Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Vývoj reprezentace kriminality v českých tištěných médiích
Svobodová, Veronika ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Vývoj reprezentace kriminality v českých tištěných médiích" se zabývá způsobem reprezentace trestné činnosti v českém tisku a jeho vývojem v letech 1995 až 2010. Zjišťuje, jak velký prostor je kriminalitě věnován, porovnává zastoupení domácích a zahraničních událostí, zjišťuje, jestli jsou mezi zkoumanými deníky nějaké odlišnosti. Dále analyzuje, jaká trestná činnost je nejčastěji medializována, zaměřuje se i na osobnost pachatele a oběti z genderového hlediska. Teoretická část pojednává o zločinu a deviantním chování a zabývá se jejich možnými příčinami. Dále obsahuje ústřední sociologická témata, jako jsou sociální normy, sociální kontrola a socializace. Také vychází z poznatků vědy, která se zločinem zabývá, kriminologie, zmiňuje její pojetí klasifikace kriminality a informace o výzkumech kriminality, pozastavuje se u problematiky statistických údajů.
Časopis Veřejné mínění (1946-1948)
Zajíčková, Hana ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce přibližuje teoretické koncepty veřejného mínění, jeho historii a počátky výzkumu u nás a v zahraničí. Popisuje okolnosti vzniku, fungování a zániku Československého ústavu pro výzkum veřejného mínění, jenž vznikl pod vedením Josefa Kopty a spadal pod I. odbor Ministerstva informací. Dále především nabízí detailní pohled na časopis Veřejné mínění, jenž u nás vycházel mezi lety 1946 - 1948 a jehož vydavatelem byl zmíněný ústav. Mezi osobnosti spojené s ústavem a časopisem patřili Čeněk Adamec, Bohuš Pospíšil a Milan A. Tesař. Časopis v té době představoval celoevropský unikát, žádný jiný ústav tehdy nevydával časopis podobného formátu, jenž by jako hlavní téma pojímal problematiku veřejného mínění. Jednalo se o odborně-popularizační periodikum, jež bylo určeno odborné i laické veřejnosti. V jednotlivých podkapitolách je přiblížen konkrétní obsah časopisu, který se mimo jiné skládá z odborných statí různého charakteru, ze zpráv o domácích a zahraničních výzkumech, z ohlasů čtenářů a dalších rubrik. Zvláštní pozornost je věnována informacím, jež souvisí s oblastí médií.
Vybrané problémy českých médií a novinářské profese na příkladu pronikání smyšlených událostí a recesistických obsahů do zpravodajství
Seidlová, Tereza ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematické aspekty novinářské profese, a to konkrétně na příkladu pronikání mystifikačně-recesistických obsahů do zpravodajství mainstreamových médií. Na třech konkrétních případech, kdy se autorům mystifikačního obsahu s recesistickou motivací podařilo proniknout do sdělovacích prostředků, práce ilustruje nejčastější chyby, kterých se novináři mohou dopustit, a sleduje trendy, které za takovými tendencemi stojí. Součástí práce je jak analýza mystifikačních obsahů, tak následná analýza médií, v nichž se tyto mystifikační zprávy objevily v podobě skutečných událostí. K dokreslení celkové problematiky a závěrečnému shrnutí následně poslouží i dílčí rozhovory s oběma zúčastněnými stranami - s autory mystifikačních obsahů i zástupci médií.
