Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Představa interpretační tradice v České filharmonii: Příklad Dvořákovy "Novosvětské" symfonie
Mišejková, Magdaléna ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Hlávková, Lenka (oponent)
V této práci se snažím najít a popsat konkrétní znaky interpretační tradice Novosvětské symfonie v podání České filharmonie. K tomu jsem zvolila kombinaci dvou metod - metody polostrukturovaných rozhovorů spolu s analýzou notového a zvukového materiálu. Polo-strukturované rozhovory jsem vedla celkem s dvanácti hráči filharmonie, kteří jsou různé věkové kategorie od dvaceti do sto let, různého nástrojového obsazení. Největší váhu v mé práci mají samotné výsledky z rozhovorů a společného poslechu s respondenty. Z rozhovorů pak vyplývají obecné rysy, kterými filharmonici svou interpretaci popisují, a které na ní, podle nich, mají vliv. Analýza odkrývá konkrétní místa v symfonii, která ve spojení s výpověďmi respondentů potvrzují jejich, tj. česko-filharmonické tradiční zpracování. Ačkoli se v rozhovorech setkávám s rozpolceným pohledem na interpretační tradici, výsledky ukazují na pozitivní zjištění, že určité rysy v interpretaci Novosvětské symfonie stále mezi filharmoniky platí a díky nim byli schopni z řady nahrávek poznat právě svou. Skrze jaké znaky filharmonici poznali právě svou nahrávku, se snažím v práci zjistit a na konkrétních případech demonstrovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba v reklamě zlínských ateliérů v letech 1930-1940. Střevíček Bohuslava Martinů a jeho dobový kontext.
Cechová, Martina ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Diplomová práce zaměřená na filmové reklamy zlínských ateliérů ve třicátých letech 20. století podává ucelený přehled historie, vývoje a funkce reklamy ve firmě Baťa až k zlínskému propagačnímu filmu. Ten se utvářel v návaznosti na vývoj zvukového filmu, jenž se jako jeden z prvních objevil v Paříži. Právě tam ve stejné době pobýval Bohuslav Martinů (8. 12. 1890 - 28. 8. 1959), který složil v roce 1935 hudbu k reklamě pro firmu Baťa Střevíček. Snímek je zařazen do dobového kontextu filmového průmyslu, zvukového filmu a filmových reklam. Cílem předkládaného textu je podrobně analyzovat hudební složku propagačního filmu Střevíček a srovnat jej se šesti dalšími zlínskými reklamami. Pro porovnání těchto snímků bylo nezbytné nastudovat funkci zvukové dramaturgie ve filmu (reklamě) a zabývat se danými zvukovými prostředky a jejich poměrem ve zlínských propagačních filmech. Výsledkem práce je srovnat využití těchto prostředků a korespondenci obrazu a hudby v baťovských reklamách se zřetelem na Střevíček. Na tomto propagačním filmu bylo na základě studia autografu a dvou obrazových verzí se zvukem poukázáno na řadu nových poznatků, jako jsou určení postupu práce při komponování hudby k filmu či objevení značných nesrovnalostí ve Finale [Finále] skladby. Klíčová slova Reklama, film, propagační film, zvuková...
Recepce české a slovenské opery v Německu se zřetelem k Bavorské státní opeře v Mnichově
Leška, Rudolf ; Herman, Josef (vedoucí práce) ; Havelková, Tereza (oponent)
Predmetom diplomovej práce je teatrologický pohľad na janáčkovskú dramaturgiu v nemeckojazyčných krajinách v kontexte tamojšej recepcie českej a slovenskej opery a s prihliadnutím k Bavorskej štátnej opere v Mníchove. Rozhodujúcim pramenným základom výskumu je nemecká denníkova kritika, ktorej optikou sa podáva prehľad významnejších inscenácií opier Leoša Janáčka. Autor následne odvodzuje historický kontext týchto produkcií, inscenačnú tradíciu, nemecký janáčkovský program a korene súčasného (zjednodušene povedaného) sociálno-kritického expresívneho inscenačného prístupu k Janáčkovi v nemeckej jazykovej oblasti, porovnávaného s českou lyrickejšou realistickou tradíciou. Sledované obdobie je uzavreté rokom 1998.
