Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující vnější projevy říje a zabřezávání klisen
HOUŠKOVÁ, Zuzana
Cílem práce bylo zpracovat fakta z českých a zahraničních zdrojů o reprodukci klisen. Na základě informací uvedených v literárních zdrojích bylo provedeno sledování zahrnující monitorování projevů a průběhu říje, vybraných charakteristik klisen jako jsou BCS, věk, aktuální využití jednotlivých klisen či případná hormonální stimulace. Do sledování bylo zařazeno 62 klisen ve věkovém rozmezí od 3 do 24 let. Sledované klisny byly různých plemen, zařazeny byly klisny se sportovní či hobby kariérou, ale také klisny, jejichž využití bylo primárně na chov. Cílem této práce bylo posoudit vliv jednotlivých vybraných faktorů na následné zabřeznutí klisen a posoudit nejvhodnější kombinaci charakteristik a projevů říje u klisen.
Vymezování spádových obvodů základních škol v Česku: případová studie měst Děčín a Teplice
Houšková, Zuzana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Šifta, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem bakalářské práce je představit a diskutovat problematiku vymezování školských obvodů z pohledu právního, geografického a sociologického. Školské obvody zaručují pro všechny děti místo ve státní škole nedaleko jejich bydliště, v některých případech ale mohou vést k segregaci menšin nebo sociálně znevýhodněných skupin. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky za posledních 20 let, které byly pro účely podrobné analýzy vývoje školských obvodů zpracovány do map v online podobě. Převedením textových vyhlášek do mapové podoby byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků, což dokládá výhody mapového zobrazení. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Klíčová slova: školský obvod, základní škola, Česko
Vymezování spádových obvodů základních škol v Česku: případová studie měst Děčín a Teplice
Houšková, Zuzana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Šifta, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezování školských obvodů v Česku. Cílem je představit a diskutovat tuto problematiku a na konkrétních příkladech prezentovat strategie, které obce pro vymezování používají. Jako případové studie byla zvolena města Děčín a Teplice. Z každého města byly vybrány čtyři školské vyhlášky, které byly zpracovány do map. Z výzkumu vyplývá, že školské obvody jsou v obou městech tvořeny podobným způsobem a hranice obvodů tvoří převážně hranice městských částí, dopravní komunikace či přírodní bariéra. Ve vyhláškách byly nalezeny pravděpodobné chyby způsobené nejspíše špatnou formulací textu nebo nepozorností úředníků. Součástí práce jsou také mapy, které byly vytvořeny pro snadnější odhalení chyb ve vyhláškách měst. V Děčíně i Teplicích byla vybrána jedna škola s rizikem segregace dětí z hlediska národnostních menšin. 23.4 2019 bylo provedeno terénní šetření. Z šetření vyplynulo, že na jedné z vybraných škol se k segregaci schyluje, v současné době je ve vyšších třídách poměr národnostních menšin 30 %, v prvních a druhých třídách je poměr menšin nad 50 %. Výsledky šetření potvrdili i místní pedagogičtí pracovníci. Výsledky práce jsou vhodnou úvodní studií pro navazující diplomovou práci.
Zástavní právo v judikatuře a bankovní praxi
Housková, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Práce se zaměřuje na praktické aspekty zajišťování úvěrových pohledávek a zřizování zástavního práva k pohledávkám. Velká pozornost je věnována judikatuře Nejvyššího soudu České republiky. Práce sleduje především odlišné názory mezi právní teorií, judikaturou Nejvyššího soudu, akademickými pracovníky a odborníky z praxe a snaží se nalézt odpovědi v otevřených otázkách.
Přístup k informacím pro osoby se speciálními potřebami se zřetelem na služby veřejných knihoven
Cerniňáková, Eva ; Příbramská, Ivana (vedoucí práce) ; Houšková, Zlata (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přístupu k informacím pro uživatele se speciálními potřebami ve veřejných knihovnách. V úvodní části je nastíněna problematika přístupu k informacím, její společenský i legislativní rámec a dále role veřejných knihoven. Na základě podrobného zmapování skupin znevýhodněných uživatelů, kteří mají speciální potřeby z hlediska přístupu k informacím, jsou nastíněny možnosti, jak tyto speciální informační potřeby řešit. Definice znevýhodnění je zde chápána v širším pojetí s přihlédnutím k přístupu k informacím, tudíž zahrnuje kromě osob s tělesným, smyslovým a zdravotním postižením, se specifickými poruchami učení, s poruchami komunikace, s duševními a behaviorálními poruchami, také osoby postižené různými formami sociálního vyloučení, chudobou, příslušníky národnostních a jazykových menšin a osoby pečující o další osoby apod. Zvýšená pozornost je věnována problematice přístupného webu a dálkovému přístupu ke službám knihoven. Práci doplňuje případová srovnávací studie Městské knihovny v Praze a Knihoven v Londýně - Ealingu z hlediska služeb uživatelům se speciálními potřebami. Na základě získaných teoretických i praktických poznatků jsou odvozena doporučení pro veřejné knihovny v oblasti péče o znevýhodněné uživatele.
Komunikace sluchově postižených v souvislosti s vyhledáváním a získáváním informací
Šebestová, Eva ; Kovaříková, Klára (vedoucí práce) ; Houšková, Zlata (oponent)
Bakalářská práce se věnuje komunikaci sluchově postižených v souvislosti s vyhledáváním a získáváním informací. Teoretická část práce sleduje problematiku sluchových vad obecně a charakteristiku sluchově postižených osob. Další kapitoly se zabývají učením neslyšících a nedoslýchavých osob, komunikačními systémy a obecně informačním chováním. Důležitou oblastí, na kterou se práce zaměřuje, jsou informační a komunikační technologie umožňující vyhledávání a získávání informací. Tato oblast zkoumá rozdíly mezi komunikací "tváří v tvář" a virtuální komunikací. Praktická část práce popisuje výsledky dotazníkového výzkumu. Tento výzkum zjišťuje, zda vyhledávání a získávání informací v prostředí Internetu nahrazuje běžnou komunikaci. Také se snaží nalézt výhody a nevýhody užívání Internetu jakožto komunikačního média. Pro lepší pochopení jsou texty i přílohy doplněny o grafy a tabulky. V závěrečném oddílu praktické části se na základě průzkumu potvrzují či vyvrací stanovené hypotézy. Tato práce obsahuje vlastní obecný komunikační model a komunikační model založený na elektronickém prostředí, který byl zpracován z výsledků dotazníkového průzkumu.
Chceme vědět, jak jsme kompetentní?
Houšková, Z. ; Burgetová, Jarmila
Příspěvek přináší základní informace o evropských průvodcích kompetencemi v oblasti knihovnických a informačních služeb, o budoucí evropské certifikaci kompetencí a dodává provokativní otázky, zda jsme připraveni na tento vývoj a zda skutečně chceme být kompetentní.

Viz též: podobná jména autorů
4 HOUŠKOVÁ, Zuzana
4 Housková, Zuzana
4 Houšková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.