Politické strany a výzkumy veřejného mínění
Romoliniová, Michaela ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce Politické strany a výzkumy veřejného mínění se zabývá funkcí a využitím výzkumů veřejného mínění v politické straně. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptu veřejnosti a veřejného mínění, na jeho vliv v politické tradici, na význam výzkumů veřejného mínění a jejich kritiku. Hlavní část práce se věnuje politické komunikaci, přibližuje projevy využívání metod a nástrojů politického marketingu, konkrétně práci s výzkumy veřejného mínění. Popisuje proměnu politické komunikace, která vedla k profesionalizaci a potřebě nákupu profesionálů zvenčí a zároveň se zmiňuje o roli médií, které jsou mnohdy jediným zdrojem informací pro občany. Vysvětluje rozdíl mezi jednotlivými mediovanými výzkumy veřejného mínění a věnuje se jejich možným mediálním účinkům na voliče. Výzkumná část má podobu případové studie, která se zaměřuje na funkci výzkumů veřejného mínění při tvorbě volební strategie v politické straně TOP 09 před volbami do krajských zastupitelstev v roce 2016. Z výsledku analýzy je možné vypozorovat, že se politická strana výrazně profesionalizuje, postupuje v budování své volební strategie podle výsledků výzkumu a řídí se doporučením od výzkumných agentur, přičemž využívá metod moderního politického marketingu.
Vývoj a současnost ekonomických týdeníků v České republice
Čermák, Ivo ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Vývoj a současnost ekonomických týdeníků v České republice se zaměřuje na proměnu tištěných médií s týdenní periodicitou ve vybraném segmentu. Věnuje se konkrétním grafickým a obsahovým změnám, kterými ekonomické týdeníky vydávané v České republice prošly v období šesti let od roku 2006 do roku 2012. Zabývá se také postavením ekonomických týdeníků na českém mediálním trhu. Jejím cílem je mimo jiné na příkladech vývoje celkových prodaných nákladů a čtenosti týdeníků ukázat, do jaké míry toto postavení ovlivňují zásadní změny v grafické podobě a obsahové náplni periodik.
Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR
Burdová, Václava ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybrané problémy českých médií a novinářské profese na příkladu pronikání smyšlených událostí a recesistických obsahů do zpravodajství
Seidlová, Tereza ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematické aspekty novinářské profese, a to konkrétně na příkladu pronikání mystifikačně-recesistických obsahů do zpravodajství mainstreamových médií. Na třech konkrétních případech, kdy se autorům mystifikačního obsahu s recesistickou motivací podařilo proniknout do sdělovacích prostředků, práce ilustruje nejčastější chyby, kterých se novináři mohou dopustit, a sleduje trendy, které za takovými tendencemi stojí. Součástí práce je jak analýza mystifikačních obsahů, tak následná analýza médií, v nichž se tyto mystifikační zprávy objevily v podobě skutečných událostí. K dokreslení celkové problematiky a závěrečnému shrnutí následně poslouží i dílčí rozhovory s oběma zúčastněnými stranami - s autory mystifikačních obsahů i zástupci médií.
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Časopis Veřejné mínění (1946-1948)
Zajíčková, Hana ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce přibližuje teoretické koncepty veřejného mínění, jeho historii a počátky výzkumu u nás a v zahraničí. Popisuje okolnosti vzniku, fungování a zániku Československého ústavu pro výzkum veřejného mínění, jenž vznikl pod vedením Josefa Kopty a spadal pod I. odbor Ministerstva informací. Dále především nabízí detailní pohled na časopis Veřejné mínění, jenž u nás vycházel mezi lety 1946 - 1948 a jehož vydavatelem byl zmíněný ústav. Mezi osobnosti spojené s ústavem a časopisem patřili Čeněk Adamec, Bohuš Pospíšil a Milan A. Tesař. Časopis v té době představoval celoevropský unikát, žádný jiný ústav tehdy nevydával časopis podobného formátu, jenž by jako hlavní téma pojímal problematiku veřejného mínění. Jednalo se o odborně-popularizační periodikum, jež bylo určeno odborné i laické veřejnosti. V jednotlivých podkapitolách je přiblížen konkrétní obsah časopisu, který se mimo jiné skládá z odborných statí různého charakteru, ze zpráv o domácích a zahraničních výzkumech, z ohlasů čtenářů a dalších rubrik. Zvláštní pozornost je věnována informacím, jež souvisí s oblastí médií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Škodová, Magdalena
1 Škodová, Markéta,
2 Škodová, Martina
7 Škodová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.