Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Pojetí sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Břízová, Monika ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývá historickými proměnami sexuality z hlediska filosofie. Dále se zaměřuje na biologické, psychické a sociální podmínky ovlivňující výchovně vzdělávací proces. Součástí je popis historického vývoje a současného pojetí sexuální výchovy zakotveného v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělávání, na nějž navazuje stručná metodika sexuální výchovy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli konkrétních základních škol. Klíčová slova Metodika sexuální výchovy, Rámcový vzdělávací program, sexualita, sexuální výchova, základní škola
Strategie výchovy v bilingvní rodině
Fraňková, Pavla ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Břízová, Monika (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá specifiky výchovy v bilingvní rodině. Zaměřuje se především na strategie využívané při výchově v rodině, jejich pozitiva, negativa a případný dopad na vývoj řeči dětí bilingvně vychovávaných. Teoretická část se soustředí na vymezení základních pojmů důležitých pro pochopení problematiky empirické části práce. Zaobírá se typologií bilingvismu, vývojem řeči u dětí, jednotlivými strategiemi výchovy v bilingvní rodině a riziky a výhodami dvojjazyčné výchovy. Empirická část je založená na kvalitativním výzkumném šetření a zpracování tří případových studií bilingvních rodin. K uskutečněnému výzkumu byly použity metody polostrukturovaného a volného rozhovoru, zúčastněné a nezúčastněné pozorování a kazuistiky. V závěru praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumného šetření a vyvozena některá možná doporučení pro praxi.
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Břízová, Monika ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání. Těžiště práce spočívá v analýze vzdělávacího systému z hlediska struktury a kurikulárních dokumentů a analýzy koncepce komunitního vzdělávání. Velký důraz je zde kladen na propojení komunitního vzdělávání se školou. Práce je doplněna o obsahovou analýzu školsko-politických a kurikulárních dokumentů, které tvoří základní teoretický rámec pro praxi a jsou inspirací k vytvoření podobných dokumentů v České republice. Provedená obsahová analýza shrnuje teoretické informace a poukazuje na význam komunitního plánování a spolupráce v komunitním vzdělávání. Výsledky této práce umožňují rozšířit oblast české srovnávací pedagogiky a přispět do debaty o podobě komunitního vzdělávání v České republice.
Pojetí sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Břízová, Monika ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývá historickými proměnami sexuality z hlediska filosofie. Dále se zaměřuje na biologické, psychické a sociální podmínky ovlivňující výchovně vzdělávací proces. Součástí je popis historického vývoje a současného pojetí sexuální výchovy zakotveného v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělávání, na nějž navazuje stručná metodika sexuální výchovy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli konkrétních základních škol. Klíčová slova Metodika sexuální výchovy, Rámcový vzdělávací program, sexualita, sexuální výchova, základní škola

Viz též: podobná jména autorů
1 Břízová, Martina
2 Břízová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.