Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace učitelů středních škol k dalšímu vzdělávání
Syrovátková, Daniela ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce pojednává o motivaci učitelů středních škol k dalšímu profesnímu vzdělávání. Jejím hlavním cílem je zjistit, co učitele k dalšímu vzdělávání motivuje. Na základě teoretických poznatků odborné literatury nejprve vymezuje samotnou profesi učitele. Dále se zaměřuje na další vzdělávání učitelů u nás, jeho podoby a specifika. Poté se zabývá samotnou motivací učitelů k dalšímu vzdělávání. Poslední část bakalářské práce je věnována vlastnímu kvantitativnímu empirickému šetření realizovanému mezi učiteli středních škol v Ústeckém kraji. Dílčím cílem empirického šetření je identifikace faktorů, které motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání ovlivňují. Klíčová slova motivace ke vzdělávání učitelů, další profesní vzdělávání učitelů, učitelé středních škol, kompetence učitelů, bariéry ve vzdělávání, profesní rozvoj
Ageismus v české společnosti. Stereotypy a předsudky o stáří a schopnostech seniorů v náhledu posuzujících zástupců generací X, Y a Z
Krhovská, Denisa ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat rozdíly ve vnímání vybraných aspektů spojených se starším věkem (hodnocení staršího věku a stáří, pracovní uplatnění seniorů, schopností seniorů) u reprezentantů generací X, Y a Z. V bakalářské práci je nastíněna demografická situace stárnutí v České republice a potenciální fyzické, psychické a sociální změny ve stáří. Práce se dále zabývá ageismem, jeho zdroji a projevy a také ageismem na trhu práce. V práci jsou představeny i negativní stereotypy o stáří a seniorech. Pozornost je věnována charakteristice jednotlivých generací. Kvantitativní šetření je realizováno formou dotazníků, které byly rozdány reprezentantům jednotlivých generací. Respondenti byli vybíráni podle věku, na základě jejich příslušnosti k dané generaci. Cílem šetření je identifikovat potenciální rozdíly ve vnímání stereotypů a předsudků o seniorech u reprezentantů generací X, Y a Z. Dílčím cílem je zjistit, jak jednotliví reprezentanti výše zmiňovaných generací vnímají stáří, ať už obecné či stáří vlastní. Sběr dat byl prováděn ve vybraných městech a obcích. Klíčová slova ageismus, stáří, senior, stereotypy, předsudky, generace, generace X, generace Y, generace Z
Informální učení při výkonu dobrovolnické činnosti
Štvánová, Alena ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Diplomová práce rozvíjí téma informálního učení v dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. Tato práce vychází z konceptu celoživotního učení a popisuje charakteristiky informálního učení a dobrovolnické činnosti. Věnuje se druhům motivace k dobrovolnictví a ukazuje možnosti informálního učení při dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. V empirickém šetření jsou pomocí dotazníku zkoumány podoby sebevzdělávání dobrovolníků. Konkrétně oblasti, ve kterých se dobrovolníci nejčastěji sebevzdělávají, a vliv nejčastěji zastávané role na volené oblasti sebevzdělávání. Šetření se dále zaměřuje na vliv reciproční motivace na poměr sebevzdělávání, které dobrovolníci v rámci dobrovolnictví realizují, a vnímání vybraných aktivit jako zdrojů nových podnětů a informací. Závěr práce obsahuje interpretaci výsledků šetření a doporučení pro další výzkum.
