Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza grafických editorů
Bláha, Antonín ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Analýza grafických editorů ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je porovnání a zhodnocení zejména bezplatných rastrových a vektorových editorů a prohlížečů (správců fotografií), které by mohly najít uplatnění v prostředí základních i středních škol. V úvodní části jsou stručně nastíněny konkrétní možnosti využití grafických aplikací ve školách. Následuje samotná analýza jednotlivých typů programů, která se zaměřuje hlavně na porovnání funkčních možností programů, jejich hardwarovou náročnost a jednoduchost použití. Porovnání by měla poskytnout dostatek informací k vybrání toho správného softwaru nejen pracovníkům škol. Důležitou oblastí práce je výzkumná část a její tři dotazníková šetření. Jejich výsledky ukazují reálné využití grafického softwaru u vzorku respondentů z celé České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítačová grafika, grafické editory, analýza, dotazníkové šetření TITLE: Analysis of graphics editors ABSTRACT: The aim of the diploma work is to compare and evaluate mainly free raster and vector editors and viewers (photo file managers) which could be used at the environment of primary and secondary schools. In the opening part of the work there are briefly mentioned real possibilities of using graphics applications at schools. Separate analyses of all programmes are described in following...
Podpora hodnocení výuky prostřednictvím databázových technologií
Fuglík, Viktor ; Mudrák, David (oponent) ; Štípek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o současných možnostech hodnocení žáka za použití informačních technologií. Využití databázových systémů má oproti ostatním metodám, výpočetní techniku nereflektujícím, výhody zejména v rychlosti při práci s hodnocením, v dostupnosti dat prostřednictvím Internetu a ve snadné manipulaci s nimi z hlediska dalšího využití. Výsledkem práce je modelová aplikace, shrnující námi popsané způsoby hodnocení a umožňující jejich následné zpracování. Podporované metody hodnocení vycházejí ze současných zákonných možností a z návrhů řady významných autorů pedagogických článků a publikací. Testování v reálném prostředí prokazuje vhodnost zvolených prostředků pro řešení tohoto typu úkolu.
Sbírka řešených úloh pro MS WORD v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti
Dvořák, Jaroslav ; Štípek, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Sbírka řešených úloh pro MS Word v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti si stanovila za cíl vytvořit efektivní učební nástroj v oblasti výuky textových editorů. Práce je dělena do pěti hlavních částí. V úvodní části je okomentována současná společnost a její vztah využívání ICT s důrazem na elektronickou komunikaci. Následující část vyjadřuje osobní názor na současnou kvalitu výuky v kontextu teoretických přístupů a navrhuje vhodnou a optimalizovanou komponentu pro podporu výuky práce s textovým editorem. Teoretická část mapuje celý tvůrčí proces vedoucí návrhu sbírky. Praktickému vytváření sbírky a intelektuálním obtížím je věnována předposlední část práce. Závěrečná část práce (empirická) ukazuje praktické hodnocení a připomínky potencionálních uživatelů. ABSTRACT:
Tvorba interaktivních výukových objektů v autorském prostředí
Sychra, Mikuláš ; Štípek, Jiří (oponent) ; Procházka, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce rozpracovává oblast autorských prostředí a vývoje interaktivních výukových objektů. Těžiště spočívá v nalezení vhodného autorského prostředí pro tvorbu interaktivních výukových materiálů a navržení originálních objektů, podporujících využití interaktivních tabulí. Práce se v první části zabývá vztahem ICT a současného vzdělávání, mapováním dostupných autorských nástrojů a rozpracovává problematiku tvorby interaktivních aplikací, na jejímž základě jsou vymezena teoretická východiska pro návrh vlastních objektů. Další část popisuje návrh struktur a funkcí těchto objektů a jejich pilotní nasazení do praxe, resp. ověření jejich vlastností v reálných podmínkách. Ze získané zpětné vazby a zkušeností během pilotního nasazení pak vycházejí náměty k ladění, úpravám a rozšíření objektů. V závěru jsou popsány možnosti dalšího využití vlastních interaktivních objektů ve výuce a je zhodnocen jejich reálný přínos. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh řešení školního informačního systému
Hošek, Jakub ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Stejskal, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou školních informačních systémů. Vychází z obecné charakteristiky a principů informačních systémů a vymezuje specifické požadavky škol na informační systém. Prezentuje, srovnává a analyzuje vybrané aspekty nejrozšířenějších školních informačních systémů dostupných v České republice a následně přináší návrh a realizaci vlastního informačního systému určeného pro základní a střední školy. KLÍČOVÁ SLOVA: informační systém, školní informační systém, Bakaláři, SAS, Škola OnLine, návrh a realizace informačního systému
Analýza a návrh Business Intelligence řešení a aplikací (ve firmě AMATI - Denak, s.r.o.)
Hnilička, Václav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat konkrétní středně velkou společnost a na základě této analýzy navrhnout Business Intelligence řešení pro potřeby nejvyššího vedení. Celá práce je rozdělena na dvě základní části. První je zaměřena na teoretické přiblížení Business Intelligence řešení, komponent, ze kterých se výsledná podoba řešení může skládat, a jeho umístění v informačním systému organizace. Cílem druhé části je nejprve provedení analýzy společnosti, ze které vzejdou strategické cíle, z nichž se pak postupuje pří plánování projektu, podle něhož se sestaví vstupní analýza. Na základě zpracovaných analýz byl uskutečněn návrh jednotlivých komponent BI řešení. To vše se odehrává nad poskytnutými daty společnosti. Hlavní přínosy této práce spočívají právě v provedené analýze společnosti a vypracování projektu zavedení Business Intelligence. Přestože se projekt odehrává v omezených podmínkách, poskytuje vedení společnosti přehled o technologiích Business Intelligence a jejich možnostech využití. Dalším přínosem je možné využití postupů při zavádění podobných řešení ve firmách stejného zaměření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Štípek, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.