Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Podtitul: Použití arteterapie a Kawa modelu.
Urychová, Pavla ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
Jméno: Pavla Urychová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Konzultant práce: MUDr. Tereza Gueye Oponent práce: Název bakalářské práce: Diagnostické a terapeutické možnosti vizualizačních metod v ergoterapii. Použití arteterapie a KAWA modelu. Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je srovnání dvou vizuálních přístupů - arteterapie a Kawa modelu - v tématu řeky, ověření možností a rizik aplikace obou technik v ergoterapii na území ČR a snaha o spojení obou přístupů v jeden terapeutický model. Metoda: V teoretické části se zabývám dynamikou psýché a jinými determinanty výkonu, teoretickým pozadím obou modelů, jejich využitím a výkladem semiotiky i psychologické symboliky. V praktické části předkládám kazuistiky několika lidí s rozdílnými diagnozami, abych ověřila využitelnost obou modelů v praxi, stejně jako vhodnosti propojení do společného konceptu práce s pacientem. Výsledky: Dospěla jsem k závěru, že arteterapie v tématu řeky a Kawa model mají společné hluboké spojení přes dynamiku psýché. Arteterapie nabízí větší možnosti pro hledání motivů jednání, Kawa model je lépe aplikovatelný bez hluboké znalosti symboliky a může být ve výkladu rychleji a lépe srozumitelný. Zároveň oba modely oslovují jinou vrstvu psýché a pravděpodobně se odlišně zapojují také centra mozku i podíl hemisfér. Arteterapie...
Ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem Srovnání přístupů v České republice a ve Švédsku
Rybářová, Kateřina ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Rybářová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. Název bakalářské práce: Ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem. Srovnání přístupů v České republice a ve Švédsku Abstrakt bakalářské práce: Cílem této bakalářské práce je popsat ergoterapeutické intervence u dospělých osob s popáleninovým traumatem a zjistit, jak se liší ergoterapeutické přístupy u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem v České republice a ve Švédsku. V teoretické části bakalářské práce je uveden přehled průběhu léčby osob s popáleninovým traumatem, popsaný z medicínského i ergoterapeutického hlediska. Dále jsou v práci vysvětleny jednotlivé ergoterapeutické intervence, které se provádějí u této cílové skupiny. V závěru této části jsou shrnuty základní informace o zdravotnictví v České republice a ve Švédsku a uvedeny statistiky o hospitalizovaných pacientech s popáleninovým traumatem v těchto dvou zemích. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé odlišnosti ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem v České republice a ve Švédsku, které byly zjištěny využitím prvků metod kvalitativního sběru dat. Ergoterapie v českých popáleninových centrech dosud není běžnou součástí léčby osob s popáleninovým traumatem, přestože může velmi pozitivně...
Pregraduální příprava ergoterapeutů. Zařazení metody Problem Based Learning do výuky studentů ergoterapie.
Uhlířová, Jaromíra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá v České republice prakticky neznámou metodou Problem- Based Learning (PBL) a jejím využitím v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů. Metoda se hojně využívá v zahraničí zvláště v přípravě budoucích lékařů a dalších zdravotnických pracovníků. V České republice si lékařské fakulty udržují spíše tradiční způsob výuky. Při takovéto výuce se však můžeme setkat s velkým množstvím informací z různých vědních a klinických oborů, které student neumí jednoduše navzájem propojovat v logických souvislostech. Metoda Problem-Based Learning je metodou, která se může tento nedostatek tradiční výuky odstranit. Tato práce nás s touto metodou PBL blíže seznamuje a ukazuje příklady jejího využití ve výuce ergoterapie v zahraničí. Cílem této práce je zjistit faktory, bránící nebo podporující využití metody Problem- Based Learning v České republice v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů, zjistit možnosti využití této metody ve výuce, formulovat doporučení pro zavedení PBL do výuky a vypracovat konkrétní návrh podoby sylabu předmětu využívajícího metodu PBL. Pro naplnění cílů byly využity semistrukturované rozhovory se členy fakulty, kteří se podílejí na výuce ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, analýza rozhovorů kvalitativní metodou zakotvené teorie, analýza...
