Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Warlikowski's production of Don Carlos (Paris, 2017) and its staging of the main female characters
Sirný, Dominik ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Táto bakalárska práca sa zameriava na francúzsku verziu Verdiho opery Don Carlos v spracovaní operného režiséra Krzysztofa Warlikowského. Popisuje špecifiká a rozdiely francúzskej verzie v porovnaní s častejšie uvádzanou "skrátenou" talianskou verziou. Hlavným obsahom práce je inscenačné čítanie Warlikowského produkcie Don Carlos z parížskej opery Bastille z roku 2017. Zaujímalo ma, ako Warlikowského režijný koncept prispel k vykresleniu dramatických vzťahov hlavných postáv, najmä ženských "hrdiniek" kráľovnej Elisabethy a princeznej Eboli. Opieram sa o odborné štúdie prevažne anglosaskej proveniencie (Parker, Smart, Brooks, Levin), s ktorých pomocou ponúkam kritické čítanie Warlikowského inscenácie Don Carlos, ktorá je príkladom súčasného poňatia francúzskej verzie tejto Verdiho opery. Kľúčové slová opera, Don Carlos, Verdi, Warlikowski, réžia, inscenácia, ženská hrdinka, telo, hlas
Nový mýtus, poezie a obraz v kontextu českého umění 30. a 40. let
Havelková, Tereza ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Magid, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým mýtem ve výtvarném umění v období od konce dvacátých let do únorového převratu v roce 1948. Sleduje tvorbu Josefa Šímy a umělců Skupiny 42 a vychází z teze, že v obou případech vznikal novodobý mýtus v obrazech. Tato teze se opírá o dobové texty i sekundární literaturu a je dále rozvíjena. Struktura práce odpovídá časové následnosti sledovaných témat, která jsou rozčleněna do jednotlivých kapitol. Celou práci svým způsobem propojuje osobnost Josefa Šímy, který byl i mladším umělcům vzorem, významné jsou také pohledy na nový mýtus tří osobností Václava Navrátila, Jindřicha Chalupeckého a Karla Teigeho, kteří se vyjadřovali jak k Šímově tvorbě, tak k nově vystupující mladé generaci a všichni tři komentovali také politické události své doby. Důraz je kladen na odlišení uměleckého a politického mýtu v dané době a poslední kapitola je věnována politické rovině nového mýtu, která se v únoru 1948 projevila nastolením totalitního režimu. Klíčová slova Nový mýtus, krize, revoluce, symbol, Josef Šíma, Le Grand Jeu, Skupina 42, romantismus, Karel Hynek Mácha, Jindřich Chalupecký, Václav Navrátil, Karel Teige, Jan Patočka
National Myth and Folklore Authenticity in Slovak Folklore Talent TV Show Zem spieva (2017)
Moravčíková, Dominika ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Feinberg, Joseph Grim (oponent)
Táto diplomová práca popisuje mechanizmy, prostredníctvom ktorých talentová show Zem spieva (2017) vysielaná slovenskou verejnoprávnou televíziou vytvá- ra koncept predvádzania folklóru ako spôsobu budovania a vyjadrenia národnej identity. Zároveň popisuje aj mechanizmy, ktorými show tvorí platformu pre vy- jednávanie kritérií kvalitného folklórneho predstavenia, ktoré má byť dôslednou rekonštrukciou tradície. Tieto dva účinky show Zem spieva sú v tejto práci sledo- vané ako epistemologicky konfliktné: na jednej strane stoja esencialistické pred- stavy o genetickej predurčenosti príslušníkov slovenského národa pre folklór, na strane druhej doktríny sústredené na rekonštrukciu tradície na folklórnom pódiu. Tie nasleduje odborná porota, ktorá je zostavená z výrazných osobností folklórnej komunity. Táto práca prináša argument, že poňatie predvádzania folklóru na pódiu ako intelektuálneho problému rekonštrukcie tradície je v show subverzívne a preto je v priebehu epizód postupne nahradené citovo a vlastenecky definovaným merad- lom, ktoré zachová kultúrnu súdržnosť z hľadiska uspokojenia potrieb masového diváctva. Po osi konfliktu racionálnej analýzy predvádzaných folklorizmov a emo- cionálneho vnímania folklóru vzbudzujúceho národnú hrdosť táto práca mapuje, ako show Zem spieva vytvára nový slovenský...
Hudba Geraldiny Muchové: Analýza kompozičního stylu z pohledu feministické muzikologie
Vacková, Barbora ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
1 Abstrakt Předkládaná diplomová práce je první sondou do odbornou literaturou dosud zcela nereflektované hudby skotsko-české skladatelky Geraldine Muchové (1917-2012). Její kompoziční styl a hudební řeč, stejně jako jejich vývoj v průběhu let, charakterizuji na základě hudební analýzy čtyř jejích orchestrálních kompozic, které vznikly v rozmezí od 40. do 80. let 20. století - Předehry k Bouři, Klavírního koncertu, Suity z baletu Macbeth a Písní Johna Webstera. V práci zároveň představuji v kontextu české muzikologie zcela neznámý diskurs o problematice hudební analýzy kompozic skladatelek-žen a kriticky zkoumám jeho jednotlivé myšlenkové proudy. U vybraných děl, je-li to možné, pak aplikuji teoretický model Ellie M. Hisama, který tvrdí, že v hudbě skladatelek lze nalézt doklady o jejich specifické ženské zkušenosti uprostřed patriarchálního světa.
