Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Mizerová, Miloslava ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se sluchového postižení. Mapuje první historické počátky péče o hluchoněmé až po současné vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vzdělávacích přístupů používaných ve školách pro sluchově postižené. Následující kapitola se věnuje komunikačním systémům sluchově postižených osob. Empirická část se zabývá analýzou výsledků sledujících současné využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na učitele pedagogy z vybraných škol pro sluchově postižené v ČR. Práce by měla sloužit zejména pedagogům škol pro sluchově postižené, kteří se zajímají o využívání českého znakového jazyka během vzdělávacího procesu žáků se sluchovým postižením na různých školách. Klíčová slova: bilingvální přístup, český znakový jazyk, orální vzdělávací přístup, totální komunikace, žák s těžkým sluchovým postižením.
Analýza tvorby hmatových knih pro děti s těžkým zrakovým postižením v kontextu výuky českého jazyka
Čechová, Magdalena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
První ást práce se v nuje specifik m (vývojovým i eduka ním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenza ní smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje innosti pro rozvoj hmatového vnímání. P es základní tyflografické postupy a formy se text dostává k úst ednímu tématu práce, hmatovým knihám. tená i jsou hmatové knihy p edstaveny, stejn jako možnosti, kde knihy v p ípad zájmu zap j it i zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiál shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových u ebnic, využitelných pro d ti se zrakovým postižením za len né v b žných t ídách v hodinách eského jazyka na základních školách. KLÍ OVÁ SLOVA: hmat, hmatové vnímání, hmatové knihy, žáci se zrakovým postižením, tyflografika
Nepodmíněný trest odnětí svobody
Hádková, Kateřina ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Nepodmíněný trest odnětí svobody Kateřina Hádková 1 Abstrakt Nepodmíněný trest odnětí svobody zůstává i přes snahu o stále širší využívání alternativních trestů hlavní formou trestní sankce a může být uložen za kterýkoliv trestný čin. Jedná se o trest nejpřísnější, zasahující největší měrou do práv a svobod jednotlivce, a proto by měl být využíván jako ultima ratio. Téma nepodmíněného trestu odnětí svobody je velmi široké a často diskutované i širokou odbornou i laickou veřejností. Cílem této práce bylo zmapovat přístup českého právního řádu k nepodmíněnému trestu odnětí svobody a to zejména se zaměřením na jeho výkon. Práce je rozdělena na tři části zhruba stejného rozsahu - teoretická východiska, ukládání trestu odnětí svobody a výkon trestu odnětí svobody včetně praktického exkurzu do věznice Rapotice. První část práce se skládá ze tří kapitol a začíná úvodem do historického vývoje pojetí trestu odnětí svobody počínaje starověkem, přes dobu osvícenství a počátky moderních vězeňských systémů a konče mezinárodní spoluprací v oblasti a zaváděním Evropských vězeňských pravidel. Další dvě kapitoly se soustředí na pojem, účel a funkci trestu odnětí svobody a rozebírají jednotlivé teorie přístupu k tomu, co by mělo být cílem trestu odnětí svobody, tedy teorii retribuční, nápravnou, eliminační a restituční a...
Návrh skupinové logopedické terapie osob s Parkinsonovou nemocí
Kochová, Klára ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je věnována shromáždění a popisu konkrétních činností, které rozvíjejí či procvičují jednotlivé logopedické obtíže typické pro osoby s Parkinsonovou nemocí. Hlavní teoretické oblasti se týkají popisu Parkinsonovy nemoci a hypokinetické dysartrie (tj. porucha řeči spojená s Parkinsonovou nemocí), specifik práce se skupinou seniorského věku, Společnosti Parkinson, místě logopedické terapie ve Společnosti a jednotlivým komponentům logopedické terapie u osob s Parkinsonovou nemocí. Následující praktická oblast pak předkládá již konkrétní činnosti spolu s jejich podrobným popisem. Rozčlenění činností je motivováno jejich cíli, resp. oblastmi, které mají činnosti rozvíjet a procvičovat. Na konci práce jsou uvedeny dvě ukázkové lekce poskládané z konkrétních činností uvedených v předchozích kapitolách.
Možnosti ucelené podpory vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzívního vzdělávání
Kužílková, Šárka ; Květoňová, Lea (oponent) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývala podporou vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách. Práce zhodnotila systémy podpory při studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách, shrnula hlavní problémy při poskytování této podpory a ukázala možnosti lepšího nastavení systému podpory v podmínkách inkluzivního vzdělávání. V praktické části práce byla na základě dotazníkového šetření zjištěna míra informovanosti mezi studenty českých vysokých škol o možnostech podpory pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách a byly zjištěny jejich postoje k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami při vysokoškolském studiu. Práce zjistila odlišnosti v informovanosti a postojích k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách mezi skupinou intaktních studentů a skupinou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výstupem práce byla praktická zjištění pro zlepšení podpory při vysokoškolském studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednala o problematice, která je na vysokých školách aktuálně velmi řešena a její nastavení se v posledních letech proměňuje spolu s přerodem terciárního školství na cestě k inkluzivnímu vzdělávání. Klíčová slova:...
