Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,466 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 
Neformální vzdělávání v kurzu Existencionální hagioterapie pro širokou veřejnost
Holcová, Katarína ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na neformální vzdělávání v kurzu Existencionální hagioterapie.Teoretická část je věnována analýze a rozboru odborné literatury v oblasti celoživotního i neformálního vzdělávání dospělých a existencionální hagioterapie. Představuje strategické dokumenty v oblasti neformálního vzdělávání, náboženské a duchovní literatury i existencionální hagioterapie. Na základě této analýzy jsou vymezeny základní pojmy a specifikovány prvky duchovního vzdělávání dospělých, které umožňují lepší orientaci v textu diplomové práce. Diplomová práce představuje možnosti resocializace a reedukace osob ze znevýhodněného prostředí, např. osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení dat získaných v kurzu Existencionální hagioterapie pomocí polostrukturovaných rozhovorů s účastníky kurzu a terapeuty, popis průběhu kurzu a jeho praktické využití pro osobní rozvoj účastníků kurzu. V empirické části je shrnuto očekávání účastníků od kurzu Existencionální hagioterapie pro jejich osobní a profesní rozvoj před absolvováním kurzu a zároveň dopad na jejich profesní a osobní život po určitém časovém úseku. Dále je navrženo další rozšíření kurzu pro osoby ve výkonu trestu v rámci jejich resocializace a reedukace formou neformálního vzdělání...
Vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ
Kohutová, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje především na žákovské prekoncepty (dříve získané zkušenosti s vybraným tématem). Uvádí ukázky úloh z různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, které umožňují žákům setkat se s tématem pravidelností a rytmu v průběhu studia. Tato část také vysvětluje pojmy související s tématem - zabývá se chybou, chybnými strategiemi a v návaznosti na prekoncepty také s možnými způsoby reedukace. Výzkumná část cílí na analýzu žákovských řešení získaných v rámci fakultního projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, realizovaného PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT. Cílovou skupinu testování představují žáci 2. a 3. ročníku ZŠ. V této části práce jsou zahrnuty příprava a realizace vlastního experimentu s úlohou, analýza a porovnání výsledků z experimentu s daty získanými v projektu. Ty jsou doplněny o písemné záznamy rozhovorů se žáky a vyučujícími. Porovnání výsledků výzkumu ukazuje, že u žáků dochází ke kognitivnímu posunu, který se projevuje zlepšeným vnímáním pravidelností a hledáním zákonitostí. Dle výsledků vlastního experimentu lze pozorovat také závislost na způsobu zadávání úlohy v různých podmínkách.
Postupy využívané pedagogy mateřských škol pro zlepšení průběhu adaptačního procesu dětí.
Ježková, Jitka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá tématem adaptačního procesu dětí nově nastupujících do mateřské školy. Především se práce zaměřuje na metody a postupy, které jsou při adaptačních procesech využívány, a které mají za cíl adaptaci dětí usnadnit. Součástí práce je teoretická část, kde jsou popsány především teoretické poznatky týkající se adaptačního procesu předškolních dětí. Dále je pak realizován kvalitativní výzkum, jakožto praktická část práce. V teoretické části práce jsou nejprve popsána vývojová specifika předškolního období. Ta jsou podstatná pro pochopení chování, prožívání či potřeb předškolních dětí. Zmíněna je role instituce mateřské školy a její vliv na dítě. Dále je popsán také samotný princip adaptace. Adaptace je velkou změnou a zátěží, kdy je pro její zdárný průběh (i další život dítěte), klíčové správné nastavení individuálního adaptačního procesu. V tomto ohledu je velká část věnována nejen roli a prožívání dítěte, ale také roli rodičů či pedagoga v mateřské škole. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum. Výzkum je prováděn formou polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, pedagogy mateřských škol. Hlavním cílem výzkumu je především odhalení metod a postupů, které pedagogové mateřských škol využívají ke zlepšení průběhu adaptačního procesu dětí. V rámci analýzy a interpretace výzkumu...
Rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věku v heterogenní skupině
Šumpíková, Magdaléna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění dětí předškolního věku ve věkově heterogenní skupině. V rámci práce byl realizován terénní výzkum v mateřské škole, při kterém byl zkoumán rozvoj rytmického cítění jednotlivých dětí během tříměsíčního období. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na hudební rytmus a jeho složky, smysl pro rytmus a jak rozvíjet rytmické cítění a problematiku diagnostiky rytmického cítění. Praktická část popisuje charakteristiku zkoumané skupiny, průběh a výsledky terénního výzkumu orámovaného individuální diagnostikou rytmického cítění dětí v mateřské škole. Cílem výzkumu je ověřit validitu existujícího testu rytmického cítění podle Miloše Kodejšky s použitím nové hudební složky (písně) u dětí ve věku 3-5 let, u nichž stávající test dosud nebyl použit. Tento test se ukázal při výzkumu téměř funkční, mimo jednoho úkolu a části nekontinuální bodové hodnotící škály. Během výzkumného období se téměř u všech dětí zlepšilo rytmické cítění prokázané pretestem a posttestem.
