Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Textilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovu
Nývltová, Tereza ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
První část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.
Profesní kompetence učitelek MŠ Chodov k výtvarným činnostem
Zámečníková, Blanka ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
V návaznosti na bakalářskou práci se diplomová práce hlouběji věnuje rozporu současné teorie a didaktiky výtvarné výchovy a edukační reality předškolního vzdělávání. Podstatou této práce je evaluační výzkum, jenž se zabývá současným stavem kompetencí konkrétních pedagožek vybrané MŠ. Triangulace metod sběru dat, zahrnující pozorování, nestrukturovaný rozhovor a fotodokumentaci výtvarných prací, umožňuje danou problematiku integrací více pohledů skutečně postihnout. Z poznatků takto komplexně pojaté analýzy vychází návrhy a doporučení pro zlepšení dané praxe a další profesní rozvoj pedagožek MŠ.
Výtvarné a verbální vyjádření předškoláků
Mučková, Alice ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Předmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na porovnávání výtvarného a verbálního vyjádření dětí, u kterých se projevují nápadné rozdíly v dosažené úrovni obou uvedených způsobů, a na hodnotící kritéria učitelek mateřských škol při posuzování obou vyjádření. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů přispět k prohloubení profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol při řešení pedagogických problémů u dětí s výrazným nesouladem mezi aktuální dosaženou úrovní výtvarného a verbálního projevu. Výzkumný problém je vyjádřen výzkumnými otázkami zaměřenými na předškoláky i na učitelky mateřských škol. V rámci výzkumného šetření je využit převážně kvalitativní výzkum, doplněn v některých částech výzkumem kvantitativním. V předvýzkumném šetření byla využita obsahová analýza textu, v rámci vlastního výzkumného šetření jsou zařazeny metody pozorování, rozhovoru, analýza dětské kresby, kazuistiky. Očekávaným výstupem diplomové práce je zpracování podkladů pro odborný text určený učitelkám mateřských škol, který by jim umožnil poučený náhled na zkoumanou problematiku. Jeho obsahem bude upozornění na možné příčiny vzniku nesouladu výtvarného a verbálního vyjádření předškoláků a návrhy konkrétních opatření, které náleží do kompetence učitelky mateřské školy.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
Umělecko-pedagogická interpretace textů kurikulárních dokumentů v odlišných jazykových prostředích
Uhl Skřivanová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kirchenmann, Johannes (oponent)
Obsahem disertační práce je komparace očekávaných výstupů uměleckého vzdělávání, zakotvených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní a gymnaziální vzdělávání ČR a Učebních plánech pro osmiletá gymnázia Bavorska. Porovnání odlišně pojatých kurikulárních dokumetů se uskutečnilo na základě operacionalizace sledovaných kategorií se zvláštním zřetelem k vystižení jejich vzdělávacích obsahů. Možnosti naplňování očekávaných výstupů byly následně ověřovány v terénním výzkumu a ilustrovány na základě dat a autentických výtvarných produktů žáků. Nezbytným předpokladem realizace uvedeného výzkumu byla deskripce systému uměleckého vzdělávání v Německu a původní překladatelská práce v oblasti teorie umění a její pedagogická reflexe v 2. pol. 20. stol. a 21. stol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.