Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářské gramotnosti: Edukační model na bázi metody Podvojného zápisu
Ronková, Jolana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (oponent)
Práce uvádí do problematiky rozvoje čtenářské gramotnosti žáků ve čtvrtém ročníku primární školy a předkládá obraz čtenářství českých dětí ve věku 8-15 let. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. Hlavním cílem práce je navrhnout edukační model, který by reflektoval výzkumné poznatky směřující k efektivnějšímu rozvoji čtenářské gramotnosti ve čtvrtém a pátém ročníku primární školy. Dílčím cílem je popsat čtenářství českých žáků ve věku od osmi do patnácti let. Cílem teoretické části práce je uvést do teoretické základny řešeného tématu, obsahově vymezit a utřídit terminologii užívanou v souvislosti s pojmem čtenářská gramotnost a čtení. Cílem empirické části je přispět novými poznatky experimentálního výzkumu rozvoji čtenářské gramotnosti, čtenářství a prokázat účinnost edukačního modelu vytvořeného na bázi metody Podvojného zápisu na zvyšování úrovně čtenářské gramotnosti. Metodologie výzkumu je kvantitativně-kvalitativní. Z kvantitativních metod je použit standardizovaný didaktický test převzatý z periodického mezinárodního výzkumu PIRLS v pedagogickém experimentu a dotazník. Kvalitativní metodou byla prováděna textová analýza žákovských čtenářských deníků. Výzkumný vzorek je výběrový a náhodný. Sleduje se úroveň jednotlivých čtenářských dovedností podle...
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úloh
Vykoukalová, Věra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Kurincová, Viera (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh AUTORKA: Mgr. Věra Vykoukalová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha ŠKOLITELKA: doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Čtenářská gramotnost, primární vzdělávání, cílené úlohy,...
Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva
Doležalová, Jana ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
78 Abstrakt Diplomová práce "Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva" postihuje právní úpravu vinařství a vinohradnictví České Republiky v kontextu práva EU. Práce je členěna do sedmi kapitol. Obsahuje historický exkurz, vymezuje právní úpravu oboru na úrovni EU s přihlédnutím k společné organizaci trhů a zejména ke čtvrté reformě trhu s vínem. Stěžejní část práce rozebírá platnou českou právní úpravu vinařství a vinohradnictví podle zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, a reflektuje unijní právní úpravu tohoto odvětví. Zařazena je i kapitola s podrobnějším rozborem souvisejících právních odvětví, ze kterých vyplývají povinným subjektům další povinnosti.
Kategorie kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapováni porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Peroxid vodíku a abiotická tvorba chlorovaných organických látek v lesní půdě
Doležalová, Jana ; Forczek, Sándor Tamás (vedoucí práce) ; Pavlík, Milan (oponent)
3 Abstrakt Peroxid vodíku je přirozenou součástí lesní půdy a vzniká především díky činnosti různých půdních organismů jako jsou houby rozkládající dřevo a mykorrhizní houby. Peroxid vodíku se v půdě účastní abiotické chlorace organických látek. Tato chlorace probíhá pravděpodobně pomocí Fentonové reakce: Fe2+ + H2O2 → Fe3+ + OH- + OH·. Vznikající hydroxylové radikály jsou schopny oxidovat chlorid na reaktivní HOCl a následně může proběhnout chlorace organických látek a vytváří se tak různé chlorované uhlovodíky. K měření H2O2 lze použít řady analytických optických, elektroanalytických či chromatografických metod. Cílem této práce byla optimalizace spektrofotometrické metody za použití xylenové oranže při stanovení H2O2 v lesní půdě. Tato metoda je spolehlivá, přístojově nenáročná, čas analýzy poměrně krátký. Metoda je vhodná k měření nízkých koncentrací hydroperoxidů ve vodě, ale pro půdní vzorky prozatím nebyla použita. Protože je matricí při této analýze půda, je vhodné užití metody standardního přídavku. Pro stanovení koncentrace z půdy byla přezkoušena také různá extrakční činidla, kdy se jako nejvhodnější ukázal aceton. Limit detekce peroxidu je 0,29 g H2O2/g půdy (n=8) a metoda je lineární až do hodnot 10 g H2O2/g půdy při čemž množství peroxidu v čerstvých jarních vzorcích půdy se pohybovalo od 2,5...
Zajištění hiporehabilitační péče a nejvýznamnější organizace v ČR a SR
Jindříšková, Jana ; Doležalová, Jana (vedoucí práce)
Cílem této práce je vymezení podmínek pro poskytování hiporehabilitační péče nemocným. V souvislosti s tím se seznámíme s pojmem hiporehabilitace, jaké vzdělání a praxi musí mít terapeuti, kteří chtějí tuto praxi provozovat, a jaké podmínky musí splňovat kůň vhodný k terapii. Dále se budu zabývat problematikou hrazení hiporehabilitace pojišťovnami v České, ale i Slovenské republice. Jaká kriteria musí pacient splňovat, aby mu byla tato péče hrazena, a jaký postoj mají pojišťovny k hiporehabilitaci. Kromě problematiky ve vztahu pojišťovna, pacient a hiporehabilitační centrum, budu ve své práci popisovat nejvýznamnější hiporehabilitační organizace v ČR a SR.
Hiporehabilitace jako součást terapie u dětí s autistickými rysy
Doležalová, Tereza ; Doležalová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje účinkům hipoterapie na děti s autistickými rysy, dále se zaměřuje na aktivity s využitím koní v rámci hiporehabilitace a jejich vliv na dětské klienty s poruchami autistického spektra. Součástí práce jsou jednotlivé kazuistiky, anamnézy a pozorování vybraných klientů ve specializovaném zařízení s důrazem na pozitivní fyzický i psychický vliv hiporehabilitace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
33 DOLEŽALOVÁ, Jana
1 DOLEŽALOVÁ, Jarmila
12 DOLEŽALOVÁ, Jitka
12 Doležalová, JItka
12 Doležalová, Jitka
1 Doležalová, Julia
3 Doležalová, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.