Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv koncentrace etanolu v palivu na parametry zážehového motoru
Švéda, Pavel
Diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou alternativních paliv, a to zejména bioetanolem jako základním alternativním palivem pro zážehové motory. Další část teorie popisuje výfukové emise u spalovacích motorů, blíže pak emise při použití alkoholových paliv. V praktické části byly vyhodnoceny parametry zážehového motoru, který byl provozován na benzín (E0) jako etalonové palivo, a dvě koncentrace lihobenzínové směsi E40 a E70. Na základě výsledků bylo zjištěno, že nárůst točivého momentu a efektivního výkonu motoru u etanolových paliv byl v řádu desetiny procenta. Naopak emise CO, NOx a HC vykazovaly nižší hodnoty. U paliva E70 nedocházelo k optimálnímu spalování směsi, proto měl motor nejmenší efektivní účinnost. U paliva E40 byly využity výhody vyplývající z obsahu etanolu, aniž by se výrazně projevilo nastavení motoru určeného primárně pro benzínovou směs.
Alternativní pohony silničních vozidel
Švéda, Pavel
Bakalářská práce se zabývá alternativními pohony silničních vozidel, jejich vybranými druhy a popisem používaných technologií. První část práce řeší problematiku elektromobilů a automobilů s hybridním pohonem. Popsána je historie pohonu, základní funkční prvky vozidel, zhodnocení pohonu a nastínění budoucnosti těchto vozů. U elektromobilů je navíc popsána problematika jejich nabíjení. Další kapitolou je přehled současných elektrických a hybridních vozidel a jejich technické údaje, jako jsou např. parametry motoru, baterií nebo spotřeby paliva. Poslední částí bakalářské práce je vlastní zhodnocení vybraných vozidel, a to benzínového, elektrického a hybridního automobilu. V této kapitole je zpracována technicko-ekonomická analýza těchto vozidel, která zahrnuje výpočet nákladů za provoz a technické parametry vozidel. Výsledky analýzy ukázaly, že benzínový vůz je ekonomicky nejvýhodnější, a to především kvůli pořizovací ceně, která kompenzuje náklady za servis a provoz.
Dopravní simulační modely
Švéda, Pavel ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulačními modely dopravy na pozemních komunikacích a jejich implementací. Dopravní simulace jsou rozděleny podle svých vlastností na jednotlivé typy. Dále je popsán způsob, jak vytvořit model chování vozidla pomocí Car-Following, Line-Changing a Gap-Acceptance modelu. V druhé části je detailní návrh a následná implementace městského dopravního simulátoru s využitím mikro simulace.
Simulátor dopravy na pozemních komunikacích
Švéda, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi praktického využití dopravních simulací jako prostředku pro řešení nejrůznějších problémů, například zlepšení plynulosti dopravy na pozemních komunikacích, snížení dopadu dopravy na životní prostředí apod. Obsahuje vysvětlení základních pojmů z oblasti dopravních simulačních modelů a výhod jejich využití a popisuje základní obecné metody a přístupy, které se nejčastěji při dopravních simulacích využívají. Druhá část diplomové práce obsahuje zpracování analýzy a návrh vlastního dopravního simulátoru s využitím mikro simulace. Tento dopravní simulátor je poté implementován a testován na řešení reálné dopravní situace.

Viz též: podobná jména autorů
1 Šveda, Peter
1 Šveda, Peter Bc.
2 Švéda, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.