Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Literatura a nelidské. Texty Alaina Robbe-Grilleta a posthumanistické myšlení o literatuře
Sýkora, Ondřej ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent)
Tato práce vychází z četby textů Alaina Robbe-Grilleta v kontextu posthumanistického myšlení o literatuře a umění. Záměrem bylo překročit uzavřený kontext hnutí "nového románu" směrem k širším estetickým a filosofickým souvislostem, zvlášť s francouzským strukturalismem a poststrukturalismem. Dvě části práce představují dva pohledy, které na sebe vzájemně míří a doplňují se. První část, "Pohled a ne-lidský objekt umění", se zabývá kritikou humanismu a existencialismu a vizuálními aspekty Robbe-Grilletových textů. Robbe-Grilletova kritika antropomorfní metafory a Barthesův "nulový stupeň rukopisu" jsou dány do souvislosti s modernistickým konceptem "odlidštěného umění" Ortegy y Gasseta. Srovnání Žárlivosti se Sartrovou Nevolností přibližuje Robbe-Grilletovo pojetí odosobněného popisu. Od vztahu řeči, rétoriky a ontologie (ve Foucaultově interpretaci Roussela) a vztahu Deleuzovy "struktury Druhého" a procesu čtení se text dostává k technice literárního a filmového pohledu a obrazu. Závěrečná kapitola interpretuje robbegrilletovskou "scénu", na základě srovnání s Duchampovým dílem Je-li dáno, jako silně vizualizovaný objekt, který proměňuje vnímání a přístup k textu. Tématem druhé části, "Literatura, smrt, technika", je myšlení o literatuře v dílech M. Blanchota, M. Foucaulta, R. Barthese či Deleuze a...
Právní úprava účetnictví podnikatelů
Sýkora, Ondřej ; Zahradníčková, Marie (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
93 Shrnutí Cílem této práce je rozbor platné právní úpravy účetnictví podnikatelských subjekt v ýeské republice. Opomenuty však nejsou ani mezinárodní aspekty této problematiky, zejména proces harmonizace účetnictví v Evropské unii a vznik a vývoj Mezinárodních účetních standard (IAS/IFRS) a Všeobecn uznávaných účetních zásad (US GAAP). Práce definuje pojem účetního práva ve smyslu souboru právních norem upravujících zp soby vedení účetnictví a práva a povinnosti účetních jednotek. Práce se člení na úvod, šest kapitol a záv r. Jednotlivé kapitoly pojednávají o r zných aspektech problematiky účetnictví a jeho právní úpravy. Kapitola 1 popisuje historický vývoj účetnictví. Obsahuje t i části, z nichž první zkoumá d vody vzniku účetnictví, druhá se zam uje na jednotlivé etapy vývoje účetnictví a t etí rozebírá vývoj této disciplíny v ýeské republice od roku 1918 do současnosti. Kapitola 2 ve své prvé části vymezuje pojem účetnictví, druhá část se zabývá jeho p edm tem, tedy hospodá skými skutečnostmi, o nichž účetní jednotka účtuje a t etí část vysv tluje jednotlivé účetní zásady. ýtvrtá část je v nována postavení účetního práva v systému práva a jeho vztahu k jiným právním odv tvím. Kapitola 3 si klade za cíl seznámit čtená e s prameny právní úpravy účetnictví. Ve svých t ech částech se nejprve zam uje na...
Malé hry - gobblet - remizová strategie
Bureš, Filip ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá nalezením remizové strategie pro hru gobblet a provedením důkazu, že hra gobblet je remizová. Gobblet je desková hra pro dva hráče. V práci jsou popsány algoritmy, které byly pro důkaz remizovosti použity. Důkaz byl prováděn na zjednodušené variantě hry (omezené pouze na dva typy hracích kamenů). Pro tuto variantu hry byla nalezena remizová strategie; tato strategie byla ověřena pomocí uvedených algoritmů. Po provedení důkazu bylo přistoupeno ke složitejší variantě (omezení na tři druhy hracích kamenů). Pro tuto variantu se nepodařilo remizovost dokázat. Důvodem neúspěchu byl počet pozic, které hra obsahuje. Důkaz by se nedal v rozumném čase provést. Pro variantu hry se všemi typy hracích kamenů (4) důkaz prováděn nebyl. Práce pouze nastiňuje strategii, která měla být použita pro nalezení remizové strategie.
