Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí197 - 206  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurz (soutěž Sexistické prasátečko)
Christovová, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurs (soutěž Sexistické prasátečko)" se zabývá současnou podobou české sexistické reklamy a reakcemi, které taková reklama vyvolává. Drtivá většina sexistických reklam pracuje se zjednodušeným a zdeformovaným obrazem ženy, vůči kterým se ohrazují především různá feministická hnutí. Ta v dnešní době nejvíce kritizují reklamy, které zobrazují ženy stereotypně. Podle nich mohou tyto reklamy vyvolávat stud či pocit ponížení, urážet lidskou důstojnost nebo dokonce vzbuzovat násilí vůči ženám. Nezávislé sociálně ekologické hnutí NESEHNUTÍ je jedním z těch, které se sexistickou reklamou a problematikou s ní spojenou aktivně zabývá. Uspořádalo již dva ročníky soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v České republice, kterou nazvalo Sexistické prasátečko. Tato práce si klade za úkol prozkoumat vybrané reklamy, které byly do soutěže zaslány českou veřejností, odhalit v nich konkrétní sexistické jevy a to jak vůči ženám, tak vůči mužům. Práce je rozdělena na dvě části. První se věnuje teoretickým východiskům jako je teorie genderu, sexismu a stereotypizace, dále regulacím reklamy v České republice. Druhá, analytická část, se věnuje samotnému rozboru vybraných soutěžních reklam.
Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU v deníku Le Monde
Mužíková, Michaela ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU v deníku Le Monde" se zaměřuje na analýzu mediálního zobrazení českého šéfování unii ze strany francouzského deníku Le Monde. Mediální obraz je sledován v období první poloviny roku 2009. K analýze článků byl použit jak kvantitativní tak kvalitativní přístup a sledovaná data byla následně rozdělena do několika rovin. V první jde o zobrazení českého euroskepticismu skrz osobu prezidenta Václava Klause a o naplňování evropské politiky, ve druhé o agendu předsednictví, ve třetí části se práce zaměřuje na vnitropolitické problémy Česka a nakonec ve čtvrté rovině jde o celkové zhodnocení z pohledu Le Monde a o střídání v čele Rady EU se švédským předsednictvím.
Analýza textů publicistických útvarů,konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tématikou
Bejšáková, Sandra ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Analýza textů publicistických útvarů, konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tematikou" pojednává o postoji autorů publicistických útvarů k politickým stranám, případně politikům. Cílem práce je popsání prostředků, které autoři k vyjádření svého postoje využívají, a jejich posouzení v rámci dvou deníků: Právo a Mladá fronta DNES v období leden až červen roku 2010, tedy převážně v předvolebním období. Úvodní část představuje moderní vývoj přístupů k jazyku a textu, aby bylo patrné, jak vznikl pragmatický přístup ke zkoumání jazyka. V praktické části jsou uplatňovány popsané přístupy a byla provedena pragmatická analýza publicistických textů. Kvalitativní analýza publicistických útvarů zkoumá inklinaci autorů publicistiky k pravicovým či levicovým stranám, nejčastěji k ODS a ČSSD. Na základě poznatků lze vyvodit, co autoři zejména kritizují v rámci politické situace jako takové. Zároveň však práce zkoumá, jaké prostředky používají autoři publicistiky pro vyjádření sympatií či antipatií ke konkrétní politické straně či osobnosti. Diplomová práce tak dává přehled o publicistických textech vybraných deníků a charakterizuje koncepci, která reflektuje jejich vztah k politice.
