Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
Analýza funkcionality vybraných on-line kancelářských aplikací
Dohnal, Martin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s problematikou kancelářských aplikací pracujících online, které obsahují základní moduly pro práci s dokumenty - textový procesor, tabulkový procesor a prezentační nástroj. Práce se zabývá zejména jejich významem a funkcionalitou a dále jejich výhodami a nevýhodami oproti běžným lokálním kancelářským programům. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní příklady webových řešení kancelářských produktů, které jsou v současné době k dispozici na trhu. Na základě stanovených kritérií jsou vybraní zástupci zhodnoceni. V závěru autor hodnotí výsledky srovnání a objasňuje, k jakému účelu je která testovaná aplikace nejvhodnější.
Testování e-learningového prostředí BeeWiser firmy StringData
Vrchotová, Olga ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kramperová, Eva (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo otestovat e-learningovou aplikaci BeeWiser od firmy StringData, s.r.o. Práci jsem rozdělila na 3 části. V úvodu jsem vysvětlila základní pojmy z oblasti e-learningu a porovnala jednotlivé formy e-learningu s klasickým vyučováním. Hlavní část této práce jsem věnovala testování a popisu tvorby, ale také provozování e-kurzu v aplikaci BeeWiser. Postupovala jsem chronologicky v jednotlivých fázích životního cyklu e-kurzu -- registrace, správa dat, tvorba e-kurzu, testy, řízení a monitoring. Na závěr každé fáze tohoto cyklu jsem uvedla: soupis všech komplikací, se kterými jsem se během testování setkala, návrhy na řešení těchto komplikací, dále návrhy na vylepšení a také zhodnocení prostředí BeeWiser. V závěru této práce jsem vyhodnotila současný stav prostředí BeeWiser podle dílčích kritérií, uvedených v hodnotící tabulce.
Výuka základů informatiky na vybraných univerzitách
Štumpa, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Jelínková, Šárka (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základů informatiky na vybraných univerzitách v České Republice. Do srovnání jsou zahrnuty čtyři vysoké školy. Vysoká škola ekonomická v Praze a Česká zemědělská univerzita v Praze zastupují ve výběru státní vysoké školy. Soukromé vysoké školy jsou zastoupeny Vysokou školou finanční a správní v Praze a Metropolitní univerzitou Praha. V práci jsou definovány vlastní základy informatiky, které jsou rozděleny na dvě oblasti. První se zabývá schopností práce s počítačem a aplikačním softwarem, druhá zkoumá úroveň práce s informacemi. Dále jsou v práci analyzovány vstupní znalosti studentů vysokých škol vzhledem k definovaným základům. Po výběru a popisu srovnávacích kritérií následuje vlastní srovnání. To je rozčleněno do tří úrovní, ve kterých jsou srovnávány schopnosti práce s aplikačním softwarem, teoretické znalosti a ostatní relevantní faktory. Závěr práce shrnuje výsledky srovnání a naznačuje směr řešení vzniklých problémů.
Multimediální typy dat v databázových systémech
Louthan, Oldřich ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Zlonická, Helena (oponent)
Tato práce má za úkol zmapovat možnosti ukládání a práce s multimediálními daty v databázích. Cílem je poskytnout přehled o problematice multimediálních databází a možnostech manipulace s MM daty v systémech Informix, DB2 a Oracle. Hlavním výstupem práce bude porovnání těchto tří vybraných systémů z hlediska práce s multimediálními daty dle vybraných kritérií.
Porovnání e-learningových produktů typu Supermemo
Churý, František ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Práce se zabývá problematikou produktů typu Supermemo (též nazývaných Flashcard software). Zjednodušeně řečeno se jedná o software, který slouží k opakování slovíček. Cílem je porovnat vybrané produkty, zamyslet se nad ideálním softwarem tohoto typu a nad možným budoucím vývojem. V první části práce objasňuji (zejména dříve rozšířený) princip učení slovíček pomocí papírových kartiček (tzv. Flashcards). Přibližuji metody a důvody práce s těmito kartičkami, algoritmy jejich přesunů apod. Z těchto metod vychází počítačový software, zvažuji výhody a nevýhody softwaru oproti Flashcards. Dále formuluji možné požadavky na ideální software tohoto typu, analyzuji vybrané produkty (Supermemo, VTrain a Flashcard Exchange) a konfrontuji je s formulovanými požadavky. Na závěr se zamýšlím nad možnými vylepšeními produktů a budoucím vývojem v oblasti.
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.
Využití grafiky v uživatelském rozhraní aplikací e-shopů
Bedřichová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Práce se zabývá využitím grafiky na webu, zejména jejího vztahu k prezentaci zboží. Nejprve je řešena oblast designu webu, která popisuje role grafiky na webu, vhodné použití barev s ohledem na jejich psychologické působení a používané layouty. Tato oblast také objasňuje vztah grafické stránky webu k použitelnosti a přístupnosti. Další část práce pokrývají dvě příbuzné kapitoly a to grafické formáty a grafické prvky použité na webu. V první z těchto dvou kapitol jsou uvedeny grafické formáty používané na webu, druhá uvádí přehled grafických prvků používaných k prezentaci zboží s příklady jednotlivých typů použití. Poslední část práce hodnotí weby tří e-shopů podle předem zvolených kritérií, vycházejících z teoretické části práce. Tato část dále obsahuje doporučení pro hodnocené e-shopy ve vztahu k zjištěným nedostatkům a ke způsobu zlepšení jejich prezentace nabízeného zboží.
Vývoj mobilních aplikací v .NET CF
Novotný, Marek ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce je zaměřená na vývoj mobilních aplikací v .NET Compact Frameworku. Popisuje přínos nových verzí .NET CF, prvky které je možné využívat pro jednotlivé typy zařízení (Smartphone, Pocket PC). Práce pojednává také o návrhu GUI pro mobilní zařízení. Dále se práce zabývá možnostmi testování vytvářených aplikací. Popisuje tak Microsoft Device Emulator V3 a jeho možnosti. Také obsahuje stručný popis vývojového prostředí Visual Studio 2008. Obsahuje praktický příklad vytvoření aplikace na posílání SMS zpráv.
Návrh systému získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů
Kružík, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o metodách a technikách získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tak, jak je popisují vybrané publikace. Uvažuje dále o možnostech, jak tyto metody uplatnit při návrhu softwarové aplikace sloužící k jejich částečné automatizaci a k usnadnění celého kognitivního procesu, přičemž respektuje jeho zákonitosti a omezení plynoucí ze způsobu takového řešení. Předkládá maketu grafického rozhraní navrhované aplikace a v závěru také její softwarově inženýrský návrh spočívající ve slovním a grafickém popisu datové základny, prezentační vrstvy a vrstvy logické. Přínosem práce je bezesporu návrh sám, neboť systém pro získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tohoto typu není na trhu přítomen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šedivá, Zoja
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.