Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové
Havlová, Jana ; Klumparová, Štěpánka (oponent) ; Brožová, Věra (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci, která nese název "Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové", se věnuji především rozboru těch próz Ivy Procházkové, které jsou intencionálně určeny dětem, v nichž se v pozici hlavního hrdiny ocitá dítě a v nichž se rovněž vyskytují fantaskní motivy. Jsou to konkrétně tato literární díla: Středa nám chutná, Hlavní výhra, Soví zpěv, Jožin jede do Afriky, Eliáš a babička z vajíčka, Kam zmizela Rebarbora? a Myši patří do nebe … ale jenom na skok. Zmiňuji se o ději, interpretuji jejich význam, především se zaměřuji na fantaskní motivy, které se v nich vyskytují, a snažím se objasnit jejich funkci v próze s dětským hrdinou. Upozorňuji na jejich metaforický (popř. symbolický) rozměr. Ivu Procházkovou řadíme k těm nejlepším autorům pro děti a mládež, které v současné době máme, přesto její literární díla intencionálně určená dětem nebyla nikým komplexně zpracována. Vycházím především z publikací Svatavy Urbanové a Mileny Šubrtové, ale snažím se rovněž o vlastní východiska, zvláště v oblasti týkající se problematiky fantaskních motivů. Kromě toho se zabývám také životem Ivy Procházkové a jejími pracemi obecně, mimo jiné poukazuji na ocenění, která za svou tvorbu získala. Zmiňuji se o fantastice a fantaskních motivech, nejprve se na ně zaměřuji všeobecně, následně se...
Respektování vývojových specifik v současné mateřské škole
Štrausová, Jana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojovými specifiky předškolního dítěte z hlediska respektování potřeb dítěte v podmínkách současné mateřské školy. Sleduje vývojové zvláštnosti a individuální potřeby současné generace předškolních dětí. Je zaměřena na zkoumání, hledání rozdílů a odlišností v individuálních potřebách a specifických projevech dětí. Hledá potenciální příčiny možných jevů a zároveň možnosti jak potřeby všech dětí v současné mateřské škole uspokojovat. Snaží se o hlubší proniknutí do podstaty zkoumaných jevů, hledá možná pozadí a souvislosti v době současné i v pramenech minulosti.
Mateřská škola jako veřejná služba
Hampejsová, Taťána ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce "Mateřská škola jako veřejná služba" je zjištění a mapování jak je odborníky, předškolními pedagogy a rodiči dětí navštěvujících mateřkou školu chápana věta uvedená v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání: "poskytování předškolního vzdělávání podle školského zákona je veřejnou službou." Teoretická část se zabývá objasněním pojmu služba, veřejná služba, vzdělávání jako veřejná služba, historickým a současným pohledem na mateřkou školu, jako na instituci zprostředkující vzdělávání. Ve výzkumné části je práce zaměřena na analýzu a komparaci pohledů na zkoumanou fonnulaci u jednotlivých skupin respondentů. Klíčová slova Služba, veřejná služba, vzdělávání, předškolní vzdělávání, mateřská škola
Spolupráce mateřské školy s rodinou z pohledu rodičovské a učitelské veřejnosti
Jiříková, Eva ; Havlová, Jana (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje vztahu rodiny a mateřské školy. Sleduje legislativní zakotvení vztahu školy a rodiny. Zabývá se sociálně-historickým a ekonomickým motivem spolupráce. Všímá si role rodiny, socializačního procesu dítěte a role učitelky. Popisuje významnost komunikace jako prostředku socializačního procesu, který pozitivně ovlivňuje klima třídy a mateřské školy. Důraz je kladem na formy komunikace učitelky a rodiny v rámci pedagogického působení. Dotýká se různého filosofického pojetí předškolního vzdělávání v rámci vzdělávacích programů, a tím různému pohledu na partnerství rodiny a instituce. Důraz je kladem na spolupráci mateřské školy a rodiny ve waldorfské pedagogice. Druhá část práce pojednává o výzkumu, který se věnuje pojetí spolupráce a vzájemné formy komunikace ze strany rodiče i pedagoga, a jaký má vliv na vztah rodina a škola.
Zájmová činnost předškolních dětí (s přihlédnutím k podmínkám v úplných a neúplných rodinách)
Čedíková, Petra ; Havlová, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce mapuje přístup rodin k zájmové činnosti dětí předškolního věku vzhledem k tomu, jaký je jejich sociální status, hodnotová životní orientace a výchovný styl. Zaměřuje se na rozdíly v přístupu a podmínkách v úplných a neúplných rodinách. Na základě závěrů výzkumu poukazuje na možnosti, jak může mateřská škola rodičům nabídnout odbornou pomoc a konzultace v zájmu dětí.
Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy
Benešová, Andrea ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.
Respektování vývojových specifik dětí v současné mateřské a základní škole
Polcarová, Irena ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách a v prvních třídách základních škol, který se zabýval zjišťováním, zda jsou respektována vývojová specifika dětí předškolního věku 5 až 6 let a dětí raného školního věku 7 až 8 let z hlediska naplňování přirozených potřeb. výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého i nepřímého pozorování a metoda rozhovoru. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují naplňování potřeb dětí, zejména osobností pedagoga, úrovní prostředí a podmínek v předškolním zařízení a ve škole a také stanoveným denním režimem nebo rozvrhem vyučování v souvislosti s pravidly školního řádu. Významnou součástí výzkumu bylo přímé pozorování čtyř předem vybraných dětí v předškolním a raném školním věku, které se vzájemně odlišují rozdílným stupněm vývoje a dosaženou úrovní školní zralosti.
Hledání nových forem spolupráce rodičů a školy
Suchá, Naděžda ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.