Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obezita dětského věku
Malá, Lenka ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Málková, Iva (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Obezita dětského věku " bude uvedení do celkové problematiky obezity. Stěžejní část bude zaměřena na obezitu dětské a adolescentní populace. Tato práce by měla podat základní informace o celém problému, možné přístupy terapii obezity, ale i současný nejen světový kritický stav tohoto problému. Nedílnou součástí bude i část, věnovaná významu kojení a vývoji životního stylu a stravovacích návyků v raném věku dítěte. Dále by měla tato práce podat základní preventivní a intervenční přístupy. Součástí této práce je i praktická část, ve které budou zmíněny výsledky empirické sondy ohledně postojů a mínění o obézních jedincích a obezitě, a o strachu z vlastní nadváhy. Dále zde budou zmíněny výsledky současného stravování české dětské populace, a aktuální data o skupině dětských klientů Rodinného kurzu snižování nadváhy. Veškerá tato data empirických sond povedou ohodnocení současné situace v naší republice, na jehož základě bude možné navrhnout určité strategie následných preventivních, intervenčních a terapeutických postupů v boji s dětskou nadváhou a obezitou. V neposlední řadě by měla práce posloužit dalším odborníkům, jež budou následně usilovat o zlepšení současné kritické situace, kdy přibývá stále více případů dětské a adolescentní nadváhy a obezity.
Primární prevence užívání drog zaměřená na minoritní skupiny obyvatel v kontextu zahraničních zkušeností se zvláštním akcentem na inspiraci z holandsky mluvících zemí, především z Belgie
Šrahůlková, Kateřina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent) ; Lašek, Jan (oponent)
ZÁVĚR V předkládané disertační práci jsem zpracovala tematiku primární prevence užívání návykových látek obecně a primární prevence užívání návykových látek pro minoritní skupiny obyvatel. Pokusila jsem se podat ucelený pohled na primární prevenci, později specifikované na prevenci pro minoritní skupiny obyvatel. Primární prevence užívání návykových látek je tématem, kterému je věnována velká pozornost. Také oblast minoritních skupin obyvatel je často skloňovaným tématem. Pokusila jsem se vyplnit prázdné místo ve zkoumání primární prevence určené specificky pro minoritní skupiny obyvatel. Odborným přínosem této disertační práce by mělo být podání obrazu o přístupech a zásadách důležitých v primární prevenci, dále rozbor možných souvislostí mezi užíváním návykových látek a minoritními skupinami obyvatel s podrobným vysvětlením konceptu minoritních skupin obyvatel a témat s tím souvisejících. Za užitečné pokládám zpřístupnění a zhodnocení zahraničních i českých autorů, kteří se výzkumně zabývali problematikou primární prevence a prevence ve spojení s minoritami. Řadu literárních zdrojů jsem získala na stáži v Belgii, přičemž šlo o zdroje psané v anglickém i v holandském jazyce, z nichž některé v České republice dosud nejsou dostupné. Po stránce lidské jsem se snažila následovat myšlenku Kaliny a Béma (Kalina...
Flirt mezi žákyní a učitelem na základní škole
Votřelová, Lenka ; Duplinský, Josef (oponent) ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce)
V práci se mi podařilo zmapovat postoje k flirtu ve škole u mužské části pedagogického sboru jedné pražské základní školy. Postoje k chování, které by mohlo být označeno za tlirt, jsou různé. Vycházejí z hodnotové orientace a zkušeností jednotlivých učitelů. Na základč toho mají jednotliví aktéři sklon reagovat a hodnotit situace odlišně. V podstatě je možné jejich postoje rozdělit do dvou skupin. Jedni považují flirt ve škole za zcela nepřijatelný, za chování, které ve škole nemá místo, a podle toho také dále uvažují o případném řešení. Je to podle nich něco, co se nesmí, pokud se přesto vyskytne, je lépe na něj nereagovat. Možnou sexualizaci vztahu žákyně učitel popírají. Druhá skupina učitelů tlirt ze strany žákyně chápe jako nčco přirozeného pro daný věk. U těchto se potom liší způsob reakcí na takové chování. Někteří reagují s humorem, situaci zlehčují; jiní se striktně vymezují a snaží sc udržet si hranice a vysokou míru profesionality. To znamená, žc na rozdíl od první skupiny před takovým chováním "nezavírají oči", ale vědomě se snaží dát žákyni najevo svůj nesouhlas, snaží se její chování korigovat. Pro většinu mnou dotazovaných mužů je to téma aktuální a vzbudilo u nich opravdový zájem. Mnozí se k nčmu dosud ještě vracejí, mají tendenci se ujišťovat, žc reagují správně a hovořit se mnou o tom. Z...