Lingvistická analýza titulků v denících Hospodářské noviny a Blesk
Gajdušková, Tereza ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Lingvistická analýza titulků v denících Hospodářské noviny a Blesk" se zabývá rozborem titulků v článcích obsahující žánr komentář a to konkrétně v denících Blesk a Hospodářské noviny. Rozebírá se zde forma titulků, jak jsou sestaveny, a jaký mají vztah k obsahu sdělení. Práce se skládá z teoretických a analytických částí. Teoretické části charakterizují analyzovaný materiál, popisuje se zde metoda lingvistické analýzy a je zde rozebrána charakteristika titulků. Následuje pak analýza, která je rozdělena do dvou částí. V první je sledován rozdíl v užívání typů vět a také druhy modality v titulku sledovaných deníků a druhá část analýzy zkoumá obecné titulky a výskyt obrazných vyjádření v titulku. Podrobněji rozebírá vyskytující se případy metafory, metonymie, personifikace a parafráze a porovnává, zda je mezi deníky rozdíl ve výskytu těchto jevů. Předpokladem je, že bulvárnější typ deníku bude mít vyšší zastoupení titulků s obraznými vyjádřeními. Pro srovnání, zda se deníky liší nejen mezi sebou, ale jestli došlo během 10 let k významným změnám, jsou analyzovány také titulky těchto deníků před 10 lety a porovnány nejen vzájemně, ale také jejich vývoj.
Referování o významných krizových událostech v českých denících na příkladu mexické chřipky
Černá, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakými čtyři vybrané české deníky pokryly nástup a rané šíření jedné z posledních světově významných krizových událostí, tzv. mexické chřipky, která vypukla v první polovině roku 2009. V teoretické části se práce zabývá hlavními charakteristikami krizových událostí a základními koncepty, které mohou být spojovány s jejich mediálním pokrýváním. V praktické části se pak věnuje tomu, jak vybrané deníky zpracovaly první dva týdny událostí spojených s mexickou chřipku. V úvodu nejprve představuje kvantitativní profil vzorku z hlediska plošného a slovního pokrytí tohoto tématu. V další části se stručně věnuje hlavním tématům, které tyto deníky ke zprostředkování zmíněné události pokrývaly nejčastěji, a jakými tématy se od sebe naopak vzájemně lišily. Dále si práce všímá hlavních motivů obrazového materiálu spojeného s články o chřipce a sleduje způsoby, jakými lze nemoc "zobrazit". V závěrečných dvou kapitolách se práce s využitím kvalitativní jazykové analýzy zaměřuje na vybrané jazykové jevy, jež mohly indikovat subjektivní zpracování události, a nebo ty, které odkazovaly do budoucna, a jakými způsoby se tak dělo především. Obě tyto části práce odhalují, jak se média pokoušejí do zpravodajství vložit své vlastní stanovisko.
Utváření hvězdy v médiích
Rábová, Tereza ; Holanová, Radka (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem ustavování hvězd v médiích a ikonizace a adorace populárních osobností různých oblastí lidské činnosti. Zasazuje ho do širšího společenského a kulturního kontextu, zároveň hledá příčiny pozorovaného chování v principech platných pro dnešní dobu, kterou také stručně charakterizuje. Stanovuje okruh důvodů (mezi něž patří podněty psychologické, společenské, ale i biologické), z kterých jsou publika hvězdnými osobnostmi přitahována a podporují jejich vznik, popř. ovlivňují jejich další vývoj. Dále se věnuje obecným charakteristikám populárních osobností, profesi "hvězdy", příslušným teoriím o celebritách, definuje různé způsoby přístupu elitním osobnostem ze strany masové veřejnosti. Popisuje přístup médií prezentaci hvězd. Následuje přehled možného dělení jednotlivých typů hvězd (hlediska profesní, časová, místní atd.). Další část práce obsahuje pragmatickou analýzu mediálních produktů, věnujících se dané tematice, tedy rozbory prostředků, jimiž média docilují požadovaného efektu vzniku populární hvězdy (zahrnuje mj. podstatu bulvárního tisku, práci novináře, typy tiskovin a pořadů, analýzu jazykových prostředků). Závěrečná část zkoumá a konstatuje souvislost oblasti hvězd s náboženskými motivy, a to jak z hlediska lingvistického, tak z pozic chování a jednání publik. Vyvozuje závěry...
Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy
Jeřábek, David ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy" obecně pojednává o vlivech médií na příjemce. Představuje historický vývoj pohledu na masová média a masovou komunikaci a na účinky médií a jejich výzkum. Konkrétně se zabývá vlivem tzv. lifestylových médií na životní styl a identitu především mladších konzumentů mediálních produktů. Specificky hodnotí způsob, jakým média tohoto typu prezentují obsahy, které mohou mít na příjemce potenciálně negativní vliv. Popisuje typické persvazivní techniky využívané médii v reklamě, politických kampaních a dalších typech obsahů. Představuje základní pohledy na témata životního stylu a identity z mediální a sociologické perspektivy. Popisuje nejvýznamnější metody zkoumání mediálních obsahů, konkrétně kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu, z historického i metodologického hlediska. Pomocí kombinace těchto technik se v rámci výzkumu snaží prokázat platnost výzkumné hypotézy, která předpokládá, že média využívají persvazivní techniky za účelem prezentace postojů a názorů, které nejsou na první pohled zřejmé, a snaží se tak ovlivnit příjemce k přijetí konkrétních vzorců chování a myšlení.
Česká internetová literární kritika
Kučera, Štěpán ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) ; Kraus, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. V této práci definujeme, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a popisujeme její stav v roce 2009 za pomoci pracovní osy "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťujeme: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihujeme konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považujeme za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku. Zástupce popisovaných projektů jsme následně oslovili několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptali jsme se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Zjistili jsme, že vybraní nakladatelé mají k reflexím literatury na internetu vztah řekněme "opatrně optimistický". Odpovědí zástupců síťových médií zase naznačují, že publikování na internetu je pro ně zcela přirozené a rovnocenné tištěným publikacím, zároveň si však uvědomují nedůvěru, kterou s sebou nová média nesou.
Utváření hvězdy v médiích
Rábová, Tereza ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem ustavování hvězd v médiích a ikonizace a adorace populárních osobností různých oblastí lidské činnosti. Zasazuje ho do širšího společenského a kulturního kontextu, zároveň hledá příčiny pozorovaného chování v principech platných pro dnešní dobu, kterou také stručně charakterizuje. Stanovuje okruh důvodů (mezi něž patří podněty psychologické, společenské, ale i biologické), z kterých jsou publika hvězdnými osobnostmi přitahována a podporují jejich vznik, popř. ovlivňují jejich další vývoj. Dále se věnuje obecným charakteristikám populárních osobností, profesi "hvězdy", příslušným teoriím o celebritách, definuje různé způsoby přístupu elitním osobnostem ze strany masové veřejnosti. Popisuje přístup médií prezentaci hvězd. Následuje přehled možného dělení jednotlivých typů hvězd (hlediska profesní, časová, místní atd.). Další část práce obsahuje pragmatickou analýzu mediálních produktů, věnujících se dané tematice, tedy rozbory prostředků, jimiž média docilují požadovaného efektu vzniku populární hvězdy (zahrnuje mj. podstatu bulvárního tisku, práci novináře, typy tiskovin a pořadů, analýzu jazykových prostředků). Závěrečná část zkoumá a konstatuje souvislost oblasti hvězd s náboženskými motivy, a to jak z hlediska lingvistického, tak z pozic chování a jednání publik. Vyvozuje závěry...
Metodika pro výpočet ekonomických dopadů kulturních organizací
Rábová, Tereza
V rámci projektu Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR se počítá i s nástroji pro sledování a hodnocení multiplikačních ekonomických efektů kulturní a umělecké činnosti a využívání kulturního dědictví v České republice. V současné době je k dispozici certifikovaná metodika pro měření multiplikačních ekonomických efektů u velkých akcí (například festivalů) s významným procentem zahraničních návštěvníků a jasnými vazbami na cestovní ruch a kulturní turistiku. Metodika je založena na meziodvětvové (input-output) analýze a oficiálních statistikách ČSÚ, přičemž vychází z teze, že ekonomické dopady generuje jakýkoli subjekt, tedy i jakákoli kulturní organizace, která platí za dodávky služeb svým dodavatelům, práci svým zaměstnancům apod.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí197 - 206  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.