Manuál ADL u osob po cévní mozkové příhodě
Žďárská, Jana ; Čábelková, Alžběta (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Jana Žďárská Vedoucí práce: Bc. Alžběta Rejmanová Oponent práce: Název bakalářské práce: Manuál ADL pro osoby po cévní mozkové příhodě Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit "Manuál ADL (z anglického originálu Activity of Daily Living - dále jen ADL) pro osoby po cévní mozkové příhodě (dále jen CMP). Teoretická část bakalářské práce se zabývá CMP a především následky, které pacientům přináší. Představuje obor ergoterapie a jeho nezastupitelnou roli v procesu návratu pacienta do aktivního života. Objasňuje proces rehabilitace a jeho široké možnosti. Popisuje zkušenosti pacientů s dostupností souhrnných materiálů, zabývající se touto problematikou. Popisuje situaci na trhu, kde je celá řada materiálů, zabývajících se příčinami, etiologií a důsledky CMP, ale schází zde literatura, zabývající se možnostmi vyrovnání se s vzniklými trvalými následky. V praktické části bakalářské práce představuji vypracovaný "Manuál ADL pro osoby po cévní mozkové příhodě" včetně vložených souhrnných listů. Pro jednotlivé oblasti ADL jsou v manuálu zvoleny jak běžné, tak i netypické či zajímavé kompenzační pomůcky. Obsahem manuálu jsou také návody a postupy, jak se orientovat na trhu s kompenzačními pomůckami, kde zjistit podrobnosti o jednotlivých kompenzačních...
Ergoterapie pacientů po poškození mozku s neglect syndromem
Říhová, Petra ; Uhlířová, Jaromíra (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Petra Říhová Vedoucí práce: Mgr.Jaromíra Uhlířová Oponent práce: Název bakalářské práce: Ergoterapie u pacientů po poškození mozku s neglect syndromem Tato bakalářská práce je zaměřená na shrnutí aktuálních poznatků o neglect syndromu, velmi zajímavém fenoménu provázejícím poškození mozku. Poskytuje informace o jeho prevalenci, etiopatogenezi, členění, klinickém obraze a průběhu onemocnění. Zvláštní pozornost je věnována diagnostickým a terapeutickým postupům a popisu ergoterapeutické intervence během jednotlivých fází onemocnění. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části, která je zpracována formou literární rešerše, jsou shrnuty poznatky o neglect syndromu. Praktická část obsahuje jednu kasuistiku pacienta s neglect syndromem a zpracovaná data z dotazníkových šetření. Otázky v dotazníku jsou kladeny za účelem získání informací o zkušenostech ergoterapeutů z oslovených pracovišť s četností výskytu, diagnostikou a terapií neglect syndromu. Práci uzavírá diskuse nad výsledky, která porovnává diagnostické a terapeutické postupy doporučované v literatuře s postupy používanými v kasuistice a zjištěnými v dotazníkovém šetření. Klíčová slova: neglect syndrom, opomíjení, neglect syndrom ergoterapie, neglect syndrom terapie, neglect syndrom diagnostika
Vyšetření úchopu u neurologických pacientů - po cévních mozkových příhodách a traumatech mozku
Sádlová, Tereza ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Tato bakalářská práce se zabývá vyšetřením úchopu u neurologických pacientů (po cévních mozkových příhodách a traumatech mozku). Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo vyhledání testů, kterými terapeuti v praxi vyšetřují úchop a manipulaci s předměty. Dílčím cílem bylo vybrání a praktické vyzkoušení jednoho testu z těchto nalezených. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část poskytuje základní informace o cévní mozkové příhodě a traumatickém poranění mozku. Podrobněji je rozebrána ruka jako velmi důležitý orgán, který člověku umožňuje uchopování a manipulaci s předměty. Popisuje jednotlivé druhy úchopu, fáze úchopu a poté nabízí škálu testů, kterými se úchop vyšetřuje. Testy jsou rozděleny podle hodnotícího kritéria (čas, počet dosažených bodů a jiný údaj). Praktická část poskytuje stručný popis testování neurologických pacientů Frenchayským testem paže, který byl pro praktické vyzkoušení vybrán. Vyšetření bylo provedeno na 10 pacientech Neurologické kliniky 1.LF UK a VFN v Praze. Z výsledků testování je vyvozen závěr, který potvrzuje vhodnost užívání tohoto testu pro ergoterapeuty v České republice. Klíčová slova: 1. cévní mozková příhoda 2. traumatické poranění mozku 3. funkce ruky 4. úchop 5. vyšetření úchopu 6. standardizované testování
Antropologický profil dětí s diagnózou ADHD (attention deficit hyperactivity disorder).