Analýza neformálních sociálních vztahů v procesu učení na pracovišti
Urbanová, Tereza ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Koncept Workplace learning je moderním pojetím procesu učení na pracovišti, který definuje učení jako interakci mezi jedincem a pracovištěm, které chápeme jako sociální prostředí. Tento přístup redefinuje tradiční způsoby pojetí profesního vzdělávání a poskytuje nový pohled na proces učení v organizaci jako nepřetržitý proces učení, jež je vymezen prostorem pracoviště. Cílem diplomové práce je ověření hypotézy o souvislosti množství a kvality vztahů na pracovišti a intenzity učení. Pro analýzu procesu učení jsou v diplomové práci použity nástroje kvalitativního výzkumu. Zkoumání neformálních vztahů na pracovišti je realizováno pomocí sociometrického dotazníku a doplněno o rozhovory s vybranými zaměstnanci, kteří reprezentují jednotlivé hierarchické stupně v organizaci. Empirické šetření práce proběhlo ve třech průmyslově orientovaných organizacích odlišných oborů na území Moravy, konkrétně v Jihomoravském, Zlínském a Moravskoslezském kraji.
Úroveň zdravotní gramotnosti učitelů druhého stupně základních škol a možnosti podpory jejího rozvoje
Neuhortová, Justýna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zdravotní gramotnosti a zjišťováním její úrovně u učitelů. Cílem práce je analyzovat současný stav zdravotní gramotnosti dospělých v České republice se zaměřením na úroveň zdravotní gramotnosti učitelů druhého stupně základních škol a popsat možnosti a aspekty vzdělávání a rozvoje zdravotní gramotnosti u této cílové skupiny. V práci budou nejprve uvedeny definice, modely zdravotní gramotnosti a její ukotvení v českých a mezinárodních dokumentech. Dále práce postihuje výzkumy, možnosti měření zdravotní gramotnosti a charakterizuje východiska vzdělávání a rozvoje zdravotní gramotnosti dospělých. Cílem kvantitativního empirického šetření je prostřednictvím polostrukturovaných dotazníků analyzovat úroveň zdravotní gramotnosti učitelů druhého stupně na vybraných pražských základních školách. V rámci šetření bude zjišťován přístup učitelů ke vzdělávání v dané oblasti a jejich preference podoby dalšího vzdělávání zaměřeného na zdravotní gramotnost. Klíčová slova: zdravotní gramotnost, zdraví, podpora zdraví, vzdělávání dospělých, učitelé, celoživotní učení
Motivace žen k účasti na IT kurzech a jejich uplatnění na trhu práce
Kročilová, Gabriela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá podobami motivace žen k účasti na IT kurzech a následným uplatněním absolventek těchto kurzů na trhu práce. Hlavním cílem práce je získání informací ohledně motivace žen k účasti na IT kurzech, a to na základě kritického zpracování odborných pramenů a vlastního empirického šetření. Kvantitativní dotazníkové šetření je zaměřeno na identifikaci hlavních motivačních faktorů, které ženy vedou k účasti na IT kurzech, jež jsou určené primárně ženám jakožto specifické cílové skupině. Dílčím cílem empirického šetření je zjištění, zda mělo absolvování IT kurzů vliv na kariérní směřování účastnic do oblasti IT. Sběr dat proběhl mezi absolventkami IT kurzů ve sledované oblasti předních organizací Czechitas, Django Girls, PyLadies a Rails Girls. Klíčová slova ženy, informační technologie, trh práce, genderová diverzita, stereotypy, IT kurzy, motivace
Další vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji - možnosti rozvíjení kompetencí potřebných pro vykonávání povolání pedagog základní školy
Čambulová, Gabriela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce bude analýza obsahového zaměření kurzů dalšího vzdělávání pro pedagogy základních škol v Moravskoslezském kraji - zda nabídka kurzů umožnila pedagogům základních škol podle jejich mínění rozvíjet kompetence potřebné pro výkon jejich povolání. Tyto kompetence budou vymezeny dle Národní soustavy povolání (NSP). V práci bude nastíněn historický vývoj dalšího vzdělávání pedagogů v České republice a následně budou v této oblasti přiblíženy současné trendy. Dále bude v práci představeno Krajské vzdělávací a informační centrum Moravskoslezského kraje (KVIC), což je v tomto regionu největší organizátor kurzů v oblasti dalšího vzdělávání pedagogů. Dle dat získaných z organizace KVIC bude shrnuta nabídka jimi pořádaných, MŠMT akreditovaných, kurzů pro pedagogy základních škol. Poté proběhne srovnání náplně pořádaných kurzů a kompetencí požadovaných v NSP, tedy zda pořádané kurzy umožňují svým zaměřením rozvíjet kompetence pedagogů základních škol stanovených v NSP. Dále bude v rámci šetření použit dotazník spokojenosti pedagogů s nabídkou kurzů v tomto regionu, jaký mají kurzy přínos pro pedagogy (které z absolvovaných kurzů byly pro dané účastníky vzhledem k jejich specializaci nejlépe využitelné, tj. zda znalosti či dovednosti na nich získané využili při svém výkonu povolání) a jaká...
