Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění hudebně výchovných prvků v RVP se zaměřením na 1. ročník ZŠ
Dražská, Helena ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Uplatnění hudebně výchovných prvků v RVP se zaměřením na 1. ročník ZŠ V této diplomové práci se zabývám problematikou uplatnění hudebně výchovných prvků v Rámcovém vzdělávacím programu se zaměřením na 1. ročník základní školy. Hlavním východiskem pro mne byl Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle a očekávané výstupy zaměřené na rozvoj hudebních schopností dítěte. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku dítěte v předškolním věku, při vstupu do školy a v l . ročníku ZŠ. Nejprve zmiňuji charakteristiku dítěte z hlediska vývojového a následně z hlediska hudebního vývoje. Dále se zaměřuji na rozvoj hudebních a intelektových schopností dítěte. Následně nastiňuji pojetí a cíle Rámcového vzdělávacího programu. V praktické části prezentuji svou několikaletou hudební činnost s dětmi předškolního a školního věku ve Škole sborového zpěvu při Bambini di Praga a následně aplikuji své poznatky a zkušenosti při tvorbě učebního plánu pro 1. ročník ZŠ, kde uvádím některé hudební činnosti. V závěru této diplomové práce uvádím hudební projekt "Broučci", jehož cílem bylo ověřit si na vzorku dětí z první třídy jakými schopnostmi a dovednostmi disponují. Zdali rozumí učivu a dokáží jej aplikovat při hudebních činnostech. Projekt byl také zaměřen na práci s klíčovými kompetencemi a na jejich rozvoj.
Hodnocení učebnic pro 2. stupeň ZŠ schválených MŠMT k výuce hudební výchovy
Koutková, Lucie ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Veverková, Jana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá hodnocením učebnic nakladatelství SPN od autorů Charalambidise, Císaře, Pilky a Matoška, které jsou schváleny Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy a doporučeny k výuce hudební výchovy na základní škole. V prvním oddíle praktické části je podrobně popsána učebnice, která je určena pro sedmý ročník. Pozornost byla věnována její organizační struktuře, obsahu, metodickým a doplňkovým materiálům a klíčovým kompetencím. V druhém oddíle praktické části byly kapitoly celé série učebnic rozčleněny do tematických celků. Poté byl detailně zkoumán celek hudební teorie, který se objevuje ve všech ročnících. Práce se věnuje jeho obsahu, provázanosti, cvičením a aktivitám v něm obsaženým a doporučením, jak s tímto oddílem nejlépe pracovat. V poslední části je představen dotazník, který obsahoval otázky směřované na znalosti hudební teorie, která je v učebnici obsažena, a na písně, které se v učebnicích nachází.
Hudebně pohybová výchova na pozadí Orffova Schulwerku, Libuše Kurková a její přínos hudebně pohybové výchově
Filipová, Hana ; Nedělka, Michal (oponent) ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce "Hudebně pohybová výchova na pozadí Orffova Schulwerku. Libuše Kůrková a její přínos hudebně pohybové výchově." detailně popisuje okolnosti vzniku Orffova Schulwerku, jeho pronikání do pedagogické praxe hudebně pohybové výchovy v předškolním a raně školním věku a rozvíjení Orffových idejí v Čechách, ale zejména mapuje profesní vývoj a dílo Libuše Kůrkové, odhaluje její inspirační zázemí (Duncan, Jeřábková, Orff) a podává tak svědectví o vývoji hudebně pohybové výchovy v českých zemích pohledem jedné z průkopnic moderně pojaté hudebně pohybové výchovy. Diplomová práce podává ucelený a podrobný obraz života Libuše Kůrkové, vyzdvihuje ji jako tvůrkyni osobité elementární hudební a taneční výchovy zejména pro děti předškolního věku a představuje ji jako jednu z nejvýraznějších postav hudebně pohybové výchovy u nás. Je určena zejména studentům a pedagogům hudebně pohybové výchovy, kteří vnímají nenahraditelný význam estetické výchovy pro zdravý a harmonický rozvoj dítěte.
Využití projektové metody v hudební výchově
Bugyíková, Denisa ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Herden, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce seznamuje s problematikou projektové metody, jejím možnostem, a využití v hudební výchově na Základní a Střední škole. ...soustředěn do tří částí, z nichž první se věnuje pojmu projektová metoda v obecném teoretickém pojetí, druhá část je zaměřena na rozbor učebnic a možnosti propojení hudební výchovy s jinými školními předměty, a poslední část, která je ryze praktická, zahrnuje celkem 27 projektů rozdělených do čtyř skupin podle míry mezipředmětových vztahů. Tato práce může sloužit jako inspirace pro učitele hudební výchovy, kteří by rádi obohatili svou výuku o projektovou metodu.