Ženský hlas v současné praxi historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice
Jägerová, Monika ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Niubo, Marc (oponent)
Tato práce zkoumá specifický způsob používání ženského zpěvního hlasu v rámci subkultury historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice. Je prací kulturně analytickou. Vycházím především z osobních rozhovorů s interpretkami z let 2015 a 2016 a z vlastní žité zkušenosti, nejprve jako studentky zpěvu a posléze i interpretky barokní hudby. V práci zkoumám, jakým způsobem je v oblasti zpěvu naplňován základní požadavek subkultury historicky poučené interpretace na "historickou autenticitu" (ve smyslu "jak hudba zněla v době svého vzniku"). Docházím ke klíčovému pojmu "přirozenosti" a dále si všímám, jak se tento koncept přirozenosti promítá do zvuku, těl a estetických očekávání zpěvaček i posluchačů. Prožitek potěšení z "autentické" a "přirozené" interpretace barokní hudby dávám do kontextu přemýšlení o pojmech jouissance a plaisir, jak o nich hovoří Roland Barthes.
Odklon v trestním řízení
Havelková, Tereza ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Práce se zabývá odklonem v trestním řízení, který představuje alternativu ke klasicky provedenému trestnímu řízení, a který je důležitou součástí moderního trestního procesu. Rozebírá jednotlivé druhy odklonů a podmínky pro jejich použití. Odklon je nastíněn jako účinný prostředek sloužící ke zjednodušení trestního řízení u významné části trestních věcí. Je zdůrazněno, že hlavními efekty používání odklonu je odbřemenění trestní justice, nezanedbatelná úspora finančních prostředků státu vynakládaná na výkon trestní spravedlnosti a u některých druhů odklonů též žádoucí posílení postavení poškozeného v trestním řízení. V základních rysech je nastíněna úloha Probační a mediační služby ČR coby nezastupitelného subjektu při řešení trestních věcích odklonem. V práci je proveden jednoduchý exkurz do francouzské právní úpravy odklonů a je popsán nejnovější druh odklonu v České republice - dohoda o vině a trestu.
Geraldine Mucha. Sonda do života a díla skladatelky
Vacková, Barbora ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o skotsko-české hudební skladatelce Geraldine Muchové (1917-2012). Cílem práce je na základě dostupných pramenů kriticky zhodnotit skladatelčin přístup ke kompozici a jeho vývoj v průběhu jejího života. Hlavní důraz je kladen na analýzu kulturních a společenských faktorů, které formovaly jak samotnou kompoziční aktivitu skladatelky, tak způsob, jakým o ní hovořila. Muchovou tak představuji jako ženu konkrétní doby a kultury, která musela nalézt způsob, jak své kompoziční zájmy co nejlépe skloubit s ostatními rolemi, které chtěla či byla nucena vykonávat. Rovněž řeším, proč volila právě cestu distancování se od propagace svého díla a komponování jen nenápadně v soukromí domova. Práce je metodologicky ukotvena v literatuře problematizující psaní ženské skladatelské biografie v muzikologii. Na konkrétním případu skladatelské osobnosti, jíž se odborná muzikologická literatura dosud nezabývala, tak přispívám k diskusi o této problematice. Klíčová slova: Geraldine Mucha, skladatelka, ženská biografie, gender, Československo, Británie
Obsahová analýza televizních seriálů z letištního prostředí - na příkladu Letiště a Pan Am
Havelková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazení letištního prostředí v televizních seriálech. Na příkladu snímku Letiště a Pan Am je provedena komparativní obsahová analýza, která probíhá dle stanovených kritérií. Stěžejní prvky komparativní analýzy představuje několik aspektů, které autorka mapuje a porovnává napříč oběma seriály. Práce se primárně zabývá charakteristikou a vyobrazením letištního prostředí, obrazem letištního personálu, výstavbou děje z hlediska seriality, stereotypy a způsoby, jakými je udržováno napětí v jednotlivých snímcích. Cílem by mělo být přehledné zmapování problematiky televizních seriálů ze specifického (letištního) prostředí s důrazem na vyhodnocení shod a odlišností, které ze seriálového zobrazení pramení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 HAVELKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.