Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza stability kovových výztužných profilů při tlakovém zatížení pomocí metody konečných prvků
Hála, Aleš ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ztrátou stability kovového výztužného profilu. První část zahrnuje rešerši vybraných analytických metod. Další část se zabývá numerickým řešení, včetně tvorby vhodného výpočtového modelu a nelineárních výpočtů v programu MSC Patran/Nastran. Závěrečná část srovnává teoretické hodnoty analytického a numerického řešení s výsledky experimentálního měření.
Effect of vibrations on fatigue life of L 410 NG airplane flaps
Častulík, Lubomír ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
The thesis deals with the design of methodology for determination of vibrations effect on fatigue durability and crack growth rate of L 410 NG airplane flaps. The introductory part contains necessary information about the airplane and loading of flaps. Means for quantitative description of fatigue process by the stress-life approach are described afterwards. Definition of general random process and description of techniques applied to data, which were obtained by a strain gauge survey, are presented to clarify the proposed methodology. The main part of the thesis contains a detailed description of the proposed methodology. At the same time, the methodology is applied to data obtained from the strain gauge survey on L 410 UVP-E20.
Návrh instalace motorů ROTAX pro letoun SKYLEADER 400
Rakušan, Miroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská je zaměřena především na výpočet motorového lože a jeho návrh pro motory Rotax 912iS a 914UL, které budou instalovány v ultralehkém letounu Skyleader 400. V první části je krátká rešerše, kde jsou zmíněny některé letouny, které tyto motory již používají. Následně je vypočteno zatížení motorového lože dle předpisu UL2-I.část, dále je navrženo samotné motorové lože, které je pro oba motory stejné. Poté je provedena MKP analýza, výpočet šroubů a utahovací moment šroubů držících motorové lože na požární přepážce. Na konci práce je uvedena instalace těchto dvou motorů v přední části trupu Skyleader 400 a návrh zkoušky motorového lože dle předpisu UL2-I.část.
Konstrukční uspořádání křídla soutěžního letounu
Mahdal, Vít ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním uspořádáním křídla soutěžního letounu. Práce se skládá z pěti hlavních částí. První část popisuje soutěž Air Cargo Challenge, pro kterou je daný letoun navrhován. Dále je proveden výpočet letových obálek a zatížení, které působí na letadlo. V navazující kapitole je provedena pevnostní kontrola stávajícího modelu FabricK. Následující část bakalářské práce je věnována návrhu nového uspořádání nosníků. Poslední část porovnává výhody a nevýhody se starší verzí.
Front landing gear design of PS-28 Cruiser aircraft
Marcinko, Peter ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the design of the front landing gear with steering nose leg and hydropneumatic shock absorber, designed for aircraft PS - 28 Cruiser. In the thesis there was created design of basic types of front landing gear and the best option was selected. The work is further elaborated design of hydropneumatic shock absorber and comparise with the measured load. At the end of the work it was created the structural design of the front landing gear.
Analysis of a Sandwich panel under compressive loading
Kopylov, Gleb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Main purpose of this bachelor’s thesis was to design appropriate simulation of the in-plane shear test and confirm it. Types of the composite panel failures and approaches to sandwich tests were discussed. Several simulation designs were proposed. Best design has been chosen, based on important criterions. Six experiments were simulated with chosen simulation design. Results of simulations and analytical calculations were compared. Some findings about wrinkling coefficients and crimping equation validity have been taken, based on the results comparison.
Instalace plováků pro letoun M-4 Irbis
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Palička, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem instalace plováků pro letoun M-4 Irbis a jeho modifikací s cílem umožnit přistání na vodní hladině. Součástí práce je volba geometrie plováků, hmotnostní rozbor modifikované verze a pevnostní kontrola konstrukčních uzlů. Snahou bylo provedení konverze na plovákový letoun, která povede k minimálnímu zásahu do draku letounu a splnění požadavků předpisu ASTM F2245 a CS-VLA. V závěru práce je stanovení hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu spolu s letovými výkony. Poslední část je věnována návrhu směrového řízení kormidla plováků.
Design of the control system of TL 4000 aircraft
Greň, Martin ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with design of control system for TL 4000 plane, determination of forces acting on individual parts of this system and their stress analysis. In this thesis all three control routes are worked out in a way that they will meet CS 23 regulations.
Návrh podvozku VUT200 TwinCobra
Novák, Josef ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh variant konstrukčního řešení uspořádání a zatahování hlavního podvozku letounu VUT200 TwinCobra. Pro každou variantu je určen rozvor respektive rozchod podvozkových noh v závislosti na poloze hlavního podvozku, která je volena vzhledem k možnostem zatažení podvozku do draku letounu. Pro vybranou variantu jsou sledovány další cíle diplomové práce - určení případů zatížení při přistání podle požadavků předpisu CS 23 a pevnostní analýza dílců podvozkové nohy. Součástí práce je přehled zatahování podvozků srovnatelných letounů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.