Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Hadaš, Jiří ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tématem práce je specifický segment komerční mediální komunikace -teleshopping. Předmětem teleshoppingového vysílání není jen přímý prodej zboží, ale například i konzumace služeb, kterými mohou být účast v interaktivní soutěži, věštba či jiná služba ezoterického charakteru. Teleshopping jako jedna z forem obchodního sdělení podléhá úpravě zákona o regulaci reklamy, zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Podstatným pramenem úpravy je rovněž judikatura Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu. Na příkladech správní praxe Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je popsána regulace tohoto segmentu obchodních sdělení a je zachycena celá šíře možných porušení zákonných předpisů v případech vysílání teleshoppingu. Předkládaný materiál pro komplexnost rozboru dané problematiky zasazuje teleshopping do širšího kontextu, proto se věnuje rovněž popisu dalších forem obchodních sdělení zastoupených v oblasti televizního vysílání a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými typy. Pozornost je věnována také zahraničním zkušenostem, zejména pak příkladům postihů protiprávního teleshoppingu ve vybraných evropských zemích.
Regulace reklamy v televizním vysílání
Böhmová, Alžběta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tématem této bakalářské práce je reklama v televizním vysílání a její regulace v České republice. Jejím cílem je poskytnout ucelený přehled současné regulace televizní reklamy a nastínit její fungování v praxi. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována historii reklamy a její regulace na našem území od doby Rakouska-Uherska až do současnosti. Obsahem druhé části je právní regulace televizní reklamy v ČR - v jejím úvodu je předestřen vliv Evropského práva na současnou českou právní úpravu, poté následuje rozbor soukromoprávní regulace reklamy s důrazem na úpravu nekalé soutěže a následně rozbor regulace veřejnoprávní. Třetí část práce se zaměřuje na instituce působící v oblasti regulace reklamy, kterými jsou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a Rada pro reklamu. Poslední část práce se věnuje reálnému fungování této regulace, přičemž aplikace zákonných pravidel a činnost pověřených institucí je demonstrována na několika kauzách z oblasti české televizní reklamy.
Krize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013
Beránek, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Vojtová, Magdaléna ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních problémů, se kterými se odvětví tištěných médií dlouhodobě potýká a které byly ještě umocněny ekonomickou krizí roku 2008. Kromě ekonomického kontextu je v práci vyložen i kontext historický, tedy změny, které na trhu s českým denním tiskem proběhly po roce 1989 a na které vlastnické proměny v posledních letech přímo navazují. V souvislosti se změnami vlastnictví českých deníků ve sledovaném období, které jsou reprezentovány především přechodem vlastnictví vydavatelství do rukou domácích podnikatelů, často s vazbami na politiku, rozebírám v práci také problematiku koncentrace vlastnictví a vztahu médií a politiky. V návaznosti na to se věnuji i fenoménu vzniku nových, alternativních titulů, jako reakce novinářů na vlastnické změny ohrožující pluralitu názorů a svobodu slova. Na závěr uvádím také srovnání vývoje vlastnictví denního tisku v České republice s vývojem vlastnictví v okolních zemích regionu, například na Slovensku, v Polsku, Maďarsku nebo pobaltských státech.
Obchodování s osobními údaji získanými online
Povejšil, Tomáš ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Doba nových médií a big data umožnila, že se z osobních údajů stala cenná komodita. V diplomové práci je popsán málo známý trh s osobními údaji a praxe společností, které s nimi obchodují. V USA mají společnosti označované jako data brokers rozsáhlé databáze obsahující překvapivě citlivé osobní údaje o miliónech osob. V této diplomové práci jsou také představena některé rizika nedostatečné ochrany soukromí občanů v současné digitální ekonomice a jsou zde identifikované budoucí možnosti ochrany soukromí v digitálním světě. Těžištěm práce je komparativní analýza právní regulace data brokers v USA, Kanadě a EU. Na základě této analýzy lze shrnout, že americká legislativa neobsahuje unifikovanou ochranu osobních údajů, ale spíše roztříštěnou regulaci obsaženou ve více právních normách, která rozsáhlou činnost data brokers umožňuje, a to i bez vědomí fyzických osob. Oproti tomu legislativa v EU a Kanadě je více nakloněná ochraně soukromí a osobních údajů. V EU reguluje nakládání s osobními údaji směrnice implementována členskými státy; od května 2018 bude tato směrnice nahrazena novým nařízením GDPR, které bude přímo účinné ve všech státech EU. Obě tyto normy fakticky znemožňují obchodování s osobními údaji v rozsahu, v jakém je to možné v USA.
Problematika založení internetového magazínu - legislativa, postupy, realizace.
Pečenková, Tereza ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce ve své teoretické části pojednává o principech, právních nutnostech a teoretických základech nutných pro založení internetového volnočasového magazínu. Nejdříve se věnuje definici pojmu internetový magazín, poté právním předpisům postihující jakoukoliv internetovou periodickou publikaci. Zabývá se i potenciálním financováním, marketingovým plánem a základem pro úspěšnou marketingovou kampaň. Praktická část práce se zabývá jednotlivými kroky nutnými pro založení internetového magazínu, návrhem jednotlivých kroků, technickou částí nutnou pro provoz jakékoliv webové stránky až po založení konkrétní stránky magazínu. Nakonec se zaměřuje na obecné roviny publikování článků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Benda, Jakub
14 Benda, Jan
3 Benda, Jan,
1 Benda, Jaroslav
4 Benda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.