Vliv alternativních pedagogických stylů na sociální klima ve třídě
Dvořáková, Eva ; Duplinský, Josef (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce se zabývám problematikou sociálního klimatu třídy a dále alternativním školstvím, jeho historií, fungováním a jeho souvislostí s kvalitou sociálního klimatu tříd. které se daným stylem výuky řídí. Výzkumná část vychází z šetření provedeného na čtyřech typech škol pracujících podle odlišných ŠVP zjišťujícího sociální klima tříd na těchto školách a hledajícího souvislosti mezi klimatem tříd a pedagogickými myšlenkami, z nichž ŠVP dané školy vychází.
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koncept smrti v 1. třídě
Koryntová, Gabriela ; Procházková, Jana (oponent) ; Duplinský, Josef (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce vychází ze studia dostupné literatury. Nejprve se věnuji vývojovému pojetí smrti, na základě zahraničních výzkumů popisuji jednotlivé subkoncepty smrti: univerzality, nevratnosti, nefunkčnosti a kauzality. Zaměřuji se na věk 5-91et. Navazuji výzkumem. S 29 dětmi navštěvujícími 1.třídu ZS jsem realizovala celkem 14 zhruba 30 minutových semistrukturovaných rozhovorů. V analýze jsem se zaměřila na tři základní oblasti: 1. Jak končí život? 2. Jak vypadá smrt? 3. Co se děje po smrti? V další části jsem rozhovory analyzovat vzhledem kjednotlivým subkonceptům. Výsledky srovnávám se závěry v teoretické části. Rozhodně je však na místě podrobná, longitudinální studie, jež by dokázala sledovat celou řadu proměnných, na které jsem ve své práci neměla kapacitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Percepce drog a drogového chování u dětí s tělesným postižením
Michael, Demetra ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Odraz rodinné krize v dětské kresbě u dětí mladšího školního věku
Svobodová, Tereza ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se tedy snažím využít kresbu dětí mladšího školního věku, konkrétně kresbu rodiny a kresbu začarované rodiny, pro zkoumání odrazu negativních vlivů ve výtvarném projevu dětí z rozvedených rodin v porovnání s dětmi z kompletních rodin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální dovednosti dětí s mentálním postižením
Hrušková, Hedvika ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
Diplomová práce měla přinést více teoretických i empirických údajů o sociálních dovednostech u dětí s mentálním postižením ve srovnání s dětmi bez postižení. V průběhu seznamování se s tématem jsem si ujasnila významnost sociálních dovedností, jejich konkrétní podobu i některé charakteristické rysy. Dále jsem si uvědomila, jaký vliv může mít mentální postižení na psychický vývoj, tedy i vývoj sociálních dovedností. Právě v této části se znovu potvrdilo, jak vývoj jednotlivých oblastí osobnosti je propojený a nejde oddělovat (viz např. Vygotskij, 1976). Z literatury jsem u obou oblastí zjistila nejen důležité informace, ale i vědomí o nedostatcích dosavadních zkoumání, jak se mi zdálo. I když je jasné, že se mi jistě nepodařilo projít a porovnat všechnu literaturu ani českou, natož pak zahraniční, což není v rámci zhruba roční práce na diplomové práci možné. Přesto myslím, že můj zájem mě vedl kvěnování se literatuře, a tak pár postřehů může uvést, svědomím předchozí námitky. U sociálních dovedností mě překvapilo, že zájem autorů o toto téma byl spíše okrajový jako součást jiného fenoménu (např. sociální zralost jako součást školní zralosti, všeobecně pojaté sociální dovednosti jako to, co ve škole chybí, emoční kompetence bez vztahu k soc. dovednostem, role a pozice žáka - vliv sociální adaptovanosti)....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.