Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 248 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Pohybové schopnosti dětí staršího školního věku v technicko estetických sportech
Linha, Ondřej ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
V této diplomové práci jsou představeny technicko-estetické sporty jako sportovní gymnastika, moderní gymnastika, sportovní cheerleading, taneční cheerleading, streetdance a aerobik. Dále je v práci k nalezení popis pohybových schopností, ontogeneze motoriky dětí staršího školního věku a faktorů sportovního výkonu. Praktická část je zaměřená na zjištění a porovnání úrovně pohybových schopností dětí staršího školního věku ve výše uvedených sportech. Výzkum byl proveden na sportovních gymnastkách klubu GYMPRA - Gymnastická akademie Praha, moderních gymnastkách klubu SKMG Chodov Praha, sportovních cheerleaders klubu Join New Spirit Allstars a tanečních cheerleaders, tanečnic streetdance a závodnicích aerobiku klubu A-styl Liberec. Klíčová slova: Pohybové schopnosti, starší školní věk, estetický sport, Unifittest, cheerleading, gymnastika, akrobacie
Úroveň pohybových schopností žáků mladšího školního věku po covidové pandemii
Šípová, Monika ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce zabývá porovnáním úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, étně žáků stupně ZŠ, před é způsobené výskytem období České uzavřely základní školy veškeré sportovní dětí náhle Žáci část sedět př ýpočetní - při samotné distanční výuce, následně při plnění zadaný úkolů. Zřídkakdy náročná část kompenzována alespoň nějakým Teoretická část diplomové práce věnuje především pohybových dětí, é ělesně vyvíjí é pohybová důležitá zdraví fyzické, praktické části zaměřila testování žáků porovnání výsledků dostupných získané výsledky doplněny dotazníkovým šetřením rodič ÍČ Á é distanční ýuky, mladší školní věk,
Vliv pohybového programu Zumba na tělesnou zdatnost jedince na 1. stupni ZŠ.
Rampasová, Adéla ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění, jaký vliv bude mít působení pohybového programu Zumba® na fyzickou zdatnost jedince mladšího školního věku. V teoretické části je popsána charakteristika pohybového programu s následným zaměřením na dítě mladšího školního věku, rozvoj jeho schopností, dovedností a celkové fyzické zdatnosti. V závěru se teoretická část soustředí na popis motorických testů a jejich využití na prvním stupni ZŠ s návazností na cíl práce. V praktické části jsou zpracovány výsledky testování dětí včetně vyhodnocení a komentářů, ukázka intervenčního programu a doporučení pro společenskou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Zumba, pohybový program, tělesná zdatnost, mladší školní věk, motorické testy
Úrazovost ve sportovní gymnastice žen
Štefánková, Gabriela ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
NÁZEV Úrazovost ve sportovní gymnastice žen AUTOR Gabriela Štefánková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaeDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT Tato práce se věnuje problematice úrazovosti ve sportovní gymnastice žen. Zásadou pro vypracování je zmapovat a porovnat úrazovost ve sportovní gymnastice v průběhu sportovního tréninku a závodů, z pohledu jednotlivých gymnastických nářadí. Dále se práce zabývá zařazováním kompenzačních cvičení do sportovního tréninku, závažností úrazů, léčby a následné rehabilitace. První část práce zahrnuje podrobný přehled potřebných teoretických podkladů. Teoretická část obsahuje informace týkající se historie sportovní gymnastiky, český závodní gymnastický program zahrnující hodnocení gymnastických sestav a přehledné poznatky o jednotlivých gymnastických nářadích. Dále se teoretická práce zaměřuje na pojem úrazovost, regenerace a rehabilitace. V druhé části práce probíhá samostatný výzkum. Výzkum zahrnuje bližší poznatky o úrazovosti žen ve sportovní gymnastice. Pomocí dotazníkové metody je zjištěno, zda k úrazům dochází častěji na tréninku nebo v závodě, na jakém nářadí dochází k úrazům nejčastěji, zda jsou do tréninku zahrnuty regenerační procedury a další poznatky, které mapují úrazovost ve sportovní gymnastice žen. KLÍČOVÁ SLOVA sportovní gymnastika, úrazy, nářadí,...
Rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku dětí věnujících se aerobiku
Jandová, Petra ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Z výzkumu vyplývá, že obě skupiny dětí cvičících i necvičících, se během půlročního období zlepšily. Musím s radostí říci, že děti navštěvující kroužek se ve všech daných schopnostech zlepšily více a jsou na tom pohybově o poznání lépe, než děti, které do kroužku nechodí. Z výsledků, které jsem naměřila mohu potvrdit, že aerobik je činnost, která všestranně rozvíjí pohybové schopnosti dětí. Na základě praxe v hodinách aerobiku a následně při měření pohybových schopností dětí jsem se přesvědčila o několika zásadních tvrzeních, které se mi při výzkumu potvrdily. Aerobik vede děti k všestranné pohybové dovednosti a je vhodnou formou pohybu už pro předškoláky. Je to zábavná činnost plná her a aktivit, která přirozeným způsobem podporuje jejich psychický a fyzický rozvoj. Je důležité, aby pohybové aktivity v předškolním věku byly rozmanité, protože děti rády střídají různé druhy pohybu a nevydrží dlouho u jedné činnosti. Do hodin aerobiku je velmi vhodné zařazovat také prvky gymnastiky, tance a různých pohybových her. Na závěr bych chtěla dodat, že při cvičení nejde jen o sportovní výkony, ale o příjemný pobyt mezi kamarády, kde se děti cítí dobře a cvičení jim přináší radost.
Využití náčiní a nářadí v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pechová, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím náčiní a nářadí v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se věnuji samotnému obsahu tělesné výchovy, historií, významu a druhům využívaného náčiní a nářadí. Vše je doplněno o novinky, které jsou na trhu k dispozici. Dále jsem u každého využívaného náčiní a nářadí uvedla způsob jeho využití v praxi. Ve výzkumné části jsem jako hlavní metodu využila dotazník a jako doplňující metodu řízený rozhovor s učiteli tělesné výchovy a také s prodejci náčiní a nářadí. Zvolenými metodami výzkumu jsem zjistila, že učitelé využívají náčiní a nářadí každou vyučovací hodinu i přes veškeré překážky, které jim stojí v cestě k ideální výuce tělesné výchovy. Největším problém učitelů tělesné výchovy jsou malé tělocvičny, nízký počet jednotlivých pomůcek, málo vyučovaných hodin TV a hlavně nedostatečné finanční prostředky. KLÍČOVÁ SLOVA náčiní, nářadí, využití, tělesná výchova, 1. stupeň, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 248 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
23 HÁJKOVÁ, Jana
5 Hájková, Jitka
2 Hájková, Jiřina
2 Hájková, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.