Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sepulkrální produkce C. k. střední odborné školy sochařské a kamenické v Hořicích v letech 1884 - 1928
Machová, Gabriela ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Funerální tvorba byla nedílnou součástí produkce prestižní C. k. odborné sochařské a kamenické školy v Hořicích, později Státní československé průmyslové školy sochařské a kamenické v Hořicích. Předkládaná bakalářská práce bude prezentovat sepulkrální díla produkovaná v rámci aktivit hořické sochařské a kamenické školy v chronologickém sledu dle školních kronik a výročních zpráv a to v souvislostech s chodem a klíčovými osobnostmi školy. A to od doby jejího založení roku 1884, do odchodu druhého ředitele školy Václava Weinzettla, školního roku 1928-1929. Klíčová slova Hořice, sepulkrální umění, náhrobek, hřbitov, sochařství
Pochopit vteřinu. Prožívání času v české kultuře 19. století
Hrdina, Martin ; Piorecká, Kateřina ; Bendová, E.
Tématem plzeňského sympozia pro rok 2018 je čas – jeho význam pro člověka a společnost dlouhého 19. století. Modernizační procesy, jimiž se toto historické období vyznačuje, vedly k potlačení cyklického vnímání času ve prospěch linearity. Čas a jeho reflexe se z mysli filozofů a vědců přesunuly do každodenního života většiny lidí. Sympozium se těmto tématům věnovalo na základě otázek, které jsou v současnosti aktuální pro výzkum této problematiky z hlediska humanitních a sociálních věd.
Dana Jandová - grafika
Kotočová, Lujza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Ústřední pozornost je v rámci práce soustředěná na životní dílo české umělkyně Dany Jandové (1930-2014), především na oblast grafiky, která její tvorbě dominovala téměř od počátku její profesionální kariéry. Hlavním cílem je představit vývoj stylově nejednotné tvorby autorky a zhodnotit její umělecké snažení v rámci kulturně-historického kontextu dané doby. Výstupem práce je taktéž souhrnný katalog grafických prací z pozůstalosti autorky, jenž sleduje tematické řazení.
Josef Wenig ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze
Wittlichová, Theodora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností a dílem českého malíře Josefa Weniga, který se do uměleckého povědomí zapsal především jako divadelní výtvarník a ilustrátor. Těžištěm práce je soubor Wenigových kresebných návrhů a grafických realizací uložený ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Mimo své stěžejní obory se Josef Wenig jako všestranný umělec věnoval další tvorbě, jako například reklamní grafice, návrhům pohlednic nebo Ex libris. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Intimní vztahy mezi zdravotnickými pracovníky u konkrétního poskytovatele zdravotních služeb
Bendová, Eva ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Vaňková, Milena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vznik a výskyt intimních vztahů mezi zdravotnickými pracovníky z pohledu sester. Cílem práce je zjistit, zda na pracovišti sester vznikají intimní vztahy, konkrétně mezi lékaři a sestrami, jaké faktory mohou ovlivnit jejich vznik a zda existuje vliv těchto vztahů na spolupráci lékaře a sestry a ostatních zdravotnických pracovníků v rámci daného pracoviště. Teoretická část je věnována významným socializačním činitelům jedince ve společnosti - sociálním skupinám a rodině. Je zaměřena na postavení a funkci jedince ve skupině, na formální a neformální vztahy, rodinu, její funkce a typy, soužití rodičů a rizikové faktory rodinného prostředí. Nedílnou součástí je charakteristika profese lékaře a sestry, jejich rolí, týmové spolupráce, profesionálního vztahu, ale také vztahu lékaře a sestry jako muže a ženy se vznikem vztahu intimního. Empirická část je zpracována kvantitativní metodou výzkumu. Údaje byly získány pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku a výzkumný vzorek tvořilo 177 respondentek. Byly zjištěny a charakterizovány intimní vztahy mezi lékaři a sestrami podle současného pracoviště sester. Dále byla zjištěna kvalita rodinného prostředí, ve kterém sestry vyrůstaly, kvalita jejich manželství nebo partnerského vztahu, zájem o lékaře jako muže i hodnota a...
