Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje kognitivně nadaných žáků v rámci 1. stupně běžných základních škol
Šlapalová, Klára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivně nadaných žáků na 1. stupni běžných základních škol a je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku kognitivně nadaného žáka a vymezení možností rozvoje jeho nadání v rámci 1. stupně základní školy. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký je přístup škol a jejich pedagogů ke vzdělávání kognitivně nadaných žáků a které metody práce a strategie jsou ve vzdělávacím procesu využívány.
Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin
Křiklánová, Vendula ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin" pojednává o negativních dopadech rozvodu na děti. Zaměřila jsem se především na problémové až delikventní chování, změnu školního prospěchu, problematiku záškoláctví a celkovou úspěšnost dětí z rozvedených rodin. Přináší ale také odpovědi na důležité otázky: Proč přibývá rozvodů? Jak minimalizovat tyto negativní dopady rozvodu na děti? Tato práce je výhradně teoretická, vychází však z dostupných zahraničních výzkumů, jež poskytují této práci potřebná fakta a dlouhodobé výsledky.
Vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově
Strakatá, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tématem bakalářské práce je vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově. Toto téma jsem vybrala na základě toho, že o mimoškolní výchově, konkrétně o utváření vztahu učitele mezi žáky v mimoškolní výchově, není podle mě dosud dostatečné množství literatury a je to stále oblast méně diskutovaná. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala interakcí učitele a žáka, což bylo předmětem mého výzkumu. Porovnala jsem mimoškolní a školní výchovu, zaměřila jsem se na osobnost učitele a žáka a na utváření vztahu mezi učitelem a žákem. Cílem teoretické části bylo porovnat školní a mimoškolní výchovu, charakterizovat osobnost učitele a žáka a popsat proces utváření vztahu učitele a žáka v mimoškolní výchově. V empirické části jsem provedla výzkum, na který jsem použila kvalitativní metodu a jako nástroj zvolila polostrukturované interview. Interview bylo směřováno učitelům, kteří se zabývají mimoškolní výchovou. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují vztah učitele a žáka. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké vlastnosti jsou podle učitelů žáky oceňovány a jaké metody výuky učitelé nejčastěji volí. Cílem celé práce bylo charakterizovat mimoškolní výchovu, poukázat na osobnost učitele a žáka, jako účastníky mimoškolní výchovy a vymezit hlavní faktory působící na jejich vzájemný vztah v...
Home preparation of pupils with specific learning disabilities
Murinová, Alexandra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá otázkou domácej prípravy žiakov na prvom stupni základnej školy. Práca sa zameriava na žiakov so špecifickými poruchami učenia, prvá kapitola teoretickej časti práce sa venuje práve týmto poruchám, popisuje ich etiológiu a možnosti vzdelávania v školskom vzdelávacom systéme Českej republiky. Pozornosť je venovaná tiež reedukácii, nápravám ako jednej z možností, prostredníctvom ktorej sa dá prispieť k eliminácií prejavov konkrétnych porúch učenia. Charakteristika dieťaťa v mladšom školskom veku, školská zrelosť, proces učenia a poznávacie procesy sú obsahom druhej kapitoly práce. Domáca príprava, jej funkcie, typy a faktory, ktoré ju ovplyvňujú sú obsahom kapitoly číslo tri. Táto kapitola zároveň popisuje nutnosť spolupráce medzi rodičmi a školou. Empirická časť práce popisuje domácu prípravu žiakov s ŠPU prvého stupňa ZŠ. Záver praktickej časti práce prináša inventár hier, aktivít a skúsenosti oslovenej skupiny respondentov, ktoré sú obohatené o autorom overené aktivity, hry a odporúčania dotýkajúce sa žiakov s ŠPU. Kľúčové slová : špecifické poruchy učenia, domáca príprava, domáca úloha, reedukácia, vzdelávanie, škola, náprava, poznávacie procesy.
Problematika výuky druhého cizího jazyka na 2. stupni základní školy
Smrčková, Kamila ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky cizích jazyků a především výuky dalšího cizího jazyka na základní škole. Další cizí jazyk jako povinný předmět byl zaveden od 1. 9. 2013 a ve školním roce 2013/2014 byl implementován do školních vzdělávacích programů a prvním rokem vyučován na základních školách.
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.
Zprostředkované učení - významný faktor pomoci sociálně znevýhodněným žákům (v procesu učení)
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce řeší otázku rozvojetvorných možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Protože při formování učebních kompetencí není tato oblast dostatečně propracovaná a konkrétní vyučovací metody jsou poněkud rigidní, bude představena jedna z možností, jak lze učební dovednosti a schopnosti těchto žáků rozvíjet, a které se v rámci učebních kompetencí považují za klíčové. V této souvislosti bude představen stimulační a intervenční program Instrumentálního obohacení jako konkrétní forma realizace zprostředkovaného učení asoučasně jako snaha o perspektivní inovaci učebních osnov. Se záměrem poukázat na neomezené možnosti rozvoje žákova učebního potenciálu je text zaměřen na teoretická a koncepční východiska, která tvoří podstatu celého programu. Program je instrumentální sada nástrojů, které vedou k aktivaci kognitivních struktur a k jejich následnému obohacení. Proto budou kromě teoretických východisek představeny také kognitivní strategie metakognitivního nácviku, které usnadňují kognitivní modifikovatelnost a které vedou k rozvoji žákova učebního potenciálu.
Rasové předsudky u studujících pražských gymnázií
Kratochvílová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.
Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol
Brožová, Jana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol je zprostředkovat pohled na tyto projekty z hlediska posouzení jejich náboženské neutrality. Pro účel práce byly vybrány čtyři vzdělávací projekty - náboženská výchova, etická výchova, program Waldorfská škola a cvičení podle Systému Jóga v denním životě. Bakalářská práce je rozdělena do třech základních oblastí. První část je věnována českému konfesnímu právu a legislativní úpravě výuky náboženství. V druhé části budou představeny jednotlivé vzdělávací projekty a jejich realizace v České republice, včetně posouzení jejich náboženské neutrality. Třetí oblastí je porovnání výše uvedených vzdělávacích projektů se zkušenostmi pedagogů v sousedních zemích.
Příčiny poklesu čtenářství, jejich analýzy a možnosti nápravy
Kohoutová, Simona ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce zkoumá příčiny poklesu čtenářství, zabývá se jejich analýzou a možnostmi nápravy. Teoretická část seznamuje s pojmem čtenářské gramotnosti, sleduje současný stav čtenářství, vychází z poznatků výzkumů. Analyzuje Rámcový vzdělávací program v úzkém vztahu se čtenářskou gramotností, čerpá z relevantních teoretických základů, představuje čtenářské strategie, metody a programy, které podporují zmíněnou oblast. Za důležité činitele v rozvoji gramotnosti pokládá rodinu, školu, učitele a významnou motivaci. V orientačním empirickém šetření se zaměřuje na obsahovou analýzu Školních vzdělávacích programů a přístup pedagogů v podpoře čtenářské gramotnosti. Poukazuje na rozvíjení čtenářství v jednotlivých vzdělávacích oblastech u starších žáků druhého stupně základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.