Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nefinanční motivace na stabilitu externích lektorů
Beitlová, Michaela ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem zdrojů a nástrojů nefinanční motivace na stabilitu konkrétní skupiny externích lektorů. V práci je vymezen pojem nefinanční motivace, dále jsou popsány zdroje motivace v kontextu procesu motivace, jako klíčový zdroj pracovní motivace jsou vyzdviženy potřeby. Poté jsou v práci vymezeny a popsány jednotlivé nefinanční nástroje, které slouží k stimulaci pracovníků, popsán je i vliv extrinsických a intrinsických motivů na pracovníky. Problematika fungování nefinanční motivace v rámci organizace je doplněna o poznatky teorie společenských a tržních norem. Další část práce je tvořena popisem provedené kvalitativní sondáže, která se zabývá vlivem aspektů popsaných v teoretické části práce na stabilitu konkrétní skupiny externích lektorů. Klíčová slova: nefinanční motivace, potřeby, nástroje stimulace, společenské a tržní normy, kvalitativní empirické šetření, rozhovor s návodem, polostrukturovaný dotazník.
Srovnání možností použití metod interního podnikového vzdělávání - koučinku a mentoringu
Kolmistrová, Aneta ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou použití dvou vzdělávacích metod - koučinku a mentoringu v interním podnikovém vzdělávání. Pozornost je nejprve upřena na problematiku podnikového vzdělávání, přičemž jsou objasněna hlediska efektivity vzdělávání i postup samotné realizace vzdělávání. Dále jsou definovány obě zkoumané metody a představeny cíle, jichž má být jejich využitím dosaženo. Obě metody jsou poté porovnány, přičemž je kladen důraz na jejich podobné a odlišné znaky. Práce dále zkoumá konkrétní situace, kdy je vhodné použít koučink a kdy mentoring v rámci rozvoje zaměstnanců. V empirické části práce je představeno šetření mezi podniky ohledně vlastního způsobu použití zkoumaných metod. Klíčová slova: podnikové vzdělávání, koučink, kouč, koučovaný, mentoring, mentor, mentorovaný
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearningu. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o možnostech využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola pojednává o fázích skupinové superlearningové výuky, superlearningu jakožto způsobu samostudia a metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Dobrovolník v hospici - specifika náboru a vzdělávání
Trnková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dobrovolnictví v hospici. V centru pozornosti je proces náboru, vzdělávání a následná koordinace dobrovolníků, jež při výkonu dobrovolné činnosti přicházejí do přímého kontaktu s klientem, tedy umírajícím. Text rovněž přesahuje do oblasti zapojení dobrovolnické práce v hospici, analyzuje základní charakteristiky a klíčové momenty dobrovolníkovy práce vzhledem k povaze hospicové péče. Text vychází z odborné literatury a z dat kvalitativního výzkumného šetření. Zájem je soustředěn na pohled zainteresovaných stran - dobrovolníků a koordinátorů. Text následně propojuje specifika procesu náboru a vzdělávání dobrovolníků ze strany hospice jako organizace, kterou zastupují koordinátoři dobrovolníků, a sekundárně pohledem dobrovolníka. Zahrnuta jsou rovněž otázka spirituality či motivace dobrovolníků či dobrovolníkův vztah ke smrti a chápání smrti jako součásti lidského života s přesahem na uchopení lidské smrtelnosti v současné společnosti. Práce se okrajově dotýká problematiky dobrovolnictví jako fenoménu s obrovským, doposud neplně využitým potenciálem. Konstruování odrazu reality je podpořeno dalšími výzkumnými metodami - analýzou dokumentů a zúčastněným pozorováním.
Zhodnocení neformálního vzdělávání v organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR a zpracování inovačních návrhů pro přípravu instruktorů
Škvorová, Klára ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením současného stavu neformálního vzdělávání v organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR. Konkrétně je zaměřena na nejvyšší kvalifikaci, kterou je možno získat - instruktorskou. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je věnována historickému kontextu skautského hnutí v Čechách, principům a poslání skautingu a deskripci vzdělávacího systému s konkrétním zaměřením na instruktorskou kvalifikaci. Empirická část práce se věnuje zrealizovanému šetření mezi frekventanty instruktorských kurzů a instruktory, které zjišťovalo vnímání instruktorské role a instruktorského vzdělávání z pohledu obou skupin. v závěru šetření jsou uvedena doporučení plynoucí ze získaných výstupů. klíčová slova: instruktor, kvalifikace, skauting, role, kompetence, vzdělávání
Specifika vzdělávání seniorů a význam trénování paměti
Benešová Štíbrová, Alena ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky vzdělávání seniorů a představuje trénování paměti seniorů jako účinný nástroj udržení paměťových funkcí v séniu. Tato práce nejprve vymezuje pojmy stárnutí, stáří a senior, je zde uvedena stručná demografická charakteristika stárnoucí populace a dále jsou v textu popsány změny, kterými jedinec v průběhu stárnutí prochází. V souvislosti s těmito změnami zde pojednávám o konceptu úspěšného stárnutí a na něj navazuji částí věnující se samotnému vzdělávání seniorů a trénování paměti. V následující části bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována spokojenost účastníků s těmito kurzy a využitelnost poznatků v praxi.