Využití NTC metody k rozvoji dílčích funkcí u dětí v předškolním věku
Laňková, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se věnuji rozvoji dovedností dětí předškolního věku v předškolním zařízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Kapitoly teoretické části se zabývají charakteristikou vývoje dítěte v předškolním věku, rozvojem dílčích funkcí a osobnostním vývojem a výchovou dítěte předškolního věku. Zabývá se vzděláváním dětí v mateřských školách a otázkou školní zralosti. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zavedení stimulačního programu NTC do výchovně vzdělávací činnosti soukromého vzdělávacího centra Salomon Preschool pro předškolní děti. V této části je zhodnocena metoda NTC na základě komparace výzkumné a kontrolní skupiny tvořené dětmi ze státní mateřské školy a dále jsou zde navrženy vhodné aktivity pro předškolní děti. Navržené aktivity jsou zaměřené na podporu konkrétních klíčových kompetencí a dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA Dílčí funkce, předškolní věk, vývoj dítěte v předškolním věku, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, stimulace, vzdělávání dětí.
Komunikační problémy majoritní společnosti se skupinou neslyšících
Vaculíková, Zuzana ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou komunikační problémy majoritní společnosti a skupiny neslyšících. V majoritní slyšící společnosti žijí také lidé neslyšící. Tito lidé se setkávají, mohou spolu komunikovat. Tato komunikace je však problémová, v komunikaci slyšících a neslyšících se vyskytují komunikační bariéry. V diplomové práci jsme využili kvantitativní metodu dotazníkového šetření slyšících respondentů. Zjišťovali jsme, jaké komunikační problémy se v komunikaci majoritní společnosti a skupinou neslyšících vyskytují. Na základě použitých metod jsme zjistili, že komunikační problémy jsou způsobeny především nedostatečnou informovaností majoritní společnosti o skupině neslyšících. V diplomové práci navrhujeme zvýšit informovanost majoritní slyšící společnosti o skupině neslyšících, aby došlo k eliminaci komunikačních problémů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením
Urbánková, Veronika ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Teoretická část práce se v první kapitole zabývá základní terminologii oboru. Druhá kapitola pojednává o komunikaci osob se sluchovým postižením. Třetí kapitola je věnována problematice vzdělávání dospělých osob, celoživotnímu učení, terciárnímu vzdělávání a také přináší co možná největší ucelený přehled organizací věnujících se této problematice a jejich současné nabídce vzdělávání. Závěrečná kapitola je věnována otázce kvality života z hlediska vzdělávání a s ním souvisejícím pracovním uplatněním těchto osob. Hlavním cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na tento cíl dále navazují dílčí cíle týkající se dostatečnosti stávající nabídky, úrovně informovanosti osob se sluchovým postižením o této nabídce, respektive spokojeností s uplatnitelností takto nabytých znalostí na trhu práce. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření zaměřeného na respondenty se sluchovým postižením a jeho závěry se zaměřují na komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Práce by měla sloužit zejména k souhrnné deskripci možností vzdělávání pro osoby se sluchovým postižením (a to s ohledem na dostupnost informací a kvalitu tohoto vzdělávání)....
Kvalita života člověka se sluchovým postižením
Horáková, Johana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na kvalitu života lidí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena na čtyři velké celky, které se skládají z dalších podkapitol. Úvodní část je zaměřena na popis stavby sluchového analyzátoru, a na rozdíly mezi pojmy a klasifikaci sluchových vad. Další kapitola vymezuje pojmy související s kvalitou života z pohledu různých kritérií. Poslední část teoretické části práce se věnuje tématu každodenního života osob se sluchovým postižením. V této části je poukázáno na problematiku vzdělávání, a zaměstnávání osob se sluchovým postižením. Také je zde kapitola o sociálním prostředí těchto osob, a jejich možnostech trávení volného času. Na teoretickou část navazuje část praktická, která obsahuje především výsledky dotazníkového šetření. K výzkumnému šetření byly použity dva dotazníky pro dvě různé věkové skupiny respondentů. Z každého dotazníkového šetření jsou vyvozeny dílčí závěry. Dotazníky byly vypracovány v souladu s teoretickou částí, především s interdisciplinárním rozdělením kvality života a se subjektivním pocitem vnímání života. Klíčová slova: Kvalita života Sluchové postižení Subjektivní pojetí vlastního života Práce a vzdělávání Sociální prostředí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hádková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.