Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění osob se sluchovým postižením na trhu práce v Plzeňském kraji
Jáchimová, Nina ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatněním osob se sluchovým postižením na trhu práce v Plzeňském kraji. Teoretická část vymezuje základní pojmy související se sluchovým postižením, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, dále problematiku profesního uplatnění a omezení s tím spojené. Praktická část je zaměřena na uplatnění osob se sluchovým postižením na trhu práce v Plzeňském kraji. Výzkumný cíl se zaměřuje na zjištění situace na trhu práce u osob se sluchovým postižením, jejich uplatnitelnost na trhu práce, problémy, které vyvstávají z jejich postižení a možná řešení, která by vedla ke zlepšení situace. Pro výzkumné šetření byl zvolen smíšený design výzkumu, byla využita metoda dotazníkového šetření doplněná řízeným rozhovorem s vybranými informanty. Výsledky šetření poukázaly na problémy, se kterými se setkávají osoby se sluchovým postižením při hledání zaměstnání a také možná řešení a doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Osoba se sluchovým postižením, uplatnění na trhu práce, profesní orientace, zaměstnání PDF Studio - PDF Editor for Mac, Windows, Linux. For Evaluation. https://www.qoppa.com/pdfstudio PDF Studio - PDF Editor for Mac, Windows, Linux. For Evaluation. https://www.qoppa.com/pdfstudio
Sdílená péče pro děti a žáky s poruchami autisteckého spektra
Henzlová, Viktorie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rodiny pečující o děti s poruchami autistického spektra se potýkají s každodenní psychickou zátěží v oblasti péče a výchovy jejich potomka. Nedostatek sociálních služeb vhodných pro osoby s poruchami autistického spektra jim náročnou životní situaci neusnadňuje, naopak je nutí spoléhat na sebe samotné. Reakcí na nedostatek odlehčovacích služeb vznikla v České republice, iniciativou spolku Naděje pro děti úplňku, služba sdílené péče - homesharing. Homesharing funguje na principu dobrovolnosti, kdy si proškolená hostitelská rodina bere v pravidelných intervalech dítě s poruchou autistického spektra k sobě domů a umožní tak jeho primární rodině čas na nezbytný odpočinek. Cílem diplomové práce na téma Sdílená péče u dětí a žáků s poruchami autistického spektra je mapovat zkušenosti hostitelských a primárních rodin v rámci služby homesharing. Teoretická část popisuje problematiku poruch autistického spektra na základě odborné literatury. Dále se věnuje rodině a dítěti s poruchami autistického spektra, sociálním službám a sdílené péči homesharing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný metodou polostrukturovaného rozhovoru. Oslovenými respondenty byli zástupci primárních a hostitelských rodin, kteří jsou do homesharingu zapojeni více než dvanáct měsíců. Závěry výzkumného šetření...
Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu
Valachovičová, Tereza ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. Výchozí informace jsou porovnávány na teoretické úrovni. Empirická část není zahrnuta. Práce porovnává studium na všech vysokých školách, jež zajišťují studijní obory zaměřené na český, australský a novozélandský znakový jazyk. Jedná se o obory pedagogické, lingvistické, tlumočnické a překladatelské. Cílem je poskytnout informace o obsahu, rozložení a průběhu vzdělávání na jednotlivých vysokých školách, přičemž dané informace vychází z popisu studijních oborů a kurzů, jejž školy zveřejňují na svých webových stránkách a ve studijních informačních systémech. Popisované obory jsou vybírány podle předem stanovených kritérií. Součástí komparace jsou i podpůrné služby pro studenty a jejich dostupnost na popisovaných vysokých školách. V úvodních kapitolách se práce zabývá historií a specifiky znakových jazyků a vývojem vzdělávání neslyšících. Dále se práce zaměřuje na legislativní ukotvení znakových jazyků. Další část práce se věnuje současné podobě vzdělávacích systémů vybraných zemí s důrazem na komparaci národních kvalifikačních rámců v terciárním stupni vzdělávání. Závěrečná komparace shrnuje rozdílné aspekty vysokoškolského studia a rozdíly při samotném studiu...
