Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv zranění na psychické zdraví sportovců
Vighová, Kristýna ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Práce řeší problematiku návratů sportovců do tréninkového a zápasového procesu po zranění a to se zaměřením na jejich psychické zdraví. Cílem práce je identifikovat negativní psychické stavy, které následně ovlivňují výkonost sportovců, a jejich četnost u sportovců vracející se do tréninkového a zápasového procesu po zranění. Dílčím cílem je zjistit následující možné proměnné podílející se na zvyšování/umírnění těchto stavů. Práce ověřuje četnost výskytu negativních psychických stavů; zjišťuje vliv opakovaného zranění, rozdíly mezi sportovci a sportovkyněmi, rozdíly u individuálních a týmových sportovců a také ověřuje četnost využívání copingových strategií a zjišťuje jejich konkrétní podobu. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část byla zpracována na základě české a cizojazyčné odborné literatury. Ve výzkumné části zjišťujeme, pomocí psychologického dotazníku CSAI-2, u sportovců, kteří utrpěli zranění, výskyt úzkostí a jejich vliv na výkonnost jedinců. Od výzkumu jsme očekávali, že zranění bude zvyšovat anxiozitu sportovců v době návratu do tréninkového a zápasového procesu. KLÍČOVÁ SLOVA Psychické stavy, zranění, návrat ke sportu, stres, emoce, úzkost, strach, sebevědomí, Copingové strategie, individualita x tým
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ŽŠ Vraňany
Diaz Y Floresová, Natalia ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ZŠ Vraňany Cíl práce: Cílem této práce je porovnat tělesnou zdatnost žáků prvního stupně na vybraných malotřídních školách v různých regionech ČR. Porovnat jejich výkony s populační normou podle testu UNIFITTEST (6-60). Metoda: Pro výzkum byl použit standardizovaný test UNIFITTEST (6-60), který slouží k posouzení rozvoje základních pohybových schopností. Byly vybrány čtyři disciplíny pro danou věkovou kategorii. Celkem bylo testováno 115 žáků ve čtyřech malotřídních školách. Pro analýzu dat byla použita analýza četnosti v programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Z výsledků vyšlo, že se tyto vybrané testované školy v celkovém hodnocení všech disciplín desetibodovou normou testu UNIFITTEST (6-60) pohybují v průměru, a to v rozmezí od 5 do 6,5 bodu na žáka. Po sečtení, vyhodnocení a porovnání všech testovaných disciplín každé školy dopadla nejlépe ZŠ Benecko s 6,5 body v průměru na žáka. Druhá byla ZŠ Štěpanice s 6 body v průměru na žáka. Za ní s minimálním rozdílem byla ZŠ Vraňany s 5,8 body v průměru na žáka a poslední byla ZŠ Moravec s 5 body v průměru na žáka. Zjistili jsme, že mezi školami nebyly věcně významné rozdíly a školy byly vyrovnané. Výzkumem se také potvrdilo, že na rozvoj všech...
Vliv laterality dolních končetin hráčů fotbalu na herní úspěšnost.
Svoboda, Lukáš ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Práce sleduje 12 hráčů nejvyšší Anglické fotbalové ligy a jejich týmy. Soubor cílí na 3 hráče s dominantní pravou dolní končetinou hrající na pravé straně hřiště, 3 hráčů s dominantní levou dolní končetinou hrající na pravé straně hřiště, 3 hráčů s dominantní levou dolní končetinou hrající na levé polovině hřiště a 3 hráčů s dominantní pravou dolní končetinou hrající na levé straně hřiště po dobu 3 měsíců, což odpovídá 12 zápasům. Hráči byli sledováni pomocí metody video analýzy. Herní úspěšnost hráčů byla zapisována pomocí metody čárkování. K vyhodnocení získaných dat byla použita metoda statistické analýzy dat. Cílem práce bylo zjistit jaká je úspěšnost řešení herních situací daných hráčů vzhledem k lateralitě a jejich herních pozicích. Zároveň byla jejich úspěšnost porovnána a z toho vyvozeny závěry. Výsledek práce ukázal, že hráči hrající na své nedominantní straně vynikají především ve statistikách spojených se střelbou a přihrávkami. Hráči hrající na své dominantní straně vykazovali značně lepší výsledky při centrování. Dále bylo zjištěno, že obě skupiny hráčů vykazují minimální procentuální rozdíl v otázce četnosti používání nedominantní končetiny. KLÍČOVÁ SLOVA Lateralita, fotbal, herní pozice, útočné akce, úspěšnost
