodnoty spotřeby vody u jedné dojnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 Jedličková, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.