Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí253 - 262  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy
Körberová, Karolina ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy ABSTRAKT: Tato práce se snaží řešit otázku zdravého životního stylu a estetična u žáků 4. a 5. třídy. V teoretické části se snažím ukázat, co a proč by žáci měli znát a jak se tomuto tématu staví RVP. Následuje výzkumná část, kde zkoumám, co žáci z tohoto tématu znají a zda své informace dokáží využít. Jako poslední zde navrhuji program na jeden a půl roku, ve kterém žáci teoreticky i prakticky získávají informace z těchto oblastí: zdravá strava, estetika stolování, pohyb a sport, hygiena a móda. Na závěr předvádím některé odučené a upravené lekce projektu a celkové vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdraví životní styl, estetika, sport, hygiena, móda
Šikana z pohledu učitele primární školy
Trojancová, Zuzana ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Cílem práce je zmapovat problematiku šikany mezi dětmi z pohledu učitele a vytvořit databanku preventivních aktivit, které pomáhají šikaně předcházet. Diplomová práce popisuje protagonisty šikany, vztahy ve třídě a způsoby diagnostiky. Dál je věnována kompetencím učitele, které mohou působit preventivně. Metodou dotazníkového šetření byly zmapovány zkušenosti učitelů s šikanou mezi dětmi. Z jejich odpovědí byla sestavena databanka preventivních aktivit. Některé aktivity byly ověřeny pedagogickým experimentem. Z výsledků plyne, že učitelé se již problematikou šikany zabývají a snaží se ji předcházet. Preventivní aktivity jsou efektivní především při dlouhodobém a intenzivním využívání. Klíčová slova: šikana mezi dětmi, preventivní aktivity, zkušenosti učitelů s šikanováním mezi dětmi
Genderové stereotypy v médiích
Muková, Mária ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je historický, psychologický, sociální a pedagogický pohled na feminismu, média, gender a genderové stereotypy. Druhá část obsahuje přípravu, realizaci, analýzu a vyhodnocení projektu, didaktické aktivity a sociologický výzkum. O problematiku genderu se zajímám již čtvrtým rokem. První setkání probíhalo formou diskuze se známou, která se podílela na zpracování projektu rovných příležitostí v pedagogické praxi a žádala o dotaci u Evropského sociálního fondu. Nejprve mi její myšlenky přišly naivní a až utopické. Hledala jsem argumenty k jejich, pro mě, nesmyslnému počínání.
Šikana mezi dětmi a pocit bezpečí
Vávrová, Zora ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se snaží poukázat na alarmující a stále narůstající problém mezi současnou školní mládeží - šikanu. Hlouběji se zamýšlí nad situací a projevy šikany, a to metodou srovnání tohoto problému z hlediska let nedávno minulých a současnosti. Tímto způsobem se zde zkoumají příčiny i následky šikany, co vedlo a nyní zároveň vede k jejímu velkému výskytu, zvětšující se brutalitě a nápaditosti. Byla šikana v nedávné minulosti stejně častá a je více viditelná pouze kvůli dnešní modernizaci a technizaci v mediální oblasti? V práci jsou zároveň popsány osvědčené (pedagogické) postupy a metody v rámci prevence, diagnostiky a řešení šikany na školách. Odpovědi jsou zároveň hledány ve vědeckém výzkumu, ale i ve vlastním praktickém průzkumu - zadáním dotazníků studentům vybraných vysokých škol a vyšší odborné školy. Tematické otázky jsou zaměřeny na jejich mladší školní léta, studenti formou retrospektivy vzpomínají na tehdejší školní klima a svá možná setkání se šikanou.
Změny v pohybových činnostech dětí ve vztahu k věku
Ludačková, Olga ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce)
Práce se pokouší o sumaci základních informací o možnostech pohybové výchovy, s vyzvednutím významu všestranné přípravy, v závislosti na věku cvičence. Propojuje teorii s praxí tak, aby informace byly srozumitelné a použitelné pro každého začínajícího cvičitele. Navrhované aktivity a jejich popis v druhé části práce mají pouze inspirativní funkci.
