Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpoznávání textu v obraze
Juřica, Dalibor ; Bartoň, Radek (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tento dokument projednává oblast počítačového vidění s tématikou schopnosti vidění textu v obraze. Pro vyhledání textových oblastí je za pomocí předzpracování waveletovou transformací vypočtena energie jednotlivých pixelů, ve kterých se poté vyhledávají regiony s vyšší hustotou kandidátních textových pixelů. Z vyhledaných regionů je poté vypočtena množina hodnot, reprezentující vlastnosti daného bloku. Pro skutečné odhalení textových oblastí je pak nakonec využito SVM klasifikátoru.
Simulátor dopravy na pozemních komunikacích
Švéda, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi praktického využití dopravních simulací jako prostředku pro řešení nejrůznějších problémů, například zlepšení plynulosti dopravy na pozemních komunikacích, snížení dopadu dopravy na životní prostředí apod. Obsahuje vysvětlení základních pojmů z oblasti dopravních simulačních modelů a výhod jejich využití a popisuje základní obecné metody a přístupy, které se nejčastěji při dopravních simulacích využívají. Druhá část diplomové práce obsahuje zpracování analýzy a návrh vlastního dopravního simulátoru s využitím mikro simulace. Tento dopravní simulátor je poté implementován a testován na řešení reálné dopravní situace.
Detekce hran pomocí neuronové sítě
Janda, Miloš ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce je popis a implementace metod detekce hran pomocí neuronové sítě, které jsou náhradou klasických metod detekce hran pomocí hranových detektorů. V prvních kapitolách je obecně diskutována problematika zpracování obrazu, detekce hran a neuronových sítí. Cílem hlavní části je návrh procesu generování syntetických obrazů, extrakce dat a představení variant vhodných topologií neuronových sítí pro účely detekce hran v obraze. Závěr práce je pak věnován vyhodnocení úspěšnosti detekce hran.
Texturní příznaky
Zahradnik, Roman ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je zhodnotit účinnost využití texturních příznaků při rozpoznávání a klasifikaci textur v počítačovém zpracování obrazu. Stěžejním úkolem práce je porovnat a diskutovat experimentálně získané výsledky a efektivitu jejich dosažení použitím texturních příznaků implementovaných metodou lokálních binárních vzorů v konfrontaci s výsledky docílenými s využitím matic sousednosti při klasifikaci shlukovou analýzou.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Vyhledávání osob ve fotografii
Svoboda, Pavel ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Základem rozpoznávání lidí ve fotografii je obecně počítačové vidění, které poskytuje metody a algoritmy pro samotnou implementaci. Některé z nich popisuje právě tato práce. Celý proces rozpoznávání lidí je zpracován do tří fází. Těmi jsou detekce, zarovnání detekovaného obličeje a konečně jeho rozpoznání. Ke každé fázi jsou zmíněny algoritmy, které se v dané problematice používají a jenž jsou ze současného pohledu stále vyvíjeny. V implementaci tvoří páteř systému 3 základní algoritmy, mezi které patří AdaBoost pro získání klasifikátoru k detekci, metoda zarovnání obličeje na základě markantních rysů a metoda Eigenfaces k samotnému rozpoznávání. Teoreticky jsou rozebrány mimo výše uvedené i neuronové sítě pro detekci, ASM - Active Shape Models pro zarovnání a AAM - Active Appearance Model pro rozpoznávání. Závěrem nechybí tabulky dat vyhodnocující implementaci.
Lokalizace obličeje pomocí neuronové sítě
Hendrych, Pavel ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se teoreticky i prakticky zabývá současnými přístupy k detekci a lokalizaci obličeje v obraze. Popisuje možné přístupy k řešení tohoto problému, detailněji se zabývá lokalizací pomocí neuronových sítí a operacemi před vlastní detekcí a následné správné reprezentaci výsledků. Obsahuje implementaci několika přístupů k lokalizaci obličeje pomocí neuronových sítí, především pak přístupu založeného na vlastních tvářích. Součástí je i jednoduchá implementace klasifikátoru založeného na vzdálenosti tváří zrekonstruovaných pomocí množiny vlastních tváří. Detailně je popsána implementace tohoto systému, dosažené výsledky a závislost výkonnosti systému na jeho parametrech.
Hierarchické metody segmentace obrazu
Staněk, Stanislav ; Švub, Miroslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V mnoha aplikacích počítačového vidění je segmentace obrazu jedním z nekritičtějších kroků jeho analýzy. V této práci je prezentována segmentační metoda založená na shlukovacích algoritmech fuzzy c-means a k-means. Je použita hierarchická datová struktura společně se shlukovacími algoritmy pro segmentaci na každém stupni pyramidy. Výsledky ukazují, že výpočetní čas je mnohem menší, než v případě klasického shlukování.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak analyzovány metody vizualizace objemových dat pomocí mapování textur a pomocí hardwarově akcelerovaného vrhání paprsku. Metoda vrhání paprsku je následně využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Práce se dále zaměřuje na využití méně výkonného hardware pro volume rendering, možné metody optimalizace a dynamickou změnu kvality zobrazení.
Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.