Komunikace a paměť pro plausibilní agenty
Kopal, Vojtěch ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
V předložené práci jsme se zaměřili na porovnávání různých implementací pamětí pro plausibilní agenty v multi-agentním prostředí. Vytvořil jsem simulaci, ve které se snaží jednotliví agenti naplňovat svou potřebu jíst. Aby uspěli musí se naučit, kde jsou zdroje potravy, k čemuž jim slouží implementovaná prostorová paměť a schopnost komunikovat mezi sebou. Agenti jsou posléze hodnoceni podle úrovně hladu v průběhu simulace.
Tools for generating and editing of 2D terrain
Mocný, Ondřej ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
Unity je nástroj pro tvorbu her používaný velkým množstvím vývojářů. Jednou z jeho chybějících funkcí je širší podpora pro dvourozměrné hry, obzvlášť v oblasti editace a generování dvourozměrného terénu. Cílem této práce je tyto funkce navrhnout a implementovat uvnitř prostředí Unity. V práci se nejprve zabýváme analýzou problému, na jejímž konci je sestaven seznam požadavků na výsledný nástroj. V další části detailně popisujeme prostředí Unity pro získání představy o tom, jak je možné nástroj implementovat uvnitř tohoto prostředí. Dále navrhujeme program z pohledu programátora a zabýváme se reprezentací dat uvnitř Unity. Velkou část práce věnujeme rozboru různých algoritmů pro generování terénu. Nakonec popisujeme návrh a implementaci uživatelského rozhraní s využitím znalostí získaných při rozboru prostředí Unity.
Doporučování zboží ve webových obchodech
Helmich, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Kukačka, Marek (oponent)
Doporučování zboží při nákupu je základní funkcí většiny webových obchodů. V současnosti jsou systémy pro doporučování zboží postaveny na analýze nákupního košíku a sledování vazeb mezi nabízeymi produkty. Použitelnoi alternativou však může být systém založený na sledování akcí zákazníků. Studenst analyzuje používáné přístup k doporučování zboží založené na algoritmu zpětnovazebného učení na základě výzkumu implementuje pototyp systému pro doporučování zboží ve webovském obchodě.
Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie
Polanecký, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie. AUTOR: Jiří Polanecký KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit jak portrétní fotografii pomáhající při identifikaci osob u Policie České republiky, tak i představit fotografický portrét jako plnohodnotné umělecké dílo. V dnešní době je portrétní fotografování vnímáno společností nejen jako módní umělecká záležitost, ale i jako možnost k uchovávání rodinných vzpomínek. Dobrý fotograf by přitom neměl mít jen estetické cítění, měl by být i trpělivý, precizní a měl by být i odborně vzdělán v oblasti zhotovování portrétní fotografie. Tato musí být vyhotovena za přísně stanovených podmínek. Část práce je věnována rozsáhlé problematice vzniku i historii portrétní fotografie a jejímu využití jednak jako uměleckého díla, tak i problematice, kdy se z umělecké portrétní fotografie stává fotografie dokumentární a jejímu dalšímu využití ve společnosti. Další část práce je věnována problematice zhotovení trojdílné fotografie a využití trojdílné fotografie při identifikaci osob. Závěrečná část práce je zaměřena na vypovídající hodnotu portrétní fotografie a na to, jak portrétní fotografie působí na diváka a jak...
Umělá inteligence pro strategické hry
Hubík, Tomáš ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
V předložené práci se zabývám návrhem jednoduché tahové strategické hry a implementací platformy na testování algoritmů pro tuto hru. Další částí práce je implementace několika různých algoritmů pro tuto platformu. Naimplementoval jsem jeden algoritmus založený na principu analýzy mapy a herního prostředí bez jakékoliv predikce a prohledávání stavového prostoru. Dále dva algoritmy založené na prohledávání a rozhodování s pomocí upraveného Minimaxového algoritmu. Poslední dva algoritmy jsou inspirované metodou Monte Carlo plánování.
Benchmarks for the project Pogamut
Danilák, Michal ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Práca sa zaoberá tvorbou a použitím testovacích prostredí pre pocítacom ovládaných agentov (botov) do hry Unreal Tournament 2004. V prvej casti sa snaží identifikovat klúcové prvky botov, ktoré je možné exaktne testovat v prostredí hry a následne vyhodnocovat ich efektivitu. Druhá cast spocíva v návrhu a tvorbe prostredí, v ktorých by sa vybrané prvky otestovali. Cielom tretej casti je vytvorenie referencných botov pre jednotlivé prostredia, ktorí budú slúžit ako základ pre budúci vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.