Životní styl žáků střední odborné školy
Kašparovská, Monika ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá výzkumem životního stylu žáků střední odborné školy. Zaměřuje se na zkušenosti žáků s návykovými látkami a využití volného času. Těžiště práce tvoří průzkumné šetření mezi žáky prvních a třetích ročníků studijních a učebních oborů Obchodní akademie a Hotelové školy Havlíčkův Brod. Získané informace v oblasti návykových látek jsou porovnány z hlediska věkové kategorie a z hlediska studijních a učebních oborů. Výsledky průzkumu v oblasti využití volného času nebyly analyzovány ani podle věku, ani podle oborů. Jsou hodnoceny jako výpověď žáků střední školy o tom, jak tráví svůj volný čas.
Koncepce a metodika programu pohybových aktivit ve vodě v rámci prevence dětské obezity
Kolářová, Jitka ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit koncepci a metodiku pro pohybové činnosti ve vodě pro děti mladšího školního věku. Tyto činnosti jsou náplní pro volný čas dětí ve školní družině. Práce je koncipována s ohledem na zvyšující se výskyt dětské obezity a její prevenci. Při práci jsem vycházela z dostupné odborné literatury, zároveň jsem se v průběhu dvou let aktivně podílela na spoluutváření programu "Plaveme si pro zdraví" ve své kmenové školní družině.
Zdraví člověka z hlediska integrální antropologie
Zvírotský, Michal ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
The presented thesis, Human Health from the Perspective of Integral Anthropology, comprises six chapters. The introductory chapter is focused on theoretical questions of health and illness. Special focus is given to subject matter in the context of biological as well as social anthropology. These two disciplines are established in Europe as Integral Anthropology. Chapter further contains selected definitions of health. Next chapter is focused on health in relation to quality of life and meaningfulness of life. This chapter refers to the measurement of quality of life, cues and life targets, intrinsic faith and V. E. Frankl's logo therapy. The topic of the third chapter is illness of human life. This chapter discusses the concept of illness, disease and sickness, as well as bio-psychosocial and spiritual model of illness and civilization diseases. Chapter four makes up fundamental part of the work. This chapter's main focus is on primary, secondary and tertiary plane of health prevention. Furthermore various strategies for improvement of health are discussed in this chapter. Fifth chapter is dedicated to application of theory of human health in everyday school life. The issues of pathogenesis and salutogenesis as well as psycho- neuro-immunology are covered. Focus is given to practical questions of mental...
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...
Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol
Jirásková, Lucie ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
(česky): Diplomová práce s názvem "Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol" si klade za cíl prozkoumat odlišnosti mezi přírodovědně nadanými studenty středních škol v oblasti školní výkonové motivace, míře sebeúcty, subjektivní životní spokojenosti a perfekcionismu a jejich vrstevníky. Práce je členěna do tří částí: teoretické, metodologické a empirické. Teoretická část se věnuje zkoumaným proměnným v souvislosti s nadáním a rešerši výsledků dosavadních studií v dané oblasti. Práce se soustřeďuje na intelektově nadané středoškoláky v přírodních vědách, konkrétně v biologii a chemii. Je kvantitativního výzkumného charakteru. Pro zjišťování sebeúcty byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení, u životní spokojenosti pak škála zjišťující její globální úroveň dle doporučení OECD a manuálu od The New Economics Foundation, pro školní výkonovou motivaci byl zvolen evaluační nástroj dle Hrabala a Pavelkové (2011). K zjišťování perfekcionismu jsme využili modifikovaný dotazník pro měření perfekcionismu ve sportu dle Stoebera a Rambowové (2007). Empirická část je věnována statistické analýze dat. Celkový soubor tvořilo 202 středoškolských studentů z České republiky. Výsledky práce ukázaly rozdíly mezi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí253 - 262  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.