Vzdělávání učitelů základního uměleckého školství
Machander, Jan ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Systém základního uměleckého vzdělání je hluboce zakořeněn v české vzdělávací a kulturní tradici. Umělecké vzdělávání je široce rozšířeno a poskytuje studentům pestrou nabídku v oblasti hudby, výtvarného umění, tance a literárně-dramatického oboru, to vše v jednom typu vzdělávacího zařízení: v základní umělecké škole. V závislosti na zájmu studenta může toto vzdělávání vést k návaznému profesionálnímu studiu nebo může poskytnout studentovi umělecké dovednosti a rozvinout jeho umělecké dovednosti a kompetence. Tento vzdělávací systém vyžaduje vysoce kvalifikované učitele, schopné splnit náročné kvalifikační předpoklady a reagovat na neustále se měnící očekávání. Cílem této mojí práce je popsat potřeby, cesty a možnosti vzdělávání učitelů umění. Klíčová slova: učitel umění , základní umělecká škola, další vzdělávání učitelů, kurikulum, klíčové kompetence, umělecké vzdělávání.
Charakteristiky trhu práce a jejich vliv na fungování organizace
Soušek, Jiří ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
v českém jazyce Ekonomika trhu práce se snaží pochopit fungování a dynamiku trhu práce. Trh práce funguje skrze interakci lidí a organizací. Lidé vstupují na trh práce kvůli zajištění své obživy. Organizace na trhu práce poptávají pracovníky. Trh práce je podmíněn tržními, institucionálními a sociálními faktory. Existuje mnoho variant, jak jevy na trhu práce ovlivňují fungování hospodářské organizace., zvláště pak úroveň produktivity, mezd a počtu pracovních sil. Jevy na trhu práce mají makroekonomické i mikroekonomické příčiny a ovlivňují chování lidí a organizací na trhu práce Hlavním cílem této práce je popsat tyto výstupy trhu práce a posoudit jejich vliv na fungování organizace.
Systém hodnocení zaměstnanců a jeho implementace do praxe
Málková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systémem hodnocení zaměstnanců a jeho implementací do praxe. Kvalitní systém hodnocení zaměstnanců je jedním z předpokladů pro efektivní řízení lidí ve společnosti. Poskytuje společnosti informace o výkonech zaměstnanců, o jejich pracovním potenciálu a rozvojových potřebách. Hodnocení zaměstnanců může být nástrojem spravedlivého odměňování podle výkonu. To vše však pouze za dodržení základní podmínky, že provádění hodnocení zaměstnanců je zodpovědností každého vedoucího zaměstnance za plné podpory personálního útvaru. Práce poskytuje informace využitelné při úvahách o zavádění systému hodnocení v organizaci. Zabývá se vztahem hodnocení zaměstnanců a řízení pracovního výkonu, cíli hodnocení, které udávají směr koncepci hodnocení, a kritérii hodnocení zaměstnanců. Poskytuje přehled o užívaných a efektivních metodách hodnocení zaměstnanců, které tvoří základ každého systému hodnocení. Dále práce specifikuje výstupy z hodnocení zaměstnanců, které mají přesah do dalších personálních procesů. Součástí práce je implementace hodnocení zaměstnanců v organizaci, její předpoklady, zásady a procesní model implementace.
Kompetence personalisty
Krčmářová, Barbora ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Resumé Kompetence personalisty byly v posledních letech mnohokrát podrobeny výzkumu. Kompetence profesionálů v oblasti personálního řízení je poměrně složité určit, je potřeba zvažovat typ a velikost organizace, ve které personalista působí, její kulturu, strategii, postavení personalistiky v ní, atd. Ve stále větší míře jsou pravomoci a odpovědnost za rozhodování s personálními důsledky delegovány na liniové vedoucí pracovníky. Ti mají rozhodující slovo při výběru pracovníků, odpovídají za hodnocení výkonu a odměňování pracovníků, spolurozhodují o řízení jejich kariéry, atd. Linioví řídící pracovníci tak získávají odpovědnost nejen za odbornou činnost, ale i za personální řízení. Dochází k posunu od tradiční, reaktivní a administrativní role personálního útvaru k roli aktivní, poradenské, kde se prvky tradiční role personálního útvaru přesouvají na liniové manažery. Toto vše ovlivňuje postavení personalisty ve společnosti i jeho kompetence. Podobným způsobem pak dochází i k posunu kompetencí liniového manažera. Chápeme-li kompetence jako znalosti, schopnosti a dovednosti pracovníka na určité pozici, je možné stanovit čtyři základní oblasti kompetencí personalisty. Osobnostní kompetence v sobě skrývají osobní předpoklady pro práci personalisty. Vztahové a řídící kompetence charakterizují schopnosti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šerák, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.