Kazuistika fyzioterapeutické péče u pacienta po plastice předního zkříženého vazu v kolenním kloubu
Doskočilová, Anna ; Neuwirthová, Svatava (vedoucí práce) ; Hamouzová, Dita (oponent)
Autor práce: Bc. Anna Doskočilová Vedoucí práce: Mgr. Svatava Neuwirthová Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče u pacienta po plastice předního zkříženého vazu v kolenním kloubu Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je komplexní zpracování informací o kolenním kloubu, jeho vyšetření, poraněních, a poté možnostech léčby poranění. Dále je to shrnutí informací, které se týkají problematiky rekonvalescence po plastice předního zkříženého vazu z pohledu fyzioterapie, zpracování kazuistiky fyzioterapeutické péče o pacienta po této operaci a navržení terapie na základě vstupního vyšetření, sledování jejího průběhu a zhodnocení efektu této terapie. Metody práce: V teoretické části bakalářské práce jsou shrnuty informace, které se týkají kolenního kloubu a to z hlediska anatomie a biomechaniky, dále jeho vyšetření, poranění a možnosti léčby těchto poranění. Dále popisuje poznatky z rehabilitačního procesu této diagnózy z pohledu fyzioterapie. V této části práce jsem vycházela z dostupné literatury. Seznam použité literatury je uveden na konci práce. Speciální část práce se věnuje kazuistice fyzioterapeutické péče u pacienta po plastice předního zkříženého vazu. U pacienta došlo i k sutuře menisků. Tato část práce obsahuje 10 terapeutických jednotek, jejich součástí je i vstupní a výstupní...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou městnavé selhání srdce a implantace HeartMate 3 LVAD
Ondrášková, Adriana ; Vláčilová, Ivana (vedoucí práce) ; Chvojková, Lenka (oponent)
Autor: Adriana Ondrášková Vedoucí práce: PhDr. Ivana Vláčilová, Ph.D. Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou městnavé selhání srdce a implantace HeartMate 3 LVAD Cíle: Cílem této práce je teoretické zpracování informací týkající se diagnózy srdečního selhání a implantace HeartMate III a záznam průběhu fyzioterapeutické péče o pacienta s danou diagnózou. Metody: Kazuistika fyzioterapeutické péče vybraného pacienta byla zpracována během plnění souběžné odborné praxe v Institutu klinické a experimentální medicíny v Praze. Praxe probíhala od 12.1.2024 do 25.1.2024. Teoretická část je věnována informacím a poznatkům o diagnóze srdečního selhání a implantace HeartMate III. K sepsání speciální části byla nejprve odebrána anamnéza a provedeno vstupní kineziologické vyšetření. Na základě vyšetření byl sepsán krátkodobý a dlouhodobý terapeutický plán. Celkem proběhlo s pacientem 10 terapeutických jednotek. Po porovnání vstupního a výstupního vyšetření byl zhodnocen efekt terapie. Výsledky: Fyzioterapeutická péče v průběhu 10 terapií přispěla k celkovému zlepšení fyzického stavu pacienta. Od vysoce závislého na druhých se pacient dostal na stupeň nezávislý. Také došlo k celkovému zlepšení plicní ventilace. Klíčová slova: fyzioterapie, rehabilitace, kazuistika, srdce, srdeční selhání,...
Práce s autorskou pohádkou Karla Čapka na 1. stupni ZŠ k rozvoji mezipředmětových vztahů
Šreinová, Eliška ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem mezipředmětových vztahů za použití autorské pohádky, konkrétně autorské pohádky Karla Čapka. Dále se věnuje vývoji pohádkového žánru a jeho znakům, a charakteristice autorských pohádek Karla Čapka. V rámci rešerše aktuálních čítanek bylo zjišťováno, jak četně je do současných čítanek zařazována autorská pohádka Karla Čapka (z knihy Devatero pohádek a ještě jedna jako přívažek od Josefa Čapka). Ukázalo se, že nejčastěji je využita pohádka O princezně solimánské. Ta byla v praktické části využita jako text pro využití mezipředmětových vztahů. Realizace byla provedena ve 4. třídě s 24 žáky v hodině literární výchovy, hudební výchovy, českého jazyka a vlastivědy. Jednotlivé hodiny byly podrobně naplánovány, potom realizovány, následně podrobeny kritické analýze a autoevaluaci. Ukázalo se, že připravené hodiny vedly k cílům, které podporují mezipředmětové vztahy. Nejvíce se osvědčilo propojení textu s tématem vlastních jmen v hodině češtiny a dále zpracování téhož textu v hudební výchově s použitím konkrétní ukázky z filmu vzniklého na motivy dané pohádky. V pedagogických reflexích jsou navrženy změny či vylepšení některých postupů ve vyučovacích hodinách. Návrhy hodin mohou posloužit jako inspirace dalším pedagogům. KLÍČOVÁ SLOVA autorská pohádka, mezipředmětové...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou cervikobrachiální syndrom