Uhlířová, Jaromíra ; Sedlak, Petr (vedoucí práce) ; Zemková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá antropologickým profilem dětí s ADHD (attention deficit hyperactivity disorder), jež je jednou z nejčastějších psychiatrických diagnóz dětského věku. Řada studií prokázala vztah ADHD k odlišnostem v tělesném růstu, nejčastěji ve smyslu růstové retardace a nižších hmotnostních parametrů. Často jsou však tyto odlišnosti dávány do souvislosti s farmakologickou terapií syndromu. Někteří autoři také poukazují na možnost vlivu samotné poruchy ADHD. V této práci porovnáváme antropometrické parametry 40 chlapců s ADHD ve věku 6,00-10,99 let, kteří nejsou léčeni pomocí farmak (methylfenidátu), a 172 chlapců kontrolního souboru, jehož sestavení pro využití v klinickém výzkumu poruchy ADHD bylo jedním z cílů diplomové práce. Porovnány byly také anamnestické údaje získané pomocí dotazníků a poskytující informace např. o porodních parametrech, délce kojení, stravovacích návycích, o množství času stráveném fyzickou aktivitou nebo u televize. Kontrolní soubor zdravých jedinců byl sestaven z toho důvodu, aby lépe odrážel somatický profil dnešní dětské populace a poskytl také srovnávací údaje anamnestické. Vůči aktuálně užívaným růstovým standardům vykazoval kontrolní soubor některé významné rozdíly, svědčící o působení sekulárních trendů zvláště v tělesné výšce a tělesné hmotnosti a...
Dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test u osob se získaným poškozením mozku v produktivním věku
Křelinová, Michaela ; Uhlířová, Jaromíra (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce Dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test u osob se získaným poškozením mozku v produktivním věku se zabývá porovnáním úrovně kognitivních funkcí zdravé populace a osob se získaným poškozením mozku pomocí baterie dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test (DLOTCA). Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku získaného poškození mozku, popis kognitivních oblastí a zároveň jejich patologie vlivem tohoto poškození. Dále je zde popsána testová baterie DLOTCA, která byla využita pro testování k diplomové práci, obecně je zde popsána diagnostika kognitivních poruch a stručně také ergoterapeutická intervence. Praktická část práce je zaměřena na testování kognitivních funkcí pomocí dynamického Loewensteinského ergoterapeutického testu. Hlavním předmětem výzkumu práce je využitelnost pracovní verze překladu dynamického Loewensteinského ergoterapeutického testu kognitivních funkcí (DLOTCA). Pomocí tohoto testu bylo otestováno 70 probandů rozdělených do 3 skupin. Zdravé osoby (n=50), osoby se získaným poškozením mozku vlivem cévní mozkové příhody (n=10) a osoby se získaným poškozením mozku vlivem traumatického poškození (n=10). Výsledky testování nepotvrdily všechny stanovené hypotézy, protože nebyly splněny předpoklady celkového hodnocení. Předpokládaly...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.