Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup k informacím pro osoby se speciálními potřebami se zřetelem na služby veřejných knihoven
Cerniňáková, Eva ; Příbramská, Ivana (vedoucí práce) ; Houšková, Zlata (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přístupu k informacím pro uživatele se speciálními potřebami ve veřejných knihovnách. V úvodní části je nastíněna problematika přístupu k informacím, její společenský i legislativní rámec a dále role veřejných knihoven. Na základě podrobného zmapování skupin znevýhodněných uživatelů, kteří mají speciální potřeby z hlediska přístupu k informacím, jsou nastíněny možnosti, jak tyto speciální informační potřeby řešit. Definice znevýhodnění je zde chápána v širším pojetí s přihlédnutím k přístupu k informacím, tudíž zahrnuje kromě osob s tělesným, smyslovým a zdravotním postižením, se specifickými poruchami učení, s poruchami komunikace, s duševními a behaviorálními poruchami, také osoby postižené různými formami sociálního vyloučení, chudobou, příslušníky národnostních a jazykových menšin a osoby pečující o další osoby apod. Zvýšená pozornost je věnována problematice přístupného webu a dálkovému přístupu ke službám knihoven. Práci doplňuje případová srovnávací studie Městské knihovny v Praze a Knihoven v Londýně - Ealingu z hlediska služeb uživatelům se speciálními potřebami. Na základě získaných teoretických i praktických poznatků jsou odvozena doporučení pro veřejné knihovny v oblasti péče o znevýhodněné uživatele.
Komunikace sluchově postižených v souvislosti s vyhledáváním a získáváním informací
Šebestová, Eva ; Kovaříková, Klára (vedoucí práce) ; Houšková, Zlata (oponent)
Bakalářská práce se věnuje komunikaci sluchově postižených v souvislosti s vyhledáváním a získáváním informací. Teoretická část práce sleduje problematiku sluchových vad obecně a charakteristiku sluchově postižených osob. Další kapitoly se zabývají učením neslyšících a nedoslýchavých osob, komunikačními systémy a obecně informačním chováním. Důležitou oblastí, na kterou se práce zaměřuje, jsou informační a komunikační technologie umožňující vyhledávání a získávání informací. Tato oblast zkoumá rozdíly mezi komunikací "tváří v tvář" a virtuální komunikací. Praktická část práce popisuje výsledky dotazníkového výzkumu. Tento výzkum zjišťuje, zda vyhledávání a získávání informací v prostředí Internetu nahrazuje běžnou komunikaci. Také se snaží nalézt výhody a nevýhody užívání Internetu jakožto komunikačního média. Pro lepší pochopení jsou texty i přílohy doplněny o grafy a tabulky. V závěrečném oddílu praktické části se na základě průzkumu potvrzují či vyvrací stanovené hypotézy. Tato práce obsahuje vlastní obecný komunikační model a komunikační model založený na elektronickém prostředí, který byl zpracován z výsledků dotazníkového průzkumu.

Viz též: podobná jména autorů
4 HOUŠKOVÁ, Zuzana
4 Housková, Zuzana
1 Houšková, Z.
4 Houšková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.