Regentová, Kristýna ; Vláčilová, Ivana (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
Autor: Kristýna Regentová Vedoucí práce: PhDr. Ivana Vláčilová, Ph.D. Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou cervikobrachiální syndrom Cíle: Cílem této bakalářské práce je získání a zpracování teoretických a metodologických podkladů v oblasti problematiky cervikobrachiálního syndromu a jejich následné využití při rehabilitaci pacienta s touto diagnózou a vypracování kazuistiky, která zahrnuje vyšetření, návrh terapie a provedení terapie. Metody: Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První částí je část obecná, která přibližuje čtenáři anatomii krční páteře a dále problematiku cervikobrachiálního syndromu, konkrétně jeho definici, klinický obraz, etiologii, epidemiologii, diagnostiku a léčbu. Nechybí ani fyzioterapie u této diagnózy. Druhou částí je část speciální, která obsahuje kazuistiku zpracovanou ve Fakultní Thomayerově nemocnici v období 8. 1. do 2. 2. 2024. Kazuistika obsahuje anamnézu, vstupní kineziologický rozbor, fyzioterapeutický plán, průběh terapie, výstupní kineziologický rozbor a zhodnocení efektu terapie. Výsledky: Cíle obecné i speciální části byly splněny. Závěr: Podle zhodnocení efektu terapie můžeme považovat fyzioterapeutickou intervenci za úspěšnou, i přestože na její úspěšnosti měla významný podíl farmakoterapie. Klíčová slova:...
Prevence a terapie rekurentního průběhu klostridiové kolitidy
Polívková, Sylvia ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Krbková, Lenka (oponent) ; Rožnovský, Luděk (oponent)
Souhrn Úvod: Klostridiová kolitida (CDI) představuje nejčastější nozokomiální střevní infekci, je asociována s užíváním antibiotik a v důsledku šíření epidemických kmenů Clostridioides difficile dochází ke změnám v průběhu a závažnosti onemocnění. Cílem práce bylo popsat charakteristiky pacientů s prokázanou CDI, u získaných izolátů provést molekulární analýzu a následně korelovat klinický průběh a léčebné výsledky se zachycenými ribotypy. Dále byla hodnocena účinnost antibiotických režimů v léčbě CDI v závislosti na závažnosti a pořadí ataky onemocnění. Metody: Observační kohortová studie byla provedena v letech 2013-2016 na Klinice infekčních nemocí, Fakultní Nemocnice Bulovka v Praze. Do studie byli zařazeni pacienti s prokázanou CDI. Závažnost CDI byla hodnocena pomocí kritérií ESCMID a skórování ATLAS. Izoláty C. difficile byly charakterizovány pomocí ribotypizace, multilokusové analýzy tandemových repetic (MLVA) a vyšetřením přítomnosti determinant rezistence k antibiotikům (mutace v genech gyrA, gyrB, rpoB a přítomnost ermB). K vyhodnocení účinnosti antibiotických režimů (metronidazol, vankomycin, kombinace vankomycinu a metronidazolu, fidaxomicin) byla použita jednorozměrná logistická regrese. Byly provedeny analýzy podskupin na základě počtu a závažnosti epizod CDI. Výsledky: Celkem bylo...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po totální endoprotéze kolenního kloubu
Kuchtíková, Anna ; Stupková, Michaela (vedoucí práce) ; Piruchtová, Karolína (oponent)
Autor: Anna Kuchtíková Vedoucí práce: Mgr. Michaela Stupková Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po totální endoprotéze kolenního kloubu Cíle: Cílem této práce je zpracování teoretických poznatků týkající se totální endoprotézy kolenního kloubu a pojednání o její léčbě z pohledu fyzioterapie. Zároveň zpracovat průběh fyzioterapeutické péče o pacienta s danou diagnózou. Metody: Práce byla rozdělena na teoretickou a speciální část. Teoretická část je věnována informacím a poznatkům o diagnóze totální endoprotézy kolenního kloubu. Ve speciální části byla zaznamenaná kazuistika fyzioterapeutické péče vybraného pacienta ze souběžné odborné praxe v Nemocnici Vršovice v Praze. Praxe probíhala od 15.1.2024 do 2.2.2024. Ve speciální části je zpracován vstupní kineziologický rozbor, průběh 9 terapeutických jednotek s pacientem, výstupní kineziologický rozbor a na závěr je zhodnocen efekt terapie. Výsledky: Fyzioterapeutická péče proběhla bez závažnějších komplikací. Během 9 terapií došlo ke zlepšení stavu pacientky. Podrobnější výsledky terapií jsou sepsány v kapitole s názvem zhodnocení efektu terapie. Klíčová slova: kolenní kloub, totální endoprotéza, osteoartróza, fyzioterapie, rehabilitace, kazuistika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 10,466 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.