Osobnost Ralpha Vaughana Williamse se zaměřením na analýzu jeho VII. symfonie
Velická, Helena ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent) ; Portych, Jiří (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
V českém kulturním povědomí je jméno Ralph Vaughan Williams spise neznámé, přestože tato osobnost patři mezi svérázné skladatele 20. století a je současně jedním z nejtypičtějších představitelů britské hudby. Spolu s Henry Purcellem, Edwardem Elgarem, Gustavem Holstem a Benjaminem Brittenem se stal pro svou zemi tím, čím pro našince např. Smetana, Dvořák, Janáček či Martinů. Ve své práci jsem chtěla přiblížit tohoto zajímavého člověka nejen jako skladatele, ale také vystihnout jeho osobnost, poukázat na jeho místo v hudební kultuře, tvůrčí období v jeho životě apod. Největší pozornost ovšem věnuji detailnímu rozboru sedmé symfonie, která je hlavním zaměřením mé práce. Zasadila jsem toto dílo do historických souvislostí a provedla genetickou, strukturální a sémantickou analýzu. Práce dále obsahuje nezbytné notové ukázky i samostatně vypracované grafy, které znázorňují a přibližují jednotlivé věty z hlediska formy. Pokud je mi známo, je takto pojatá komplexní analýza, která do detailu zpracovává průběh této symfonie a sleduje její mimohudební souvislosti, první prací svého druhu na toto téma. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stylizace doprovodů lidových písní s výhledem na provádění s dětským instrumentálním souborem a na vokální provádění
Melnarová, Vladimíra ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Nedělka, Michal (vedoucí práce)
Hudba má v mém životě jedno z nejdůležitějších postavení. Dokáže mne rozčílit, uklidnit, rozesmát i rozplakat, často za mne mluví a myslím si, že i díky ní se pohybuji v životě tím správným směrem. Na českých základních školách jsou většinou hodiny hudební výchovy pojímány jako hodiny zpěvu. Je spousta učitelů, kteří prožívají tyto hodiny jako nutné zlo, a to se samozřejmě odráží i ve vztahu dětí k hudebnímu světu. Bylo by ideální, kdyby se této činnosti věnovali jen učitelé "zapálení pro věc" a především hudební praktici. Je celkem nevyhovující, když pedagog dokáže vyjmenovat stupnice, ale své znalosti nevyužije v praxi (transponovat písně do potřebné tóniny apod ). Doufám, že se k této skupině neřadím a dětem, se kterými hodiny hudební výchovy prožívám, poskytuji víc, než jen pouhý výřad informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavír v tvorbe Eugena Suchoňa a Jána Cikkera so zretel'om na ich vklad do repertoáru mladých klaviristov
Majerová, Aneta ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Vo svojej práci o hudobných skladateľoch Jánovi Cikkerovi a Eugenovi Suchoňvi venujem pozornosť vstupu obidvoch skladateľov do slovenského hudobného života, ich životným osudom a sumárnemu hodnoteniu ich klavírnej tvorby v kontexte vývoja slovenskej hudby 20.storočia. Z dostupných prameňov a literatúry prenášam poznatky súvisiace s problematikou hry na klavíri, v snahe priblížiť túto klavírnu literatúru vo výchovnovyučovacom procese ZUŠ, čo mi umožnilo pôvodne nepredpokladané stretnutie s životopiskyňou a celoživotnou priateľkou Jána Cikkera PhDr. Mariannou Bárdiovou, vedúcou Literámo-hudobného múzea (LHM) - Štátnej vedeckej knižnice v Banskej Bystrici. Práca môže byť praktickým prínosom pre učiteľov a žiakov v podmienkach ZUŠ, pretože vybrané skladby sú v praxi využívané pomerne ojedinele, aj keď by to prospelo k vnímavosti detí k ľudovej hudbe a k zblíženiu žiakov českých a slovenských v oblasti jazykovej. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koloběh kadmia v životním prostředí
Bělohlávková Staffová, Petra ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Sommer, Lumír (vedoucí práce)
Těžké kovy, mezi nimiž je i kadmium, patří ke kontaminujícím složkám životního prostředí. Se stále narůstajícím znečištěním dochází ke zvyšování obsahu těchto kovů ve vodě, v ovzduší i v půdě, kde se zapojují do potravního řetězce a následně i potravy člověka. Kadmiu je věnována značná pozornost pro jeho toxikologické vlastnosti. Stejně tak monitorování kadmia je v České republice poměrně rozsáhlé. Dochází k legislativním opatřením týkající se nejen povolených množství kadmia ve vzduchu, ve vodě, v půdě, ale i v potravinách a je omezováno i jeho použití v průmyslu. Nadále jsou rozvíjeny metody jeho stanovení. V této práci byla věnována pozornost spektrofotometrickému stanovení a některým elektroanalytickým metodám, dále pak spektrometrickým metodám, především atomové absorpční spektrometrii a atomové emisní spektrometrii, které patří v současné době k nejpoužívanějším.
The political system of the Federal Republic of Germany - The Bundestag
BĚLOHLÁVKOVÁ, Petra
Předmětem bakalářské práce je popsání politického systému Spolkové republiky Německo se zaměřením na Spolkový sněm. Autorka v teoretické části stručně shrne politický systém a dělbu moci ve Spolkové republice Německo a poté se zaměří na Spolkový sněm, jeho organizaci, úkoly a volební systém. V praktické části se bude autorka věnovat komparaci volebního systému do Spolkového sněmu a volebního systému do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. V návaznosti na konání řádných voleb do Spolkového sněmu a předčasných voleb do Poslanecké sněmovny na podzim roku 2013 budou srovnány volební výsledky. Dále bude provedena komparace legislativního procesu ve Spolkové republice Německo a v České republice, přičemž budou vyhodnoceny údaje o počtu návrhů zákonů a průběhu jejich schvalování v obou státech v posledním volebním období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BĚLOHLÁVKOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.