Psychologické aspekty práce z domova
Juříčková, Eliška ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice práce z domova jakožto jedné z forem práce zajišťující větší flexibilitu oproti standardním pracovním úvazkům. Nejprve se zaměřuje na flexibilní formy zaměstnání jako takové, a následně vymezuje práci z domova v pojetí západních zemí i v kontextu České republiky. Dále popisuje výhody a zejména nevýhody práce z domova z pohledu pracovníků a věnuje se možnostem harmonizace osobního a pracovního života takto pracujících jedinců. Cílem bakalářské práce je identifikovat subjektivně vnímané pozitivní a negativní aspekty práce z domova u zaměstnanců, kteří z domova pracují. Pomocí kvalitativní metody rozhovoru s respondenty je realizováno výzkumné šetření zjišťující, jak zaměstnanci reflektují jednotlivé charakteristiky práce z domova a jakým způsobem rozlišují mezi prací a soukromým životem. Klíčová slova: práce z domova, home office, práce na dálku, flexibilita, work-life balance, harmonizace práce a rodiny
Emočná regulácia vo vzťahu k agresívnemu správaniu v škole
Baumgartner, František ; Vancu, Eva ; Mžyková, K.
Abstrakt: Emočná regulácia hrá dôležitú úlohu vo vyrovnávaní sa so záťažovými situáciami, preto môžeme predpokladať jej pozitívne pôsobenie aj vo vzťahu k prejavom agresie a šikanovania. Príspevok sa zameriava na to, či emočná regulácia oslabuje výskyt a prejavy agresívneho správania v školských triedach. Vo výskumnom súbore 108 žiakov ZŠ bol použitý dotazník agresívneho správania a dotazník kognitívnej regulácie emócií. Výsledky ukazujú, že dospievajúci, ktorí sa dopúšťajú agresie využívajú viac stratégiu obviňovanie iných a menej stratégiu akceptovanie. Obrancovia usilujúci sa zabrániť agresii frekventovanejšie uplatňujú pozitívne prehodnotenie a posudzovanie v kontexte ako postupy regulovania emócií.
Emočná a sociálna inteligencia adolescentov zdravotne oslabených a telesne postihnutých
Karaffová, Eva ; Baumgartner, František
V súčasnosti sa ku konceptu inteligencie viažu rôzne teoretické významy, rovnako ako konceptuálne nejasnosti konštruktu. Poukazuje sa na dôležitosť analýzy vzťahu emočnej inteligencie v ponímaní modelu ako osobnostnej črty i ako schopnosti k sociálnym kompetenciám významným v rannej adolescencii. Chápanie konceptu emočnej inteligencie nie je jednotné a taktiež je isté prekrývanie s pojmom sociálna inteligencia. V tomto príspevku sa venujeme vzťahu emočnej inteligencie ako osobnostnej črty k sociálnej inteligencii. Dáta boli získané vo výbere dospievajúcich zdravotne oslabených a s telesným postihnutím pomocou škály črtovej emočnej inteligencie (TEIQue) a škály sociálnej inteligencie (TSIS). Niektoré z konceptov, ktoré štúdia predkladá, prepája a poukazuje na potrebu predloženia modelu integrujúceho viaceré prístupy, skúma tiež dôsledky pre výskum a prax.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.