Vztah výkonů studentů KTv PedF UK při přijímacím řízení a plnění studijních povinností z atletiky a plavání v období 2020-22
Kosatíková, Tereza ; Chrástková, Martina (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá výkony studentů na přijímacích zkouškách a zápočtech mezi třemi ročníky, z nichž na některé pandemie COVID-19 vliv měla a na jiné ne. Hlavním cílem je podrobnější komparace výkonů mezi ročníky a cílem dílčím je porovnání zlepšení či zhoršení výkonů při zápočtových požadavcích z atletiky a plavání oproti přijímacím zkouškám u 3. ročníku. Výzkum obsahuje výkony pouze studentů KTV PedF UK ve věku 19-25 let, mužů i žen. Využívala jsem archivovaných dokumentů a informacích v nich, které mi byly poskytnuty ve spolupráci s vyučujícími. Pomocí software Microsoft Excel byly soubory dat statisticky zhodnoceny. Výsledné hodnoty rozdílů byly počítány v procentech pro lepší přehlednost. Výsledky ukázaly, že studenti absolvující přijímací zkoušky v době pandemie předvedly horší výkony než studenti, kteří absolvovali přijímací zkoušky bez omezení. Dále se ukázalo že studenti přijatí bez přijímacích zkoušek prokázaly horší výkony ze zápočtového požadavku z atletiky než studenti přijatí na základě předvedených výkonů u přijímacích zkoušek. Výsledek posledního aspektu, který nás zajímal bylo zlepšení či zhoršení výkonů při plnění zápočtových požadavků oproti výkonům na přijímacích zkouškách u studentů 3. ročníku. Ke zlepšení došlo v plavání na 100 m u žen i mužů a v běhu na 1500...
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Úroveň pohybových schopností chlapců staršího školního věku věnujících se házené
Gašparovič, Ondřej ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem této práce je srovnání úrovně pohybových schopností chlapců staršího školního věku věnujících se házené a běžné populace, pomocí testové baterie Českého svazu házené 2020. Celkem 53 testovaných, rozdělených do dvou skupin (běžná populace a házenkáři) vyplnilo dotazník, který byl pro účely práce vytvořen a následně byli otestováni baterií testů, skládající se z agility T-testu, driblinku po "osmičce", rychlosti střelby, skoku dalekém z místa a Beep testu. Z výsledků bylo patrné, že skupina házenkářů dosáhla lepších výsledků ve všech testovaných disciplínách, kromě agility T-testu. Došlo k dosažení cíle práce i zodpovězení jednotlivých výzkumných otázek, zajímavým doporučením je pak možnost využití použité testovací baterie při výběru nových hráčů do týmu.
Primární prevence nepřenosných onemocnění a podpora zdraví v ČR: Případová studie rozhodování o přijetí strategie Zdraví 2020
Tušková, Eva ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent) ; Fiala, Jindřich (oponent)
Primární prevence nepřenosných onemocnění a podpora zdraví v ČR: případová studie rozhodování o přijetí strategie Zdraví 2020 Disertační práce Eva Tušková Abstrakt Předložená disertační práce přináší detailní vhled do procesu rozhodování o přijetí národní strategie Zdraví 2020 (a navazujících akčních plánů), který se odehrával v období let 2013-2019 a zabývá se zejména otázkou, jaké faktory posouvaly formulovanou politiku směrem k implementaci. S ohledem na vývoj zdravotního stavu české populace má práce ambici přispět k porozumění tvorbě národní politiky podpory zdraví a primární prevence nepřenosných onemocnění v ČR, a také diskutovat možný další vývoj v této oblasti. V neposlední řadě podává stručný přehled o míře realizace strategie a vývoji vybraných ukazatelů zdravotního stavu v období její platnosti. Výzkum byl designován jako retrospektivní explanatorní kvalitativní jednopřípadová studie a opírá se především o podrobnou analýzu rozhodovacích procesů s využitím studia veřejně politických dokumentů a rozhovorů se zúčastněnými aktéry. Vývoj rozhodování je dále interpretován za pomoci teorie tří proudů, modifikované pro studium fáze rozhodování o přijetí veřejné politiky. Ve sledovaném případě bylo možné identifikovat několik, často paralelně běžících rozhodovacích procesů specificky zaměřených na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Dlouhý, Michael
7 Dlouhý, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.