Představa interpretační tradice v České filharmonii: Příklad Dvořákovy "Novosvětské" symfonie
Mišejková, Magdaléna ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Hlávková, Lenka (oponent)
V této práci se snažím najít a popsat konkrétní znaky interpretační tradice Novosvětské symfonie v podání České filharmonie. K tomu jsem zvolila kombinaci dvou metod - metody polostrukturovaných rozhovorů spolu s analýzou notového a zvukového materiálu. Polo-strukturované rozhovory jsem vedla celkem s dvanácti hráči filharmonie, kteří jsou různé věkové kategorie od dvaceti do sto let, různého nástrojového obsazení. Největší váhu v mé práci mají samotné výsledky z rozhovorů a společného poslechu s respondenty. Z rozhovorů pak vyplývají obecné rysy, kterými filharmonici svou interpretaci popisují, a které na ní, podle nich, mají vliv. Analýza odkrývá konkrétní místa v symfonii, která ve spojení s výpověďmi respondentů potvrzují jejich, tj. česko-filharmonické tradiční zpracování. Ačkoli se v rozhovorech setkávám s rozpolceným pohledem na interpretační tradici, výsledky ukazují na pozitivní zjištění, že určité rysy v interpretaci Novosvětské symfonie stále mezi filharmoniky platí a díky nim byli schopni z řady nahrávek poznat právě svou. Skrze jaké znaky filharmonici poznali právě svou nahrávku, se snažím v práci zjistit a na konkrétních případech demonstrovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ženský hlas v současné praxi historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice
Jägerová, Monika ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Niubo, Marc (oponent)
Tato práce zkoumá specifický způsob používání ženského zpěvního hlasu v rámci subkultury historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice. Je prací kulturně analytickou. Vycházím především z osobních rozhovorů s interpretkami z let 2015 a 2016 a z vlastní žité zkušenosti, nejprve jako studentky zpěvu a posléze i interpretky barokní hudby. V práci zkoumám, jakým způsobem je v oblasti zpěvu naplňován základní požadavek subkultury historicky poučené interpretace na "historickou autenticitu" (ve smyslu "jak hudba zněla v době svého vzniku"). Docházím ke klíčovému pojmu "přirozenosti" a dále si všímám, jak se tento koncept přirozenosti promítá do zvuku, těl a estetických očekávání zpěvaček i posluchačů. Prožitek potěšení z "autentické" a "přirozené" interpretace barokní hudby dávám do kontextu přemýšlení o pojmech jouissance a plaisir, jak o nich hovoří Roland Barthes.
Obsahová analýza televizních seriálů z letištního prostředí - na příkladu Letiště a Pan Am
Havelková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazení letištního prostředí v televizních seriálech. Na příkladu snímku Letiště a Pan Am je provedena komparativní obsahová analýza, která probíhá dle stanovených kritérií. Stěžejní prvky komparativní analýzy představuje několik aspektů, které autorka mapuje a porovnává napříč oběma seriály. Práce se primárně zabývá charakteristikou a vyobrazením letištního prostředí, obrazem letištního personálu, výstavbou děje z hlediska seriality, stereotypy a způsoby, jakými je udržováno napětí v jednotlivých snímcích. Cílem by mělo být přehledné zmapování problematiky televizních seriálů ze specifického (letištního) prostředí s důrazem na vyhodnocení shod a odlišností, které ze seriálového zobrazení pramení.
Fascinace vysokým mužským hlasem: Internetová tvorba Nicka Pitery
Filippi, Lukáš ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Předmětem práce je zkoumání fenoménu fascinace vysokým mužským hlasem v současné (populární) kultuře, především ve vztahu k performanci genderové identity. Jako případová studie zde slouží internetová tvorba amerického zpěváka Nicka Pitery, jehož videa se stala virálními. Práce si všímá způsobu, jakým Pitera ve své vokální produkci využívá hlavový rejstřík, s jakými genderovými stereotypy pracuje a jakým způsobem je narušuje. Analýza těchto aspektů vychází především ze současné feministické a genderové teorie. Práce si také všímá vizuální složky Piterových videí, konkrétně toho, jakým způsobem tato složka pracuje s divákovou představou genderové identity ve vzájemném vztahu slyšeného a viděného. Zde autor vychází především z myšlenek americké genderové filozofky Judith Butler. Jako širší srovnávací kontext pro Piterovu tvorbu se nabízí mimo jiné současný zájem o historický fenomén kastrátů. Klíčová slova: gender, hlas, vysoký mužský hlas, performativita
Finanční benchmarking
Havelková, Tereza ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Malá, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá finančním benchmarkingem společnosti KBJ VELKOOBCHODY s.r.o. Cílem této práce je zhodnocení finanční situace podniku, porovnání dosažených výsledků s odvětvím, s nejlepšími podniky v tomto odvětví a přímou konkurencí. Účelem je získání přehledu o finančním zdraví podniku a identifikace jeho silných a slabých stránek prostřednictvím Benchmarkingového diagnostického systému finančních indikátorů INFA. Teoretická část je zaměřena na finanční analýzu sloužící k finančnímu benchmarkingu, popisu metod a postupů finančního benchmarkingu. V praktické části jsou tyto metody aplikovány na konkrétní podnik. Závěr této práce je věnován zhodnocení dosažených výsledků a stanovení doporučení pro strategické podnikové rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.