Ferdinand Engelmüller 1867-1924
Obrazová, Martina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Ferdinand Engelmüller 1867-1924 Tématem diplomové práce je monografické zpracování života a tvorby malíře Ferdinanda Engelmüllera. Autorka se nejprve zaměřuje na kulturně historický kontext období přelomu 19. a 20. století, do kterého zařadila vývoj krajinomalby přelomu 19. a 20. století a také krajinářskou školu Julia Mařáka. Hlavní část práce se zaměřuje na život, dílo a pedagogickou činnost Engelmüllera. Tato hlavní část je rozdělena do tří etap, které jsou vymezeny důležitými a přelomovými událostmi v malířově životě a tvůrčí kariéře. Práce je z velké části založena na studiu archiválií a písemné pozůstalosti Ferdinanda Engelmüllera. Součástí diplomové práce je seznam děl Ferdinanda Engelmüllera. Jsou v něm uvedena díla, která se nachází v českých veřejných sbírkách v rámci místních muzeí a galerií. Klíčová slova Ferdinand Engelmüller, Škola Julia Mařáka, české krajinářství, soukromá škola Ferdinanda Engelmüllera
Motiv krajiny v díle Alfreda Justitze
Stárková, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Anotace: Bakalářská práce s názvem Motiv krajiny v díle Alfreda Justitze se zabývá motivem krajiny v díle Alfreda Justitze (1879 - 1934), člena zakladatelské generace československého moderního malířství. Skrze motiv krajiny, prostupující téměř všechna období malířovy tvorby, přibližuje jeho životní a umělecké ideály v širším kontextu doby. Na základě pramenů a odborné literatury rozděluje Justitzovu tvorbu chronologicky do čtyř období, která nesou společné znaky a inspirační zdroje. Práce představuje Alfreda Justitze jako významného krajináře z řad avantgardních umělců.
Kavárenská architektura - kavárenský prostor v studiích a realizacích architektury první poloviny 20. století
Bendová, Eva ; Švácha, Rostislav (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Prahl, Roman (oponent)
Disertační práce pod titulem Kavárenská architektura. Kavárenský prostor ve studiích a realizacích architektury 1. poloviny 20. století se zabývá otázkou významu a podoby instituce kavárny v moderní době, od 18. století, zejména pak v letech 1898-1939. Důraz je kladen na pražské prostředí, přičemž se nelze uzavírat interdisciplinárnímu ani geografickému přesahu v případě významných příkladů do mimopražského prostředí, a to zejména evropských metropolí (Vídeň, Berlín, Paříž). Prostor kavárny jako architektonickou strukturu i fenomén vztahující se k moderní městské společnosti je nutné nahlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Pro pochopení toho, co se v kavárně děje, a významu společenského dění rekonstruujeme historickou skutečnost: sledujeme topografii kaváren, její návštěvníky i zřizovatele, především však specifické momenty prožitku z kavárny. Práce se pokouší postihnout, jaké fenomény modernosti se ke kavárně vztahují především, jak jsou samotnými umělci a architekty charakterizovány a jak je jimi kavárenský prostor pak zpětně určován. Práci dělím na dva základní oddíly. Kulturněhistorická studie shrnuje myšlení o instituci kavárny a sleduje její specifika jako typického prostoru modernity, který doplňuje klasický, antikou daný veřejný prostor. Neopomíjím postihnout sociální typologii kaváren, ovlivněnou...
Sopky, výbuchy a láva v českém moderním umění
Bendová, E. ; Machalíková, Pavla ; Winter, Tomáš
Příspěvek se věnuje interpretaci zobrazení sopečné erupce v českém moderním umění 19. a první poloviny 20. století, a to zejména v kresbách a obrazech Josefa Führicha, Václava Mánesa a Jindřicha Štyrského.
Dva muži se svatozáří. Egon Schiele a Friedensreich Hundertwasser - komplikovaný vztah rakouských solitérů
Prokopová, Dominika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vztahu mezi dvěma rakouskými uměleckými osobnostmi, expresivním malířem Egonem Schiele (1890-1918) a provokativním malířem-architektem Friedensreichem Hundertwasserem (1928-2000). Vzhledem k Schieleho předčasnému úmrtí byl tento vztah sice jednostranný, ale Hundertwasserův neskonalý obdiv k Schieleho osobě, zachycený mimo jiné v manifestu Ich liebe Schiele, pomohl odhalit mnoho podobností v životních osudech a tvůrčích invencích obou umělců. Cílem mé práce je představit tyto podobnosti a přiblížit umělecké a teoretické dílo Friedensreicha Hundertwassera, které není v českém prostředí příliš známé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 BENDOVÁ, Eliška
9 BENDOVÁ, Eva
6 Bendová, Eliška
9 Bendová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.