Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Možnosti intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující učení a vyučovací proces
Švajková, Lucie ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
RESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.
Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie
Csölle, Viktor ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Název Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie Autor Mgr. Viktor Csölle Katedra Centrum školského managementu Vedoucí práce PhDr. Jan Voda, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá změnami, kterými prochází školní vzdělávací program pro studijní obor obchodní akademie. V teoretické části bakalářské práce je zmapován vývoj kurikula obchodní akademie přechodem z celostátně centralizovaného ke školnímu vzdělávacímu programu. Pozornost je rovněž věnována legislativnímu rámci a dalším dokumentům ovlivňujících proměny kurikulární koncepce obchodní akademie. Výzkumná část je zaměřená na monitorování faktorů vedoucích k úpravám školního vzdělávacího programu. Důležitým podkladem pro výzkum se stal školní vzdělávací program realizovaný na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole sociální v Ostravě-Mariánských Horách. Závěrečná část se opírá o výsledky z výzkumné činnosti, která byla realizována formou dotazníkového šetření a reflektuje mimo jiné klíčové body změn a aktuální potřeby školního managementu v oblasti kurikulární proměny obchodní akademie. Klíčová slova Kurikulum, kurikulární koncepce, školní vzdělávací program, obchodní akademie.
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Rušení mateřské školy zřízené obcí. Krizový management v procesu rušení mateřské školy
Váňová, Jana ; Karabec, Stanislav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Závěrečná práce se zabývá procesem rušení mateřské školy, jejímž zřizovatelem je obec. Shrnuje postup, který byl použit při rušení mateřských škol v České Lípě, hodnotí proces na základě dotazníků vyplněných pěti ředitelkami zrušených mateřských škol a na základě těchto poznatků se snaží vytvořit postup optimální. Zaměřuje se na úkoly ředitelek rušených mateřských škol, na které byla při rušení mateřských škol z velké části přenesena zodpovědnost za úspěšné zrušení mateřské školy, pokouší se identifikovat nejdůležitější úkol. Vychází z obecných zákonných podmínek právní formy příspěvkové organizace se zaměřením na mateřskou školu, opírá se o analýzu povinností ředitelek při rušení mateřské školy a snaží se zmapovat pohled na krizové řízení současných ředitelek mateřských škol pomocí vyplněných dotazníků. Přináší ucelený pohled na proces rušení mateřské školy, zdůrazňuje manažerskou činnost ředitelky v oblasti krizového managementu, zmiňuje management rizika a oblast vedení lidí. Výsledky práce mohou posloužit nejen dalším ředitelům a ředitelkám mateřských a základních škol při rozhodnutí zrušit Jejich" školu, ale také územně správním celkům k vypracování postupu při plánované optimalizaci škol a školských zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bača, Marián
4 Bača, Martin
4 Bača, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.