Role asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Tejmlová, Dominika ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pracovní náplní asistenta pedagoga při vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžné základní škole. Práce se dále zaměřuje na to, jak se asistenti orientují v surdopedické problematice a v problematice podpůrných opatření. Dále bylo velmi podstatné zjistit, zda se při práci asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením objevují nějaké problematické aspekty. Výzkumné šetření bakalářské práce bylo provedeno kvalitativní formou. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Tyto rozhovory byly vedeny se čtyřmi informanty, tedy se čtyřmi asistenty pedagoga, kteří poskytují podporu žákům se sluchovým postižením na běžné základní škole. Rozhovory byly nahrávány a přepsány na doslovný transkript, který byl pro účely výzkumného šetření otevřeně kódován. Výzkumné šetření práce mělo poukázat na praktické aspekty práce asistenta pedagoga u těchto žáků a na možné problematické oblasti tohoto působení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že mezi problematické oblasti můžeme zařadit distanční výuku a následné nošení ochranných pomůcek během obnovené prezenční výuky. Oba tyto problémy byly způsobeny pandemií nemoci Covid-19. Dále výsledky poukázaly na to, že subjektivní znalost problematiky surdopedie je u informantů velmi různorodá. V otázce poskytování a...
Vliv pandemie Covidu-19 v poradenských službách u osob se sluchovým postižením
Kudlová, Nina ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce mapuje problematiku poradenských služeb pro osoby se sluchovým postižením v době pandemie covidu-19. Využívá dvojího pohledu na tuto situaci, a to jak z pohledu osob se sluchovým postižením, tak i z pohledu pracovníků těchto poradenských zařízení, čímž se docílilo komplexního pohledu na danou problematiku. K dosažení stanovených výzkumných cílů byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření technikou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo 6 informantů se sluchovým postižením a 3 zaměstnankyně z různých poradenských zařízení, kteří se museli s touto mimořádnou situací vypořádat. Výsledkem výzkumného šetření lze na závěr konstatovat, že se poradenská zařízení s touto pro ně nezvyklou situací celkem dobře vyrovnala.
Sebepojetí v kontextu pracovní realizace u pedagogických pracovníků se sluchovým postižením
Berková, Pavlína ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Tureckiová, Wanda (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sebepojetí pedagogických pracovníků se sluchovým postižením zaměstnaných ve školství, konkrétně poté v MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené. Teoretická část se je zaměřena na klasifikaci sluchových vad, možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením a na jejich uplatnění na trhu práce. Text se dále zaměřuje na sebepojetí, sebereflexi a sebehodnocení u těchto pracovníků. Pozornost je věnována také charakteristice jednotlivých pracovních pozic, na kterých mohou pedagogičtí pracovníci se sluchovým postižením v rámci školy pro sluchově postižené pracovat. Cílem práce je objasnit problematiku sebepojetí těchto pracovníků v jejich zaměstnání. Dále také ozřejmit vliv délky praxe a dosaženého vzdělání na sebepojetí pedagogických pracovníků se sluchovým postižením, poukázat na využívání sebehodnocení a sebereflexe u těchto pracovníků a v neposlední řadě zjistit, jak vztahy na pracovišti ovlivňují sebepojetí pedagogických pracovníků se sluchovým postižením. Metodou pro sběr dat k výzkumné části byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Jednotlivé rozhovory probíhaly za přítomnosti tlumočníka znakového jazyka. Byly nahrávány a následně doslovně přepsány, což umožnilo otevřené kódování pro vyhodnocení výzkumného šetření. Informantů bylo celkem pět. Byli vybráni na základě...
Kvalita každodenního života sluchově postižených
Hradilová, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou kvality každodenního života sluchově postižených osob. Část textu se zabývá definicí a problematikou pojmu kvalita života, a je poukázáno na běžné (současné) problémy, týkající se života osob se sluchovým postižením. Práce upozorňuje na problematiku vzdělávání, pracovního uplatnění, identity a osobní realizace jedince se sluchovým postižením v kontextu současného náhledu na kvalitu života. V textu je věnována pozornost heterogenitě sluchově postižené populace s důrazem na odlišné postavení sluchově postižených (vztahující se k jimi užívanému komunikačnímu kódu) v majoritní společnosti. Cílem práce je přiblížení současné kvality života sluchově postižených s důrazem na aktuální problematické oblasti, které je třeba dále zlepšovat. Praktická část práce obsahuje rozbor a vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na specifické oblasti kvality života osob se sluchovým postižením - kvalifikaci, zaměstnanost, pracovní uplatnění a komunikaci. Závěrečná část praktické části zahrnuje komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Klíčová slova: Kvalita života Sluchové postižení Komunikační kódy Minorita 2

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.