Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách chemie na základní škole
Kantorová, Markéta ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou Chemie na základních školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsou uvedeny zákonné předpisy, podle kterých probíhá výuka inkluzívního vzdělávání. Jsou shrnuty legislativní normy a analyzován systém inkluzívního vzdělávání v České republice včetně poradenských služeb. V další části jsou konkrétně uvedena specifika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a to žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků se smyslovým postižením, žáků s narušenou komunikační schopností, žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra a žáků s tělesným postižením a mozkovou obrnou. Na základě těchto charakteristik je v praktické části proveden smíšený kvalitativní výzkum kazuistik i konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vytvořeny případové studie. Navrženy jsou metody a formy práce s těmito konkrétními žáky se zaměřením na výuku Chemie. Dále je výzkum kombinován s dotazníkovým šetřením, kde jsou zkoumány přístupy učitelů k problematice inkluzívního vzdělání. Výsledky výzkumu jsou podrobně analyzovány v závěru diplomové práce. Jako praktický výstup jsou navrženy scénáře výuky ve formě konkrétních příprav a také aktivizační přístupy k výuce Chemie v 8. a 9. třídě základní školy. Diplomová práce obsahuje doporučení...
Konzumace energy drinků u studentů na dvou vybraných středních školách
Kantorová, Markéta ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá informovanost žáků z hlediska rizik konzumace energetických nápojů na dvou vybraných středních školách v Praze dle počtu správných odpovědí. Nejprve se zabývá popisem a složením energy drinků z důvodu zjištění, jaké látky obsahují a čím dokáží stimulovat organizmus. Další část popisuje vznik energetických nápojů, jejich vývoj a dopad na společnost a organizmus. Energetické nápoje jsou zkoumány z hlediska složení a jednotlivé složky popsány včetně účinků. Zkoumána jsou také rizika konzumace a z důvodu objektivity i pozitivní dopady konzumace. Nejdůležitější částí práce je srovnání a vyhodnocování konkrétního vlivu na zdraví při konzumaci energetických nápojů a informovanost o jejich účincích. V práci byl hodnocen nejen zdravotní dopad, ale také sociální a ekonomické dopady, působení reklamy a vliv rodinného či společenského zázemí. Hlavním cílem práce bylo zkoumání informovanosti žáků z hlediska rizik konzumace energetických nápojů na dvou vybraných středních školách v Praze dle počtu správných odpovědí. Bylo zjištěno, že žáci konzumují energetické nápoje, aniž by byli dostatečně informováni o jejich účincích. Nejsou jim dostatečně známy vedlejší efekty pro zdraví. Dílčím cílem bylo zjištění, jaké množství energetických nápojů žáci konzumují. Množství konzumovaných nápojů...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.