Název:
Další vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji - možnosti rozvíjení kompetencí potřebných pro vykonávání povolání pedagog základní školy
Překlad názvu:
The Continuing Teacher Education in Moravskoslezský region - the Possibility of Developing Competencies needed to perform Elementary School Teacher Profession
Autoři:
Čambulová, Gabriela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bude analýza obsahového zaměření kurzů dalšího vzdělávání pro pedagogy základních škol v Moravskoslezském kraji - zda nabídka kurzů umožnila pedagogům základních škol podle jejich mínění rozvíjet kompetence potřebné pro výkon jejich povolání. Tyto kompetence budou vymezeny dle Národní soustavy povolání (NSP). V práci bude nastíněn historický vývoj dalšího vzdělávání pedagogů v České republice a následně budou v této oblasti přiblíženy současné trendy. Dále bude v práci představeno Krajské vzdělávací a informační centrum Moravskoslezského kraje (KVIC), což je v tomto regionu největší organizátor kurzů v oblasti dalšího vzdělávání pedagogů. Dle dat získaných z organizace KVIC bude shrnuta nabídka jimi pořádaných, MŠMT akreditovaných, kurzů pro pedagogy základních škol. Poté proběhne srovnání náplně pořádaných kurzů a kompetencí požadovaných v NSP, tedy zda pořádané kurzy umožňují svým zaměřením rozvíjet kompetence pedagogů základních škol stanovených v NSP. Dále bude v rámci šetření použit dotazník spokojenosti pedagogů s nabídkou kurzů v tomto regionu, jaký mají kurzy přínos pro pedagogy (které z absolvovaných kurzů byly pro dané účastníky vzhledem k jejich specializaci nejlépe využitelné, tj. zda znalosti či dovednosti na nich získané využili při svém výkonu povolání) a jaká...The aim of this bachelor thesis is to analyze the content focus of elementary schools teacher professional development of in the Moravian-Silesian Region - whether the offer of courses subjectively enabled the primary school teachers to develop competencies necessary for their profession. These competencies will be defined according to the National System of Occupation (Národní soustava povolání). The thesis will outline the history of teacher professional development in the Czech Republic and also the current trends will be brought closer to this area. The Regional Education and Information Center of the Moravian-Silesian Region (KVIC) will be presented. It is the largest organizer of courses related to the teacher professional development in this region. The offer of the courses, accredited by the Ministry of Education and designed to elementary school teachers, will be classified and summarized according to the data obtained from the KVIC organization. Then a comparison of the content of the courses and competencies required in the NSP will be carried out - whether the organized courses allow to develop the competencies of the primary school teachers set up in the NSP. In addition, the survey will use a questionnaire of teacher satisfaction with the offer of courses in this region, if the...
Klíčová slova:
další vzdělávání pedagogů|kompetence pedagogů|trendy ve vzdělávání pedagogů; teacher's adult education|competences|current adult education